2022 m. lapkričio 16 d. 17:39

E-prekybos modernizacija: kaip pažangūs IT sprendimai keičia verslo rinką

 IT įmonės „Devbridge” vyr. sistemų architektas Kęstutis Adomavičius
IT įmonės „Devbridge” vyr. sistemų architektas Kęstutis Adomavičius
© Devbridge Group

„Kai verslo procesai pritaikomi prie „standartinės“ programinės įrangos, o programinė įranga kuriama konkretiems procesams – tai leidžia lengviau realizuoti novatoriškus sprendimus ir įgyti konkurencinį pranašumą versle“, – įsitikinęs IT įmonėsDevbridge“ (priklausančios „Cognizant Softvision kompanijai) vyriausiasis sistemų architektas, ilgametę patirtį programavimo srityje sukaupęs Kęstutis Adomavičius.

JAV elektroninės prekybos milžinei lietuvių inžinierių sukurta moderni programinė įranga ir eksperimentas „motininėje“ įmonėje padėjo transformuoti visą verslą, patikina „Devbirdge“ atsiųstame pranešime spaudai. IT komandos sukurta e-prekybos svetainė, šiandien ne tik pateikia produktų asortimentą, tačiau užtikrina itin sparčią bei tikslią produktų paiešką, bei jų įsigijimo procesą.

Anot K. Adomavičiaus, sukurta programinė įranga padeda produktų asortimento formavimui, produktų atributų informacijos rinkimui, nuotraukų ir kompiuterinės grafikos valdymui, produktų ir kategorijų aprašymams, paieškos terminams, taip pat palengvina ir kelių šimtų įmonės specialistų darbą bei vartotojų patirtis. Sistema padeda nesuklysti, naviguojant tarp daugiau nei milijono produktų asortimento ir žaibiškai surandant tai, kas yra ieškoma.

Įgyvendino inovatyvius sprendimus

„Šio verslo sektoriaus specifika yra tokia, kad pirkėjai dažniausiai perka jų darbui ar verslui reikalingas priemones, taigi siekia sugaišti kuo mažiau laiko ir kuo greičiau įsigyti tiksliai tai, ko jiems reikia. Viskas daroma tam, kad būtų surinkta ir pateikta pirkėjui vertinga informacija, neleidžianti spėlioti ir rinktis tarp tuzino vienodai atrodančių produktų. Tai ženklus skirtumas nuo daugelio kitų sektorių, kur pardavėjai vertina kuo ilgiau trunkančius apsipirkimus, mat jie didina „impulsyvaus pirkimo“ galimybę“, – akcentuoja specialistas.

Anot K. Adomavičiaus, prieš daugiau nei 6-erius metus, prisijungdami prie kliento iniciatyvos padėti sukurti naują „dukterinę“ kompaniją, kuri leistų realybėje patikrinti visiškai naują požiūrį į jų veiklos sritį, kompanija suformavo naują veiklos modelį, pritraukė žmones ir tuo pačiu augino programinės įrangos ekosistemą, sukurtą būtent jų kuriamam veiklos modeliui.

 IT įmonės „Devbridge” vyr. sistemų architektas Kęstutis Adomavičius
IT įmonės „Devbridge” vyr. sistemų architektas Kęstutis Adomavičius
© Devbridge Group

„Mums buvo patikėtas visų programinės įrangos sprendimų kūrimas, kurį sėkmingai vykdėme iki kompanijos starto ir elektroninės prekybos pradžios. Tačiau bendradarbiavimas tuo nesibaigė. Kelerių metų darbo rezultatus sėkmingai perdavėme klientų suburtai inžinierių komandai ir netrukus gavome kvietimą sugrįžti ir dalyvauti „motininės“ kompanijos transformacijoje, pritaikant mūsų kurtus sprendimus bei panaudojant jau pasiteisinusius mūsų darbo principus. Pasitikėjimą ir lūkesčius pateisinome, sėkmingai prisitaikydami prie ženkliai sudėtingesnių sąlygų, tuo pačiu išlaikydami esminius sėkmę lemiančio bendradarbiavimo principus“, – dalijosi sistemų architektas.

Technologiniai sprendimai pranoko lūkesčius

K. Adomavičiaus teigimu, šio, kaip ir daugelio kitų klientų atvejais, verslo dydį įgalina milžiniška Šiaurės Amerikos rinka ir ilgametis verslo auginimas. Šiuolaikinė ekonomika jau yra sugriovusi daugybę verslo barjerų, tiek priklausančių nuo įsikūrimo vietos, tiek limituojančių žaibišką augimą.

„Kliento organizacija yra didžiulė, sėkmingai veikianti JAV, taigi informaciją teko rinkti po gabalėlį ir dėlioti ją į bendrą paveikslą. Suformavus siūlomą techninį sprendimą, jį reikėjo „parduoti“ ne tik komandos nariams, tačiau ir platesnei auditorijai – kliento organizacijai, taip ilgainiui pavyko transformuoti jų pačių programinės įrangos produktų kūrimo organizaciją. Nauji ir nepažįstami iššūkiai, susiję su duomenų kiekiais, operacijų skaičiais, patikimumo ir greitaveikos poreikiais, sąsajomis su daugybe esamų sistemų. Techninių sprendimų diegimas į kritines procesų vietas, jų stebėjimas ir tęstinis tobulinimas, suprantant, kad nedidukas patobulinimas ar problema, gali lemti milijonų dolerių uždarbį arba jų praradimą“, – atsakomybes vardijo IT ekspertas.

Technologijos palengvina vartotojų patirtis

K. Adomavičius pabrėžia, kad nors Lietuvoje taip pat daugėja elektroninės prekybos svetainių, kurios sprendžia milijonus skirtingų prekių pateikimo ir pardavimo iššūkius, tačiau vietų, kuriose Lietuva turėtų pasitempti, taip pat yra.

„Bendrumų kai kuriuose jų ir mūsų JAV klientų sprendžiamuose uždaviniuose tikrai yra. Jei programinės įrangos kūrimą ar kai kurias kitas paslaugas galima nesunkiai realizuoti, nepaisant geografinių atstumų, kai kurių esminių mūsų klientų veiklos aspektų (skirstymo centrų, parduotuvių) niekaip nepavyks realizuoti mūsų ribotoje geografinėje erdvėje. Mūsų kuriami sprendimai suteikia naujų galimybių kliento darbuotojams ruošiant produktų asortimentą pardavimui. Naujai suteiktos galimybės įgalina geresnius ir greitesnius sprendinius, kurie galiausiai palengvina klientų pirkimo patirtį. Jie greičiau ir užtikrinčiau randa norimas įsigyti prekes, mažiau jų grąžina bei rečiau pateikia įvairiausias užklausas, tai suteikia ir konkurencinį pranašumą“, – pabrėžia specialistas.

Sėkmę lėmė komandinis darbas

K. Adomavičius pabrėžia, kad prisitaikymas prie didžiulės atsakomybės, kai kuriami sprendimai tiesiogiai sąlygoja verslą, dirbantį su šimtais tūkstančių klientų ir gaunantį 13 milijardų dolerių pajamų per metus, stipriai įpareigoja. Bet tuo pačiu atveria neribotas galimybes įgyvendinti sprendimus, kurie net daugybės kitų „transformacinių“ sprendimų kontekste, išsiskiria ir tampa geru pavyzdžiu kitiems.

„Vis dar didelė dalis kliento organizacijos, o tuo pačiu ir programinės įrangos, laukia ilgas modernizacijos ir atsinaujinimo kelias. Norint greitai ir efektyviai sukurti jų veiklos modeliui tinkamas programinės įrangos sistemas yra būtinas ne tik tarpusavio pasitikėjimas, bet ir aktyvus ir geranoriškas bendradarbiavimas. Tai leidžia inžinieriams aktyviai dalyvauti formuojant produkto sprendimus, o ne vien jų techninį įgyvendinimą. Skatiname bendradarbiavimo ir konsultavimo kultūrą, kurioje kiekvienas komandos narys yra produkto kūrėjas, o ne tiesioginės savo funkcijos įgyvendintojas.

Šiame procese tenka rinktis, nuo ko pradėti, spręsti kaip iš „nieko" padaryti „kažką“. Kažką vertinga, bet vertė ne tau, o kitiems žmonėms. Bene vertingiausi yra tie momentai, kai matai savo „kūrinį“ naudojamą ir gauni tiesioginį savo ar savo komandos darbo įvertinimą. Tai leidžia pažvelgti iš kitos perspektyvos ir suprasti, kad svarbios ne pačios technologijos, o kaip jos yra panaudojamos. Kiekvienas naujas projektas reikalauja savų sprendinių ir technologijų pritaikymo, taigi negali sau leisti kažką gerai išmokti ir sėkmingai naudoti. Tai suteikia įvairovės ir iššūkių, neleidžiančių nuleisti sau išsikeltos kartelės“, – pabrėžė IT įmonės atstovas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą LOGIN.LT turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Svarbiausios naujienos ir komentarai iš LOGIN.LT –
kiekvieną savaitę tiesiai į el. paštą!