Pirmą sykį nuo 2014 metų „Google“ ir „Meta“ surinks mažiau nei 50 procentų visų reklamos išlaidų internete, ir ši pajamų dalies mažėjimo tendencija tik stiprės kitais metais, vertina „Axios“.

Prognozuojama, kad šiemet „Google“ ir „Meta“ atrieks 48,4 procentų reklamos pajamų „pyrago“: 28,8 proc. tenka „Google“, o 19,6 proc. – feisbuką kontroliuojančiai įmonei. Šiuo metu skaitmeninės reklamos rinka iš viso vertinama 250 milijardais dolerių.

Abiejų įmonių rinkos dalis zenitą pasiekė 2017-aisiais metais, kuomet jos kartu gavo 54,7 proc. reklamos pajamų („Google“ – 34,7 proc., „Meta“ – 20 proc.), o nuo tada dalis tolygiai mažėjo.

„Google“ ir „Meta“ susiduria su daugybe iššūkių savo reklamos verslui, įskaitant labiau į privatumą besiorientuojančią rinką, ekonominius sukrėtimus, lūkesčių pasikeitimus po pandemijos sukelto išlaidų bumo, ir įskaitant bendrą neapibrėžtumą technologijų ir žiniasklaidos sektoriuose“, – apžvelgė „Insider Intelligence“ analitikas Paulas Verna.

Ilgą laiką rinkoje būta pagrįsto nerimo dėl „Google“ ir „Meta“ dominavimo skaitmeninės reklamos srityje, kuri yra viso interneto varomoji jėga. Niekas nesitiki, kad dvi milžinės artimiausiu metu sunyktų, tačiau interneto pasaulyje prasideda nauja era, vertina gizmodo.com.

„Šioms kompanijoms ateina blaivesnės dienos, tačiau, atmetus prarastą rinkos dalį „Amazon“ ar „TikTok“, mes nematome jokių egzistencinių grėsmių nė vienai iš jų“, – patikina P. Verna.

Šių vertinimų „Google“ ir „Meta“ užsienio žiniasklaidai nekomentavo.

Nors reklamos industrijoje „Amazon“ ir „Apple“ nėra tie pavadinimai, kurie pirmiausia šautų į galvą, tačiau šios dvi kompanijos yra vienos didžiausių rinkos trikdytojų per pastarąjį dešimtmetį – jų pastangomis rinka smarkiai keičiasi.

„iPhone“ telefonai pernai pradėjo klausinėti vartotojų, ar jie nori leisti, kad programėlės juos sektų. Vien toks, atrodytų, nereikšmingas pokytis „Meta“ atnešė milijardinių netekimų. Mat „Facebook“ ir „Instagram“ nebegauna prieigos prie vartotojų duomenų, kuriuos gali naudoti nutaikytoms reklamoms. Kaip skelbta, šis pakeitimas „Meta“ pajamas sumažino 10 milijardų dolerių.

Taip pat tai atvėrė duris konkurencijai – daug vartotojų turinčios įmonės pačios pradėjo galvoti apie reklamos verslą, į čia pradėjo migruoti ir mažmeninės prekybos įmonės.

Reklamos industrijos analitikas Ericas Seufertas teigia, kad šiandien „viskas yra reklamos tinklas“.

Šiuo metu itin sparčiai auga „Amazon“ reklamos verslas – įmonė per metus iš reklamų susižeria 30 milijardų dolerių, tai yra daugiau, nei gaunama už „Prime“ ir visas kitas grupės prenumeratas kartu sudėjus.

„Insider“ prognozuoja, kad „Amazon“ atsirieks 12,7 procentų JAV skaitmeninės reklamos dolerių iki 2024 metų, o „Meta“ tuomet gaus 17,9 procentų.