Europos Komisija nusprendė, kad oro linijų bendrovės lėktuvuose gali naudoti 5G technologiją ir lėtesnius mobiliuosius duomenis.

Tai gali reikšti, kad keleiviams nebereikės įjungti telefono lėktuvo režimo, nors nėra aišku, kaip konkrečiai tai bus įgyvendinta.

Valstybės narės 5G dažnių juostas lėktuvams turi suteikti iki 2023 m. birželio 30 d.

Tai reiškia, kad skrydžio metu žmonės galės naudotis visomis savo telefono funkcijomis – skambinti ir naudotis daug duomenų turinčiomis programėlėmis, kuriomis transliuojama muzika ir vaizdo įrašai.

Asociatyvioji nuotr.

Už vidaus rinką atsakingas ES Komisijos narys Thierry Bretonas teigė, kad šis planas „suteiks galimybę teikti novatoriškas paslaugas žmonėms“ ir padės Europos bendrovėms augti.

„Dangus nebėra riba, kai kalbama apie itin spartaus ir didelės talpos ryšio teikiamas galimybes“, – sakė jis.

Lėktuvo režimo pabaiga?

ES Komisija nuo 2008 m. rezervavo tam tikras dažnių juostas lėktuvams, todėl kai kurios paslaugos gali teikti interneto prieigą ore.

Tačiau ši paslauga istoriškai buvo lėta, nes priklausė nuo įrangos, kuri sujungdavo žmones per palydovą tarp lėktuvo ir žemės.

Naujoji sistema galės pasinaudoti daug didesne 5G ryšio teikiama atsisiuntimo sparta, kuri, mobiliojo ryšio tinklo EE duomenimis, gali būti didesnė nei 100 Mbps – filmą galima atsisiųsti vos per kelias minutes.

Jungtinės Karalystės skrydžių saugos komiteto vadovas Dai Whittinghamas BBC teigė, kad lėktuvo režimas istoriškai svarbus dėl žinių apie tai, kaip mobilieji įrenginiai veikia orlaivius, trūkumo.

„Buvo nuogąstaujama, kad jie gali trukdyti automatinėms skrydžio valdymo sistemoms“, – sakė jis.

„Patirtis parodė, kad trukdžių rizika yra labai maža. Visada buvo rekomenduojama, kad, pradėjus skrydį, įrenginiai turėtų būti įjungti lėktuvo režimu.“

Asociatyvioji nuotr.

JAV susirūpinta, kad 5G dažniai gali trukdyti skrydžiams ir netgi gali lemti klaidingus aukščio matavimus.

Tačiau J. Whittinghamas teigė, kad Jungtinėje Karalystėje ir ES ši problema nekyla.

„Trukdžių tikimybė daug mažesnė, – sakė jis, – 5G ryšiui taikomi kitokie dažniai, o galios nustatymai yra mažesni nei tie, kurie buvo leidžiami JAV“.

„Keliaujanti visuomenė nori 5G. Reguliavimo institucijos suteiks tokią galimybę, tačiau bus imtasi priemonių, kad būtų užtikrinta, jog viskas, ką jie darys, bus saugu.“

BBC kreipėsi į Civilinės aviacijos administraciją – už orlaivių saugą Jungtinėje Karalystėje atsakingą reguliavimo instituciją – prašydama pateikti komentarą.