Nors paspirtukai jau yra brandi technologija, jų pardavimai Lietuvoje kasmet auga. Vien „Topo centre“ augimas šiais metais viršija 20 procentų, pasidalino bendrovė.

Populiariausi – 350-600 eurų kainuojantys paspirtukai. Čia numeriu vienas išlieka „Xiaomi“, labiausiai graibstomi modeliai „Xiaomi Pro 2“, „Xiaomi 1s“ ir „Xiaomi Essential“. Antras populiariausias prekės ženklas – „Ninebot by Segway“ su „E serija“, „Ninebot Max G30“, „F serija“ bei naujausia „D serija“ su ugningu dizainu ir ryškiomis detalėmis.
Segway Ninebot KickScooter D series

Tačiau kas netikėta – dar sparčiau auga elektrinių dviračių pardavimai.

„Padidėjusią įkraunamų įrenginių paklausą matome jau ne vienerius metus, tačiau šių prekių augimą kiek stabdė prekių trūkumas, o konkrečiai elektrinių dviračių – ypač didelė jų paklausa Europoje. Po pandemijos stabilizuojantis tiekimui, šiais metais elektrinių dviračių pardavėme jau 3 kartus daugiau nei prieš metus. Nors ir kiek brangesni nei paspirtukai, jie mūsų tautiečių vis labiau vertinami už didesnį patvarumą, saugumą, patogumą, didesnius įveikiamus atstumus bei galimybę užbaigti kelionę net išsekus baterijai“, – teigia „Topo centro“ vadovas Remigijus Štaras.
Remigijus Štaras

Daugelis elektrinių dviračių su minimalia keleivio pagalba gali įveikti iki 100 km atstumą, tiek pakaktų nuvažiuoti nuo Vilniaus į Širvintas ir atgal.

Tarp populiariausių modelių Lietuvoje patenka lietuvių gaminami „Tenways“, britų „Wau“, su šiais dviračiais galima nuvažiuoti iki 160 km atstumus. Taip pat, kaip ir visoje Europoje, populiarūs vokiški „So Flow“ elektriniai dviračiai. Pastebimas ir susidomėjimas sulankstomais dviračiais, populiariausias tarp tokių kompaktiškųjų – HIMO.

Paklausus „Topo centro“ vadovo, ar elektriniai dviračiai pakeis pastaruosius 5-rius metus ypač populiarius elektrinius paspirtukus, jis nebuvo kategoriškas.
Ninebot KickScooter D Series

„Tai iš esmės skirtingos susisiekimo priemonės. Nors iš pirmo žvilgsnio abi padeda nusigauti nuo taško A iki taško B, paspirtukai kompaktiškesni, jie nesunkiai telpa bagažinėje, jiems lengvai rasite vietą biure ar namie. Tuo tarpu dviračiais daug patogiau įveikti didesnius atstumus, įkalnes, bet jiems jau reikia specialios statymo vietos. Manau ateityje abi šios susisiekimo priemonės turės savo naudotojus, vienuose namuose rasite ir e. paspirtuką, ir dviratį“, – įžvalgomis dalinasi R. Štaras.

Anksčiau LOGIN.LT klausė savo skaitytojų – kokiu būdu jie keliauja į darbą. 35 procentai nurodė, kad renkasi automobilį, 20 proc. – dirba iš namų, 16 proc. rinkosi kelionę pėstute, o viešuoju transportu ir paspirtuku / dvriačiu – atitinkamai 14 ir 13 proc. Apklausa nėra reprezentatyvi – joje dalyvavo 321 svetainės lankytojas.