„Mes, žmonės, esame stiprūs kūrybiškumu, empatija ir klientų pažinimu“, – AFP sakė rinkodaros direktorė Michala Svane. Ji paaiškino, kad bendradarbiaudami su skaitmeniniais kolegomis, darbuotojai „sulaukia pagalbos atliekant rutininius darbus ir ieškant informacijos“.
Padedama danų įmonės „Manifold AI“, alaus darykla savo komandą papildė penkiais dirbtinio intelekto (DI) „kolegomis“: prekės ženklo specialistu Kondi Kai, rinkos analitike Athena, visus pardavimo duomenis kaupiančiu Prometheus, someljė Moller, kuris specializuojasi maisto ir alaus derinime, ir prekybos specialiste Ella.
Iš pradžių asistentai dirbo be vardų, tačiau dabar visi penki „kolegos“ turi istorijas, gali keisti aprangą ir kasdien bendrauti su kitais darbuotojais.
Įmonė parengė „kolegų“ atvaizdus (trys vyrai ir dvi moterys, visi patrauklūs ir sportiški), o darbuotojai su jais bendrauja per pokalbių programėlę ir el. laiškais.
„Kai pridėjome DI agentų atvaizdus, naudojimas ir įsitraukimas išaugo keturis kartus“, – sakė M. Svane. Pasak jos, neatrodė, kad darbuotojai vengtų priimti savo virtualiuosius bendradarbius.
Kopenhagos verslo mokyklos profesorius Janas Damsgaardas, kurio specializacija – skaitmeninės transformacijos, paaiškino, kad DI darbuotojai dažnai kuriami kaip „personažai“, nes tai padeda užtikrinti geresnę patirtį su jais bendraujantiems.
„Jie kuriami spręsti specifines problemas“, – AFP sakė J. Damsgaardas.
Antroje pagal dydį Danijos alaus darykloje „Royal Unibrew“ už duomenų rinkimą ir analizę atsakingai komandai vadovaujanti Karin Jorgensen kasdien bendrauja su Athena – savo „sparingo partnere“.
Šiuo metu ji domisi nealkoholinio alaus rinka, o Athena per žinučių programą „Teams“ ją supažindina su jau parengtomis ataskaitomis ir rinkos apžvalga.
„Anksčiau ateidavo daug laiškų. Mums tekdavo ieškoti senų ataskaitų, susieti vienus dalykus su kitais ir panašiai. Dabar tikrai perėjome prie didesnio judrumo, didesnio greičio“, – AFP sakė K. Jorgensen.
Kitas privalumas, anot jos, yra tai, kad analizę ir informacijos lyginimą galima atlikti įmonės viduje.
„Šitaip gauname daug didesnę vertę ir tampame kur kas efektyvesni“, – sakė analitikė.
K. Jorgensen tikisi tolesnių pokyčių – pavyzdžiui, kad Athena galėtų dalyvauti susitikimuose.
Kritinis mąstymas
Nors šis naujas santykis gali padidinti darbuotojų produktyvumą, svarbu nepamesti kritinio mąstymo įgūdžių, perspėjo viena vadovių – Lise Knuppert Hordam.
„Turite būti kritiški viskam, ką sako Kondi Kai, nes jis yra mašina“, – sakė ji.
„Tai, ką jis sako, yra pagrįsta mūsų jam pateikta informacija. Taigi jo teiginiai yra teisingi, tačiau jiems stinga žmogiškumo ir kūrybinio mąstymo“, – pridūrė ji.
Šių naujų įrankių, arba „kolegų“, kūrimas Michalai Svane yra ne tik technologinis pasiekimas – tai taip pat pagrindas hibridinei komandai, kurioje žmonės ir DI personažai darbuojasi išvien.
Kita vertus, pasak J. Damsgaardo, kiekviena nauja technologija kelia riziką.
Šiuo atveju klausimų kelia darbuotojų ir jų DI kolegų sąveika: kas nutinka, kai tavo artimiausias kolega yra DI bendradarbis, o ne tikras žmogus? Ką daryti, kai žmogus konfliktuoja su DI kolega?
„Apie tai dar žinome labai mažai“, – sakė tyrėjas, pridūręs, kad tikisi, jog technologijai vystantis toliau, šie klausimai bus atsakyti.