JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) paskelbė pranešimą apie siūlomus naujus teisės aktus, pagal kuriuos automatinis avarinis stabdymas taptu standartine visų naujų lengvųjų keleivinių transporto priemonių funkcija.

Ši funkcija naudoja į priekį nukreiptą jutiklį, dažniausiai radarą, taip pat kai kuriais atvejais ir kamerą, kad įvertintų, ar priekyje važiuojanti transporto priemonė neima staiga lėtėti. Sistema įspėja vairuotoja, o jei reikia, pati įjungia stabdžius, kad sulėtintų automobilį.

„Šiandieną žengiame svarbų žingsnį į priekį, norėdami gelbėti gyvybes ir padaryti mūsų kelius saugesnius visiems amerikiečiams. Kaip saugumą padidino ankstesnės gyvybes gelbstančios inovacijos, tokios kaip saugos diržai ir oro pagalvės, taip ir reikalavimas turėti automatinį avarinį stabdymą automobiliuose ir sunkvežimiuose užtikrins didesnį mūsų saugumą keliuose“, – teigia JAV transporto sekretorius Pete Buttigieg'as

NHTSA dar 2015 m. automatinį avarinį stabdymą įtraukė į rekomenduojamų saugos priemonių sąrašą. Dėmesį į šią saugos funkciją pradėta kreipti ir atliekant automobilių įvertinimus pagal NCAP saugumo programą

Automobilių gamintojai ir nelaukdami nurodymų pradėjo avarinio stabdymo sistemas diegti kaip standartinę įrangą. 2015 m. JAV 10 gamintojų pranešė NHTSA ir Greitkelių saugumo draudimo institutui, kad šias priemones iki 2022 metų diegs visuose naujuose automobiliuose. Į susitarimą įsitraukė kone visa automobilių pramonė.

Tyrimai rodo, kad ši technologija pasiteisina. Tarp tų automobilių, kurios turi automatinį avarinį stabdymą, 38 procentų sumažėjo susidūrimų skaičius. Tačiau ši technologija taipogi nėra tobula.

NHTSA nori, kad į standartinę sistemą būtų įtrauktas ir pėsčiųjų atpažinimas. Tačiau 2019 m. Amerikos automobilių asociacija atliko tyrimą, kuris parodė, kad didelis greitis, prastas apšvietimas labai pablogino sistemos veikimą. Pernelyg jautri avarinio stabdymo sistema taipogi nėra pageidautina – „Tesla“, „Honda“ jau buvo tiriamos dėl nusiskundimų, kad automobiliai patiria „fantominį stabdymą“, staigiai sulėtėja be jokių akivaizdžių priežasčių. Pernelyg jautrios arba blogai suprojektuotos sistemos kartais sukelia eismo įvykius, jei automobiliai stabdomi netinkamai.