2022 m. birželio 14 d. 16:01

Agnė Selemonaitė. Kaip „fintech“ gali padėti stiprinti Lietuvos įmonių atsparumą?

  • Agnė Selemonaitė, finansinių technologijų bendrovės „ConnectPay“ valdybos pirmininkė
Agnė Selemonaitė
Agnė Selemonaitė
© Asmeninis archyvas

Forbes“ rašo, kad per dvi pirmąsias gegužės savaites JAV įsikūrę startuoliai atleido daugiau darbuotojų nei per bet kurį mėnesį nuo 2021-ųjų sausio, o daugiau nei pusė „Andreessen Horowitz“ portfelio įmonių, tarp kurių tokie ženklai kaip „Reply“, „Slack“ ar “Airbnb”, apklausoje sakė, kad šiemet naujų žmonių nebeįdarbins.

Anksčiau ar vėliau atleidimų banga (ar bent jau naujų darbuotojų įdarbinimo stabdymas) pasieks ir Lietuvą, kaip pasiekė dviženklė infliacija ir augančios palūkanos. Rytų rinkų užsidarymas paveikė ir Lietuvos verslą, pirmiausia tuos sektorius, kurie yra priklausomi nuo vidaus rinkos arba dirba tik su viena, šiuo atveju rytų, rinka, ir yra itin priklausomi nuo geopolitinių sprendimų.

Ekonomikos sulėtėjimas vienareikšmiškai padarys įtaką ir technologinėms įmonėms Lietuvoje, įskaitant ir „fintech“, o ypač toms, kurios gyvena tik iš investicijų.

Tarptautinių finansinių operacijų ir naujų technologijų poreikis nemažės, tačiau atsiras geresnė proga nuosaikesniam įmonių augimui. Laimės įmonės, orientuotos į tvarų finansų valdymą ir nuoseklią plėtrą, o ne pinigų „deginimą“ ir beatodairišką augimą.

Tikėtina, kad verslai, veikiantys internetu ir parduodantys paslaugas bei prekes tarptautiniu mastu, turi potencialo išsilaikyti nepalyginamai tvirčiau.

Ką daryti Lietuvoje veikiantiems verslams? Pirmiausia – maksimaliai diversifikuoti rizikas, t. y., neapsiriboti viena rinka ar industrija, ir antra – galvoti apie kaštus, optimizuoti tiekėjų administravimą.

Globalumas mažina priklausomybę nuo vienos ekonomikos

Lietuvos įdirbis auginant finansinių technologijų sektorių net ir ekonominio susitraukimo metu turėtų duoti vaisių. Šis sektorius Lietuvoje veikiantiems verslams yra vieni didžiausių vartų į globalias rinkas. Vienas iš esminių atsparumo faktorių – rinkų ir klientų diversifikacija. Finansinės technologijos leidžia Lietuvoje įkurto verslo paslaugoms būti prieinamoms klientams visame pasaulyje.

Fintech
Fintech

„ConnectPay“ esame internetinis verslas, teikiantis bankininkystės paslaugas internetiniam verslui, įsikūręs ir licencijuotas Lietuvoje, veikiantis globaliai. Daugelis mūsų klientų – tarptautiniu mastu veikiantys internetiniai verslai, t. y. el. parduotuvės, technologijų kūrėjai, technologinės platformos bei vadinamieji „marketplaces“.

Šiuo metu itin stebime klientų mokėjimų operacijų kiekius ir elgseną, kad suprastume, kaip pasauliniai įvykiai ir ekonominiai pokyčiai veikia jų veiklas. Per šių metų sausio-gegužės mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, mokėjimų operacijų kiekis išaugo beveik trečdaliu. Taip pat 30 proc. sausio–gegužės mėnesiais augo ir klientų mokėjimo operacijų vertė eurais. Matydami tokius rezultatus, savo klientus laikome itin atspariais globalios ekonomikos dalyviais.

Nors rizikų visada bus vystant ir globalų verslą, bet išėjimas į tarptautinę internetinę rinką ne tik mažina priklausomybę nuo vienos ekonomikos, bet ir leidžia įmonių komandoms dirbti nuotoliniu būdu ir plėstis be ribų. Praėjo laikai, kai reikėjo eiti į banko skyrių, kad susitvarkytum įmonės finansinius reikalus. Sąskaitų atsidarymas, lėšų valdymas, pažymos, integracijos su buhalterine apskaita ar el. parduotuvėmis – visa tai įmanoma atlikti per nuotolį.

Proga protingai suvaldyti verslo kaštus

Antras faktorius – protingas resursų planavimas ir administracinių kaštų valdymas. Mes patys perėjome per skirtingus augimo etapus ir puikiai žinome, su kokiomis problemomis susiduria augantis verslas. Dirbdami su klientais iš Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Maltos, Nyderlandų, Danijos ir kitų Europos ekonominės erdvės šalių, matome daug gerų pavyzdžių ir skirtingų galimybių, padedančių internetiniams verslams optimizuoti operacinius kaštus. Lietuvoje veikiančios įmonės taip pat turi potencialą augti, o tam kartais užtenka lengvai prieinamų technologinių sprendimų finansinėms operacijoms užtikrinti.

Esminės kliūtys, kurias matome, yra iš finansinių operacijų valdymo srities. Ne visiems naujai įsikūrusiems ar net gerai veikiantiems internetiniams verslams yra atidaromos banko sąskaitos, ne vienas susiduria su dideliais tarptautinių pervedimų kaštais ar geografiniais valiutų apribojimais. Lėšų surinkimas iš klientų ir pavedimai tiekėjams dažnai vyksta pasitelkiant skirtingus tiekėjus, apskaityti lėšas, išsitraukti ataskaitas tinkama forma vėl reikalingi atskiri tiekėjai. Dėl to įmonėms neretai tenka laviruoti tarp 5–10 skirtingų paslaugų tiekėjų ir atitinkamai auginti komandas šioms paslaugoms administruoti.

Jau turime sukurtų patogių finansinių platformų, leidžiančių internetiniams verslams valdyti finansines operacijas iš vienų rankų ir taip taupyti administracinius resursus ir išlaidas. Kol kas dar anksti vienareikšmiškai vertinti, ką ekonomikos sulėtėjimas reikš technologiniams verslams Lietuvoje ir čia veikiančiai „fintech“ industrijai, tačiau dabar labai gera proga pergalvoti ir protingai suvaldyti verslo kaštus bei pasinaudoti mūsų šalies „fintech“ siūlomomis galimybėmis ir atrasti naujas rinkas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą LOGIN.LT turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Svarbiausios naujienos ir komentarai iš LOGIN.LT –
kiekvieną savaitę tiesiai į el. paštą!