Eindhoveno Technologijos universiteto studentų komanda, pasivadinusi „TU/ecomotive“, siekia, kad elektromobilio poveikis klimatui būtų teigiamas – CO2 nebūtų išmestas, o sugertas.

Jie sukūrė elektromobilio prototipą, pavadintą „Zem“ ir toliau jį tobulins artimiausiais metais – tikimasi kad važinėjantys tokie automobiliai galėtų ilgainiui „atpirkti“ žalą gamtai, kurią padaro jų gamyba.

Transporto sektorisu yra pagrindinis teršėjas, sukuriantis apie ketvirtadalį ES anglies emisijų, rašoma universiteto pranešime.

„Lengvieji automobiliai atsakingi už 60 procentų šių emisijų. Norint emisijas sumažinti, 35 studentai susibūrė, suprojektavo, sukūrė ir surinko automobilį, kurio emisijos yra neutralios arba mažesnės, įskaitant gamybos procesą ir eksploatavimą kelyje. Papildomai, komanda siekia optimaliai panaudoti žaliavas ateityje“, – rašo universitetas.

Tiesa, kol kas ambicija atrodo didesnė už rezultatus. Rašoma, kad sukurtas automobilis gali surinkti 2 kilogramus CO2, naudodamas specialų filtrą, nuvažiuojant 32 tūkst. kilometrų per metus. Palyginimui, vienas medis per metus sugertų daugiau CO2, nei dešimt tokių elektromobilių.

„Gal ir neatrodo daug, bet bendras rezultatas yra reikšmingas, jei tai plačiai pritaikytume kiekviename lengvajame automobilyje“, – tikina komanda. Mat pasaulyje yra milijardas lengvųjų automobilių, kurie galėtų važinėdami dalį CO2 surinkti.

Filtras, per kurį teka lauko oras, yra unikalus – studentai kreipėsi dėl šios naujovės patento.

„Tai tikrai tik koncepcijos įrodymas, bet jau dabar matome, kad ateinančiais metais galėsime padidinti filtro talpą. CO2 surinkimas yra būtina sąlyga, norint kompensuoti emisijas, išskiriamas gamybos ar perdirbimo metu“, – patikina studentų komandos vadovė Louise de Laat.

Komanda įsivaizduoja tokią ateitį, kad filtrą būtų galima ištuštinti atvažiavus elektromobilį pasikrauti į įkrovimo stotelę

TU/ecomotive galvoja apie ateitį, kai visą filtrą bus galima lengvai ištuštinti per įkrovimo stotelę, kai automobilis kraunamas.

Plėtojamos ir kitos inovacijos, kad elektromobilių gamyba išmestų kuo mažiau CO2 – tam tikimasi pasitelkti 3D spausdinimo technologijas. Tai leistų sumažinti susidarančių atliekų kiekį, o naudojant specialius plastikus, juos būtų galima perdirbti kelis kartus kituose projektuose.

Studentų kuriamas elektrinis automobilis turi visus keturis varomus ratus ir atrodo sportiškas, taip siekiama sudominti automobilių gamintojus, parodant, kas jau įmanoma dirbant kartu.

„Jei 35 studentai gali suprojektuoti, sukurti ir pagaminti beveik anglies atžvilgiu neutralų elektromobilį per metus, tada pramonėje čia tikrai yra galimybių“, – pažymėjo komandos vadovė ir tikisi, kad artimiausiais metais pavyks reikšmingai patobulinti technologiją.

Studentai atkreipė pasaulinės žiniasklaidos dėmesį – apie jų elektromobilį, primenantį BMW kupė, pranešė „Reuters“.

Žalia elektra varomi elektromobiliai eksploatavimo metu nepalieka jokio anglies pėdsako – pagrindinė problema, kelianti rūpestį dėl tvarumo, yra jų gamyba.