Iki ketina trigubinti parduotuvių skaičių šiemet, o po kelių metų – bus visose

Prekybos tinklas „Iki“ raitojasi rankoves ir ketina trigubai plėsti elektronines kainų etiketes turinčių parduotuvių skaičių. Šiuo metu elektroninių etikečių galima atrasti 43-ose „Iki“ parduotuvėse, šiemet jos bus diegiamos į dar 81-ą parduotuvę, nurodė prekybos tinklas.

„Tikrai pasiteisina. Pirmiausia elektroninės etiketės leidžia sutaupyti darbuotojų laiko sąnaudas. Tačiau procesų optimizavimas – ne vienintelė paskata diegti šią technologiją. Dar viena itin svarbi priežastis – tvarumas. Elektroninių etikečių įdiegimas leidžia sumažinti pastebimai popieriaus, rašalo ir spausdinimui reikalingus resursus.

Dar vienas svarbus elektroninių etikečių pranašumas – sumažinama žmogiškųjų klaidų tikimybė. Parduotuvėse kiekvieną savaitę vyksta daugybės prekių akcijos. Todėl darbuotojai turi pakeisti etiketes naujomis, o akcijai pasibaigus – vėl grąžinti senąsias. Taip iškyla žmogiškosios klaidos rizika. Tačiau kai etiketės yra elektroninės – prekės kaina pakeičiama automatiškai ir iki minimumo sumažėja tikimybė, kad įsivels klaida ir pirkėjas bus suklaidinta“, – paaiškina UAB „Iki Lietuva“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

„Iki“ skaičiuoja, kad iš karto visoje parduotuvėje įdiegtos elektroninės etiketės užtikrina veiklos efektyvumą ir prisideda prie tvarumo tikslų – parduotuvėse, kuriose įdiegta ši technologija, sutaupoma iki 50 proc. popieriaus. Taip pat elektroninės etiketės yra valdomos nuotoliu ir centralizuotai, tai leidžia išvengti netikslumų, žmogiškųjų klaidų ir efektyviau valdyti prekių atsargas salėse. Darbuotojai, kuriems nebereikia fiziškai atnaujinti etikečių lentynose, gali daugiau laiko ir dėmesio skirti pirkėjų aptarnavimui.
Elektroninės kainų etiketės „Iki“ parduotuvėse

„Tai yra mūsų prioritetinis investicinis projektas. Tikimės, kad po poros metų visose parduotuvėse turėsime elektroninius kainolapius“, – pažymėjo V. Budrienė.

Ji skaičiuoja, kad elektroninė etiketė, priklausomai nuo jos tipo ir naudojimo, tarnauja apie 5 metus, tad šiuo metu baterijų keisti nereikėjo.

Kaip prekybos tinklas išskiria akcijas?

„Elektroninės etiketės, kuriose pateiktos akcijos kainos – turi ryškią raudoną juostą viršuje, kur yra prekės pavadinimas. Pirkėjai puikiai tą mato ir įsimena. Taip pat parduotuvėse akcijos komunikuojamos ir kitomis priemonėmis – stovėliais, pakabinamais plakatais ir pan.“, – paaiškino V. Budrienė.

Ji įsitikinusi, kad greitai tokios etiketės taps įprastu standartu, kokiu tapo ir savitarnos kasos, o geriausias pirkėjų įvertinimas – mažiau pastebėjimų apie vieną ar kitą žmogiškąją klaidą.

Pricer.lt vadovas: didžiausia baimė dėl kainų pokyčių pagal orus

Kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ vadovas Arūnas Vizickas pastebi, kad ir dabar parduotuvių klientams kyla klausimų, kodėl tie patys produktai to paties tinklo bet skirtingose parduotuvėse kartais kainuoja skirtingai.

„Tai čia turbūt elektroninių etikečių viena iš baimių – kai jos paplis po visas parduotuves, tai parduotuvėms bus lengva taikyti ne tik geografiškai skirtingas kainodaras, bet ir laike, pvz., prieš pietus kainas pakelti, po pietų – nuleisti. Arba, nežinau, priklausomai nuo oro. Vienas iš pavyzdžių dabar, kad rajone, kur dirba IT žmonės, laikomos aukštesnės kainos nei ten, kur dirba mažiau turtingi, arba yra didesnė konkurencija. Su elektroninėmis etiketėmis keisti kainas pakankamai lengva“, – sako A. Vizickas.

Elektroninės kainų etiketės

Tačiau jis pats palaikytų, kad tokios etiketės atsirastų – trūkumų kaip ir nėra, o klaidų tikimybė pirkėjams sumažėja reikšmingai.

„Viskas yra aišku ir paprasta. Etiketė panaši į pilką popierių, pilkas ekranėlis baltame rėmelyje, o tas ekranėlis palaiko ir spalvas. Gali būti reguliari kaina – tiesiog juodas užrašas ir produkto pavadinimas. Bet gali būti ir raudona kaina, nubraukta kaina, užrašas akcija, visas ekranas gali tapti raudonas, ir panašiai. Su tokiomis etiketėmis viskas yra pakankamai paprasta ir lankstu“, – vertina A. Vizickas.

Praktiškai nėra galimybių, anot jo, kad kaina etiketėje ir kasoje nesutaptų – vieną kainą pakeitus „centre“, ji pasikeistų visur sinchroniškai.

„Būdavo, kad net skelbiamos premijos, jei pirkėjai suranda kainų neatitikimą – vartotojui grąžinamas ne tik skirtumas, bet dar ir premija, tarkime trijų eurų, arba kuponai buvo dalinami. Ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba anksčiau dažnai susidurdavo su problema, kad dėl žmogiškojo faktoriaus reikia bausti prekybininkus. Su elektroninėmis etiketėmis nebėra tokių problemų“, – mano A. Vizickas.

Arūnas Vizickas

„Rimi“ po pilotinio projekto spręs, kuria kryptimi judėti: vertiname teigiamai

Rimi Lietuva“ 2019 metais taipogi skelbė apie vienoje parduotuvėje išbandomą technologinę naujovę, tačiau kol kas šio tinklo parduotuvėse Lietuvoje tebedominuoja popierinės.

„Elektroninių etikečių technologiją vertiname teigiamai. Ji mums leidžia supaprastinti kainų valdymo procesus, juos automatizuoti ir sumažinti klaidų tikimybę. Savo prekybos centruose elektronines etiketes stengiamės įdiegti didesne apimtimi ir išplėsti plačiau nei keletas parduotuvių skyrių. Šią technologiją nuolat tobuliname ir ieškome geriausių būdų ne tik kainai jose atvaizduoti, bet ir papildomam sistemos pritaikymui prekybos vietose“, – pasakoja įmonės Informacinių technologinių padalinio verslo partneris Anatolijus Petrovas.

Jis paaiškina, kad didesnės apimties pilotinis projektas įgyvendinamas ir elektroninės kainų etiketės testuojamos daugiau nei dešimtyje tinklo parduotuvių kaimynystėje – Latvijoje ir Estijoje.

„Priklausomai nuo projekto rezultatų spręsime, kuria kryptimi judėti toliau. Tai – viena iš prioritetinių mūsų krypčių. Apskritai, inovatyviems sprendimams skiriame didelį dėmesį ir naujoves pristatome bei jas diegiame nuolat“, – sako A. Petrovas.

„Rimi“

Jis pastebi, kad elektroninės etiketės tik tobulėja, atsiranda platesnis spalvų ir dydžių pasirinkimas, atsiranda etikečių su papildomais šviesos diodais, kurie tik dar labiau atkreiptų pirkėjų dėmesį – geriausių pasiūlymų tikrai nepraleistų: „Bendraujame su elektroninių etikečių gamintojais bei ieškome geriausių variantų.“

„Rimi Lietuva“ atstovas skaičiuoja, kad elektroninės etiketės gali tarnauti nuo 7 iki 10 metų, kol neišsikrauna baterija. Nors būna ir tokių prietaisų, kurių baterijos nekeičiamos ir vėliau juos tenka keisti, A. Petrovas patikina, kad įmonei tvarumo klausimai yra labai aktualūs, todėl „Rimi“ prekybos centruose naudojamos tik elektroninės etiketės su keičiamomis baterijomis.

„Rimi Lietuva“ invotyvių sprendimų paieškai įsteigė ir „Rimi Baltic“ inovacijų platformą, kurioje kviečiami registruotis inovatyvius sprendimus, skatinančius tvaresnius Baltijos šalių gyventojų pasirinkimus, kuriantys startuoliai, taip pat su naujų verslo modelių ir aukštųjų technologijų pritaikymu dirbantys jauni verslai. Geriausių idėjų pilotiniams koncepcijų bandymams žadama skirti iš viso 1 mln. eurų finansavimo per trejus metus.

„Maxima“ elektroninių etikečių plėtrą sustabdė

Maxima Lietuva“ 2019 m. taipogi skelbė apie bandymą parduotuvėje keisti įprastas etiketes į popierines. Dabar tai, panašu, nėra prioritetas.

„2021 m. pradėjome įgyvendinti parduotuvių formatų suvienodinimo projektą, tad pastaruosius du metus didelį dėmesį skiriame būtent parduotuvių atnaujinimui. Šiuo metu elektroninių etikečių plėtrą savo tinklo parduotuvėse esame sustabdę“, – atsiųstame komentare teigia prekybos tinklo „Maxima“ Prekybos departamento direktorė Liusana Krivonė.


Vieną „popierinę“ kainą pakeisti užtrunka tiek, kiek visas automatizuotas

Prekybos technologijų ir skaitmeninių sprendimų bendrovė „StrongPoint“ pranešime žiniasklaidai paaiškina, kad popierinių kainų etikečių keitimas yra vienas daugiausiai rankinio darbo reikalaujančių procesų parduotuvėse. O pakeisti vieną popierinę etiketę užtrunka tiek pat, kiek automatizuotas visų kainų parduotuvėje pakeitimas.

„Tai – labai didelis skaičius. Pakeisti vieną popierinę etiketę užtrunka apie 2 minutes. Mes skaičiuojame, kad elektroninės etiketės leidžia sutaupyti apie 1000 kainų pakeitimų. Kitaip tariant, automatizuota sistema, kuri leidžia vos keliais spustelėjimais keisti kainas, sutaupo darbuotojui beveik visą darbo savaitę – apie 33 darbo valandas“, – skaičiuoja „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis.

Anot jo, Jungtinės Karalystės prekybos tinklas ASDA yra paskaičiavęs, kad per savaitę jiems reikėtų keisti apie 3 tūkstančius popierinių etikečių, o elektroninės kainų etiketės naudojimas padeda sutaupyti 60 tūkstančių A4 formato popieriaus lapų.

Pasak R. Mažulio, elektroninės etiketės gali pasitarnauti verslui ir siekiant greičiau įgyvendinti akcijas.

„Naudojant šią technologiją, galima taikyti dinamišką kainodarą ir nustatyti nuolaidas pasirinktam laikotarpiui, pavyzdžiui, „laimingoms valandoms“ ar ribotą laiką galiojantiems pasiūlymams. Tokias akcijas galima siųsti ir į kitus ekranus parduotuvėse, galima pridėti nuotraukas, vaizdo įrašus“, – sako jis.