Dronų sistemų kūrėja „Wing“ teigia, kad toks bepiločių orlaivių naudojimas pagerins pristatymo efektyvumą.

Ši technologija „dideliu mastu“ išbandoma Logane, Australijoje, kur „Wing“ per dieną pristato iki 1 tūkst. siuntų.

Bendrovė taip pat pradėjo bandomuosius pristatymus dronais Dublino priemiestyje Luske.

„Wing“ teigia, kad ji ir kitos bendrovės derasi su Transporto departamentu ir Civilinės aviacijos administracija dėl taisyklių, kurios leistų bepiločių orlaivių veiklą Jungtinėje Karalystėje.

Vyriausiasis vykdomasis direktorius Adamas Vudvortas sako, kad pristatymo sistema bus labiau panaši į „efektyvų duomenų perdavimo tinklą, nei į tradicinę transporto sistemą“.

Jis teigia, kad bandomajame etape bendrovė „pristatys daug maisto produktų, daug paruošto maisto ir kavos“.

„Wing“ dronas

Šiuo metu vartotojai už pristatymą dronais papildomai nemoka. „Wing“ neatskleidžia, kiek galiausiai toks pristatymas gali kainuoti.

Tačiau ekspertai teigia, kad dronų bendrovės, norėdamos finansiškai atsipirkti, turės atlikti daug užsakymų.

Vakarų Anglijos universiteto profesorius Steve'as Wrightas nesistebi, kad „Wing“ yra viena iš tai bandančių daryti bendrovių.

„Visi vis dar dirba su pačiais dronais – šie įrenginiai veiks dieną ir naktį, daug ilgiau nei iki šiol, – tačiau mintys jau krypsta ir į dar platesnį vaizdą“, – sakė jis.

„Pirmas dalykas, kurį dabar bandoma išspręsti, yra reguliavimas. Tačiau iškyla ir kitas klausimas – kaip valdyti ir vadovauti šiam didžiuliam skaičiui robotų. Nemanau, kad tai yra sutapimas, jog „Wing“ ir „Amazon“ turi vieną bendrą paveldą – didelius duomenis.“

„Wing“ pristatymo tinklą sudaro trys pagrindiniai techninės įrangos elementai:

  • pristatymo dronai;
  • aikštelės, kuriose dronai pakyla, nusileidžia ir įkrauna baterijas;
  • automatiniai krautuvai, kuriuose įmonės gali palikti siuntas atsiimti.


Bendrovė teigia, kad naudojant šiuos elementus dronai gali paimti ir iškrauti krovinius bet kokiu būdu, o ne tik skristi iš vienos bazės pas klientą ir atgal.

„Pavyzdys būtų toks: dronas pakyla vienoje vietoje, jis gali skristi į kitą įmonę paimti dėžės, tada gali skristi į pristatymo vietą ir, užuot grįžęs į aikštelę, iš kurios pakilo, skristi į kitą gretimą aikštelę“, – BBC laidai „Tech Tent“ sakė A. Vudvortas.

Sistemos, veikiančios kaip tinklas, privalumas yra tas, kad ji gali greitai prisitaikyti prie didžiausios paklausos tam tikrose vietovėse. Taip pat galima greitai įrengti daugiau įkrovimo aikštelių.

Sistema taip pat apima aukšto lygio automatizavimą – kai orlaivis įjungiamas, bendrovė teigia, kad patikrina, ar jis:

  • yra tinkamoje vietoje,
  • turi tinkamą programinę įrangą,
  • yra patvirtintas, kad gali skraidyti.

Antžeminiai pilotai gali prižiūrėti pristatymo bepiločių orlaivių parkus ir užtikrinti, kad jie veiktų saugiai ir efektyviai, užuot stebėję tik vieną orlaivį.

A. Vudvortas sakė, kad vis daugiau civilinės aviacijos reguliavimo institucijų visame pasaulyje priima taisykles, kurios leistų vykdyti tokio pobūdžio paslaugas.

Tačiau reikia įveikti tam tikrus iššūkius. Kai kurie Logano gyventojai skundžiasi dėl triukšmo. Bendrovė įdėjo „daug darbo, kad orlaiviai būtų kuo tylesni“, sako A. Vudvortas.

Be to, planavimo programinė įranga sukurta taip, kad būtų išvengta „dronų greitkelių“, kai kiekvienas dronas praskrenda virš tų pačių namų.