Sveiki atvykę į „Decentraland‘ą“ – vieną iš daugelio šiuo metu egzistuojančių virtualių pasaulių. Kūrėjų pamėgta erdvė suskirstyta į žemes, kurias galima pirkti ar išsinuomoti ir, vėliau, jose rengti renginius, į kuriuos gali susirinkti šimtai žmonių.

Tačiau norint būti skaitmeniniu žemvaldžiu teks paploninti piniginę – sklypų kainos gali kainuoti 10 tūkst. dolerių ir daugiau.

Kaip pasakoja „Abstract Stylist“ tinklaraščio įkūrėja, mados ir technologijų entuziastė Lina Survila, tai – tik pradžia, o pati metavisata yra daug mažiau komplikuota, nei gali pasirodyti.

„Kalbant apie decentralizuotus mados pasirodymus, tai viskas vyksta labai paprastai. Prisijungi per naršyklę su savo metamask‘u – „kripto pinigine“, leidžiančia naudotis blokų grandinės technologijos programomis. Tada renginio metu teleportuojiesi į vietą, kur vyksta virtualus mados šoua; ant scenos eina modeliai, groja muzika, matai aplink tave esančius žmones ir gali su jais kalbėtis“, – pasakoja L. Survila ir priduria, kad norint nusipirkti drabužį (tiek virtualią, tiek tikrą jo versiją), gali tai padaryti paspaudęs ant jį vilkinčio modelio.

Nors kainos labai skirtingos, virtualų drabužį galima nusipirkti už maždaug 10 manų – virtualios Decentraland‘o valiutos, kurios vienetas atitinka maždaug du dolerius. Tačiau vertėtų pabrėžti, kad nors už 10 manų galite tikėtis nusipirkti kažką paprasto. Norėdami nusipirkti dizainerių drabužius turėsite pasiryžti sumokėti daugiau.

Kitas dalykas, į kurį vertėtų atsižvelgti yra tai, kad skiriasi drabužių panaudos.

„Gali būti drabužiai, skirti naudoti tavo avatarui tam tikrame pasaulyje, pvz.: Decentraland‘e ar Sandbox‘e. Taip pat yra NFT drabužių grupė, kurių niekur panaudoti negali, bet jie yra kaip kolekciniai meno kūriniai ir būna tavo virtualioje piniginėje. Būna ir kitokių mados NFT, kurie parduodami kaip NFT, bet studija gali papildomai uždėti drabužį ant tavo pasirinktos nuotraukos ir turėsi labai instagraminę nuotrauką“, – juokauja „Abstract Stylist“ įkūrėja.

Anot jos, panaudų labai daug, jos skirtingos ir stipriai priklauso nuo pirkėjo poreikių: ar jiems svarbu, kaip apsirengęs skaitmeninis avataras, ar jie nori vaikščioti metavisatoje ir pan.

Išlaisvina dizainerių kūrybiškumą

Mados skaitmenizacija atvėrė kūrėjams dar nematytus horizontus. Virtualiame pasaulyje, priešingai nei realiame, dizainerių nekausto jokie fiziniai dėsniai ir jie gali daryti tai, kas įprastai būtų neįmanoma, tarkime sukurti degančius rūbus ar papuošalus iš brangakmenių, kurių neįmanoma rasti Žemėje (kaip padarė „Dolce & Gabbana“).