Oro linijų bendrovės mano, kad šis skrydis, kurį remia Jungtinės Karalystės vyriausybė, įrodo, jog įmanoma skraidyti ekologiškiau.
Tačiau degalų pasiūlos trūkumas tebėra problema, o norint pasiekti išmetamųjų teršalų išmetimo tikslus reikės kitų technologijų.
Kol kas tai buvo vienintelis tokio pobūdžio skrydis, kuriuo neskraidinami keleiviai, mokantys už bilietus.
Konservatorių partijos atstovas Henry Smithas, skridęs lėktuvu, sakė, kad šis skrydis yra „reikšmingas Jungtinės Karalystės aviacijos pasiekimas“.
Vadinamieji tvarūs aviaciniai degalai (SAF) gali būti gaminami iš įvairių šaltinių, įskaitant augalus, buitines atliekas ir maistinį aliejų.
Šiam skrydžiui į „Boeing 787“ buvo pripildyta 50 tonų SAF. Buvo naudojami dviejų rūšių degalai, kurių 88 proc. buvo gauti iš riebalų atliekų, o likusi dalis – iš JAV kukurūzų auginimo atliekų.
Po bandymų ir analizės šį mėnesį skrydį patvirtino Jungtinės Karalystės civilinės aviacijos priežiūros institucija.
Projekte dalyvavo daug bendrovių, įskaitant variklių gamintoją „Rolls-Royce“ ir energetikos milžinę BP.
Aviacijos pramonėje ypač sunku sumažinti anglies dioksido išmetimą, tačiau oro linijų vadovai mano, kad SAF yra veiksmingiausia turima priemonė, galinti padėti sumažinti grynąjį išmetamųjų teršalų kiekį iki nulio.
Platformoje „X“ Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Rishi Sunakas pasveikino „Virgin Atlantic“, tačiau jo teiginys, kad skrydis buvo „nulinės emisijos“, buvo sukritikuotas.
Lėktuvai, naudodami SAF, vis tiek išmeta anglies dvideginio, tačiau pramonė teigia, kad šių degalų išmetamų teršalų kiekis gali būti iki 70 proc. mažesnis.
„Virgin Atlantic“ vykdomasis direktorius Shai Weissas sakė, kad antradienį įvykęs oro linijų bendrovės skrydis „įrodo, kad iškastinį kurą galima pakeisti tvariu aviaciniu kuru“.
Tačiau jis teigė, kad šiuo metu nėra pakankamai SAF, ir pridūrė, kad dėl brangesnių degalų skrydžių kainos galiausiai bus didesnės.
SAF jau naudojamas nedideliais kiekiais, sumaišytas su tradiciniais reaktyviniais degalais, tačiau sudaro mažiau nei 0,1 proc. pasaulyje sunaudojamų aviacinių degalų.
Šiuo metu jis kainuoja brangiau nei žibalas, o pagaminamas palyginti nedidelis jo kiekis. Paprastai orlaiviams leidžiama naudoti tik iki 50 proc. mišinio.
Jungtinėje Karalystėje nėra specialių komercinių SAF gamyklų, nors vyriausybė siekia, kad iki 2025 m. būtų pastatytos penkios gamyklos, remiamos subsidijų lėšomis.