Veikia panašios taisyklės
„Pranešimo metu žiūrėsime tyrimų aprašytas Kremliaus propagandos mašinos taktikas ir diskutuosime, ką jos pasako apie socialinius tinklus ir komunikaciją juose. Strateginė komunikacija ir propaganda paskutinius dešimtmečius persikėlė į soc. tinklus. Į informacinį karą skaitmeninėje erdvėje investuoti nepaprastai dideli biudžetai, išmėgintos įvairios taktikos ir, kaip bebūtų skaudu pripažinti, – visa tai veikia“, – konstatuoja rinkodaros ekspertė, „Omnisend“ prekės ženklo vadovė ir šių metų LOGIN konferencijos pranešėja Pija Ona Indriūnaitė.
Anot P. O. Indriūnaitės, įmonių ir rinkodaros atstovų tikslas teoriškai yra panašus kaip propagandos – naudoti soc. tinklus, siekiant atkreipti auditorijos dėmesį, o komunikaciją stebinčius žmones paversti klientais ir ambasadoriais:
„Skaitmeninėje erdvė – arena, kur rinkodaros atstovai ir kitos jėgos naudojasi tais pačiais įrankiais. Tad išanalizavus taktikas, galima pastebėti logikos dėsnius, kuriuos kartais pamiršta prekiniai ženklai. Ir nors skamba pakankamai „tamsiai“ ir niūriai, pagrindinė mano LOGIN pranešimo žinutė rinkodaros bei komunikacijos specialistams – sugebėti atsitraukti nuo kasdienių darbų ir pažiūrėti į savo veiklą iš skirtingų perspektyvų. Išmokti įsiklausyti, kokias taisykles diktuoja kiekvienas pasirinktas kanalas“, – sako rinkodaros pasaulio virtuozė, kurios vardas ir pavardė jau ne sykį garsiai nuskambėjo šalyje.
LOGIN scenoje – nuo sėkmės „TikTok“ platformoje ekspertės iki žinančio, kaip parduoti seksą be sekso
Šiemet be P. O. Indriūnaitės, didžiausioje Baltijos šalyse progreso ir technologijų konferencijoje LOGIN bus dar 300 pranešėjų, o dalis jų pasiryžę atskleisti, kuo rinkodaros pasaulis gyvens visai netolimoje ateityje, kokių tendencijų tikėtis ir kaip už uodegos pričiupti tą visų gaudomą sėkmę. Bus itin daug ne tik Lietuvos, bet ir užsienio pranešėjų.
Ant scenos išvysite tikrą rinkodaros guru su pasauline patirtimi Lars Silberbauer. Šiuo metu Larsas yra Nokia Phones rinkodaros vadovas, buvęs Tokijo Olimpinių žaidynių prekės ženklo rinkodaros ir skaitmeninių technologijų vadovas, o dar anksčiau rinkodaros žinovas užėmė visiems gerai žinomo LEGO GROUP Socialinių tinklų vadovo pareigas. Pranešėjų gretose – ir „TikTok“ prekės ženklo partnerysčių vadybininkė Alexandra Vladovskaia, kuri papasakos, kaip pasiekti trokštamą populiarumą šioje platformoje. Tuo tarpu Zaria Parvez atskleis populiariausios pasaulyje kalbų mokymosi programėlės „Duolingo“ rinkodaros strategijas. Apie neatsargios rinkodaros evoliuciją pasakos „Duolingo“ socialinių medijų vadybininkė, buvusi „Ryanair“ socialinių medijų turinio kūrėja Lily Rafferty. „JCDecaux The Netherlands“ duomenų ir technologijų vadovė Desirée Gozems dalinsis svarbiausiomis įžvalgtomis apie lauko reklamas, kurias kasdien matome savo miestų erdvėse.
Kaip parduoti seksą be sekso? Į tokį klausimą LOGIN atsakys Fantazijos.lt vadovas Povilas Klusaitis. „Pirmyn į praeitį“ – taip mįslingai skamba reklamos agentūros TRUTH. strategijos vadovo, VU ir Atomic garden dėstytojo doc. dr. Tomo Bartninko pranešimo tema. Agentūrų „SOMA Agency“ ir „Havas Creative“ vadovas Arijus Žakas įsitikinęs, kad pamatyti – tai dar nereiškia patikėti ir apie tai papasakos savo pranešime, o asmeninio prekės ženklo konsultantė, „Promefile“ įkūrėja Guoda Sakalauskienė LOGIN klausytojus pasitiks su tema „Dirbtinis intelektas – mano personal branding architektas?“. „BPN Intense“ vadovas Linas Šiautkulis į konferencijos sceną žengs su tema „Trendspotting 2024!“, o skaitmeninės rinkodaros agentūros „Whatabout agency“ vadovo Mantvydo Leknicko tema – „Digital longevity – kodėl (ne)gyvensime ilgiau?“.
„Drąsos anatomija marketinge“ – tokia tema šiemet kalbės SMP, rinkodaros strategas, konsultantas, radijo ir TV laidų kūrėjas Giedrius Juozapavičius, o Liudas Rimkus kviečia su pranešimu „Ei, marketingas, kur mūsų akcija?“. Šie ir eilė kitų savo srities ryklių kalbės ne tik apie rinkodaros naujienas, bet ir leis suprasti, kuo žiūrovą, skaitytoją, klausytoją, pirkėją patraukti taip, kad jis nebenorėtų dairytis į konkurentus.
Svarbiausia rinkodaros ryklio savybė
Kokios asmeninės žmogaus savybės lemia tai, kad jis bus geras, gal net sunkiai pralenkiamas komunikatorius ar reklamos, rinkodaros žinovas? Kokie žmonės, koks mąstymas yra absoliutus aukso grynuolis įmonėms? Pasak P. O. Indriūnaitės, rinkodara yra nepaprastai platus laukas, tad ir specialistų profiliai yra labai skirtingi. Vienoms įmonėms reikia duomenimis varomų, šaltai skaičiuojančių profesionalų, kitose – produktą bei techninę produkto dalį suvokiančių asmenų. Trečiose – komunikacijos niuansus suprantančių kūrybininkų. Kartais skirtingi įmonių plėtros etapai reikalauja skirtingų rinkodaros kompetencijų.
„Visgi, kad ir kokių skirtingų profilių rinkodaristų esama, viena pagrindinių savybių, kurią labai rekomenduočiau ugdyti, yra smalsumas ir drąsa išlipti iš komforto zonos. Skaitmeninė erdvė ir čia verdantis gyvenimas nuolat keičiasi. Tai, kas prieš metus buvo nepaprastai šmaikštu ir „cool“, šiandien gali atrodyti gėdingai ir pasenusiai. Rinkodaristai turi jausti kiekvieną kanalą, kaip žmonės juose bendrauja ir reaguoja. Asmeniškumai tokie, kaip „man nepatinka“ turi dingti.
Tenka išgirsti nuomonių „TikTok jau tikrai ne man“. Tai – prastas mąstymas. Besikeičiant technologinei aplinkai, instinktas yra likti ties aspektais, kurie yra suvokiami, tačiau tai rinkodaristą gali padaryti atitolusį nuo įrankių, kuriais turi dirbti. Smalsumas, noras nuolat mokytis ir tobulėti, išlipimas iš komforto zonos – tai savybės, kurios padės nardant po šį besikeičianti technologijų ir komunikacijos pasaulį.“
Rinkodaros ateities tendencijos – didėjanti takoskyra tarp reklamos ir turinio?
Galiausiai, kokios rinkodaros, reklamos spalvos dominuos artimiausioje ateityje? Drąsa, kartais net įžūlumas? Atsigręžimas į vertybes, veikimas per socialinę atsakomybę? Ėjimas per emociją ar per faktus? Jei per emociją – per juoką ar per ašaras? P. O. Indriūnaitė sako, kad rinkodaros specialistai ir prekiniai ženklai pradeda po truputį suprasti, jog konkuruoja ne su savo konkurentais, bet su labai įvairiu turiniu: nuo mielų video apie šuniukus iki juokelių ir „memes“ paveikslėlių.
„Konkuruojant su nesibaigiančiu kiekiu turinio reklamai yra ypač sudėtinga. Kodėl? Nes dauguma žmonių reklamos nemėgsta. Tad po truputį matome, kad prekiniai ženklai pradeda kurti ne reklamą, o turinį. Siekia parodyti emociją, savo žmogiškumą. Kokią konkrečiai emociją prekiniai ženklai pasirenka – priklauso nuo prekinio ženklo. Žaismingi prekiniai ženklai juokaus, dirbantys su sudėtingomis temomis – graudins ir t.t.“
Visgi, LOGIN pranešėja įsitikinusi, kad komunikacijoje ir reklamose eiti vien per auditorijos emocijas negalima, o ignoruoti faktinę informaciją yra paprasčiausiai nesaugu:
„Tai gali su visam sugriauti tavo ir kliento santykį. Mano matymu, faktai yra turinys, o kaip komunikuojama gali būti jau ir emocija. Pasakai faktą apie save, kuris „įkanda“ konkurentui? Tai parodo drąsą, naglumą, žaismingumą. Emocijos reikia nepamiršti. Esant tokiam kiekiui reklamų ir komunikacijos, klientas ieško to, kas yra „tikra“ ir suprantama. Priversti savo klientą kažką pajausti parodžius savo reklamą yra nepaprastai sunki užduotis, bet po truputėlį rinkodaros komandos pradeda suprasti.“
LOGIN – didžiausias, turtingiausias turiniu ir, ko gero, drąsiausias inovacijų festivalis Baltijos šalyse. Jau 18-ąjį kartą bus plačiomis akimis pažvelgta į šiuolaikinį pasaulį, technologijų pažangos sukeliamus pokyčius ir kliūtis. Įkvėpimu dalinsis tikri inovacijų pionieriai. Konferencijoje skleisis idėjos, galinčios nuvesti prie pirmojo vienaragio, o kartu žvelgsime į tai, kas laukia ateityje. Didieji šių metų LOGIN partneriai – medicinos centrai Northway, technologijų platintojas Baltijos šalyse ACC distribution, VĮ Registrų centras, VšĮ Inovacijų agentūra, draudimo bendrovė Balcia, nekilnojamojo turto projektų vystymo bendrovė Realco, Šveicarijos finansinių technologijų įmonių grupė „iSun“. LOGIN vyks gegužės 30–31 dienomis Litexpo, Vilniuje. Daugiau informacijos ČIA.