Naujame darbe atsidūrė vien tarp vyrų: buvo nejauku

Ukrainoje gimusi ir Bulgarijoje užaugusi „Salesforce“ regionų pardavimų vadovė Stanislava Atanasova didžiąją dalį savo karjeros praleido žiniasklaidos versle. Pranešėja pastebi, kad šioje srityje daugiausia dirba moterys, o pastarojoje jos darbovietėje kone visos vadovės taipogi buvo moterys.

Nors tokiame kolektyve dirbti moterims labai patogu, S. Atanasova netruko įsitikinti, kas įvairovės stokojančiuose kolektyvuose būti kitokiu nėra lengva.

„Nusprendžiau judėti pirmyn ir prisijungiau prie nuostabios technologijų įmonės „Salesforce“. Ryškiausias prisiminimas, išlikęs nuo tų laikų, kai prisijungiau prie šios kompanijos – aš, įžengianti į susitikimų kambarį, pilną vyrų, kuriems yra per trisdešimt. Jaučiausi taip, lyg būčiau jaunesnioji jų sesuo, todėl buvo nejauku pakelti ranką, pasidalinti nuomone ar idėja“, – prisimena S. Atanasova.

Verslas

Ji pastebi, kad Rytų Europoje nėra įprasta mokyti pasitikėjimo savimi jauname amžiuje. Vis dėlto, jei šiuolaikinės įmonės vadovaujasi kultūra, kurioje visi darbuotojai skatinami pasisakyti, visa tai gali būti ištaisyta.

Kalbėdama apie lygybės svarbą darbovietėse, S. Atanasova pažymi, kad lygybė pirmiausia yra ne toks pat elgesys su visais nepaisant jų skirtumų, o suvokimas, koks žmogus yra šalia tavęs, kokie jo įsitikinimai, ko jis nori, ko jam reikia, skiriant jam pelnytą dėmesį.

Neatlygintini darbai ne tik netrukdo, bet ir padeda kompanijai augti

Pranešėja pažymi, kad kompanijose dirbti gera tuomet, kai jose laikomasi vertybių, ir išskiria 5 pagrindines vertybes, kuriomis vadovaujamasi „Salesforce“ – tai patikimumas, klientų sėkmingumas, inovatyvumas, lygybė ir tvarumas. Vertybių laikymasis padėjo „Salesforce“ pelnyti daug apdovanojimų, o kiekvienas įvertinimas kelia darbuotojų pasitenkinimą savo darbo aplinka.

Taip pat ji tiki, kad vienas iš sėkmingo verslo bruožų yra neatlygintinai duodama grąža visuomenei, todėl „Salesforce“ laikosi „1-1-1“ filantropinio modelio.

„Kasmet skiriame 1 proc. savo pelno, 1 proc. savo laiko ir 1 proc. savo produkcijos visuomeninėms iniciatyvoms. Per 23 gyvavimo metus mūsų kompanija paaukojo daugiau nei pusę milijardo dolerių savanorystės organizacijoms, 6,9 milijonus valandų savo laiko skyrėme savanoriškai veiklai, ir beveik 56 tūkst. ne pelno siekiančių organizacijų naudojasi mūsų technologijomis“, – teigia S. Atanasova.
Stanislava Atanasova

Anot jos, neatlygintini darbai netrukdo kompanijoms augti finansiškai. „International Data Corporation“ duomenimis, iki 2026 metų „Salesforce“ apims 9,3 milijonus darbo vietų ir sukurs 1,6 trilijono dolerių pajamų.

Siekia pritraukti daugiau moterų ir siekti lygybės

S. Atanasova pažymi, kad kompanijos sėkmė neatsiejama nuo jos vertybių ir darbuotojų įvairovės.

„Siekiame, kad mūsų kolektyvas atspindėtų visuomenę. Tai reiškia, kad darbuotojai turi būti įvairūs, spalvingi, su skirtingomis patirtimis ir kompetencijomis, įsitikinimais, problemomis. Tikime, kad tik tuomet, kai bus užtikrinta darbuotojų įvairovė, turėsime tokią darbo aplinką, kurioje visiems bus jauku dirbti, ir tai nulems kompanijos sėkmę“, – sako ji.

Šiuo metu globalų „Salesforce“ kolektyvą apima 64,1 proc. vyrų ir 35,7 proc. moterų, likusieji save priskiria nedvinarei/ kitai lyčiai. Tuo metu JAV kompanijose moterys apima 38,3 proc., vyrai – 61,4 proc. kolektyvo.

Kalbant tik apie vadovaujančias pozicijas, pusiausvyra išsiskiria dar labiau: globaliame „Salesforce“ kolektyve moterys sudaro tik 28,5 proc. darbuotojų, JAV – 30,7 proc. Komentuodama šiuos duomenis, S. Atanasova sako, jog tolygi darbuotojų lyčių pusiausvyra yra vienas iš kompanijos tikslų.
Darbas

„Atidžiai stebime naujų darbuotojų priėmimą – paskutiniais duomenimis, kasmet priimame 4-5 proc. daugiau moterų. Tai reiškia, kad ilgainiui pasieksime tikslą, kad darbuotojų lyčių pusiausvyra būtų tolygi“, – teigia ji.

Siekiant užtikrinti lygybę kompanijos viduje, darbuotojai skatinami burtis į lygybės grupes (angl. equality groups), kurias sudaro skirtingas visuomenės įvairovės temas atstovaujantys darbuotojai. Šių grupių užduotis – užtikrinti, kad ne tik kompanijoje, bet ir visuomenėje būtų daugiau lygybės, kad darbo aplinkoje būtų išgirsti visi darbuotojai su skirtingais iššūkiais ir problemomis, į kurias būtų atsižvelgiama.

Viena iš didžiausių lygybės grupių „Salesforce“ kompanijoje – „Women Network“, turinti daugiau nei 6 tūkst. narių trisdešimtyje šalių. Ši grupė buria savanoriškas iniciatyvas ir rengia įvairias mentorystės programas, skirtas jaunoms moterims, norinčioms tobulėti technologijų, pardavimų ir kitose srityse. Atskiros programos rengiamos ir vaikams, suprantant, kad jie taip pat atlieka svarbų vaidmenį karjeros siekiančių moterų gyvenime.
Darbo pokalbis

„Labai noriu, kad visi galėtų pilnai atsiskleisti, nesijaustų nuošalyje, nesidrovėtų ir nemanytų, kad nėra grupės dalis, ar kad negali dalintis savo idėjomis. Todėl skatiname aplinką, kurioje visi gali pasisakyti ir darbe jaustis jaukiai“, – pažymi S. Atanasova.

Įvairovė ir lygybė – sritys, į kurias verta investuoti

Anot jos, darbuotojų įvairovės ir lygybės tikslų išsikėlimas įmonei atsiperka, ir tai yra sritis, į kurią kompanijoms verta investuoti.

„Žmonės, kurie darbe jaučiasi išklausyti, yra beveik penkiskart labiau motyvuoti. Žmonės, kurie gali darbe būti savimi, triskart dažniau jaučia pasididžiavimą savo darbu“, – teigia pranešėja.

Dar keturios kryptys, kurios šiandien yra svarbios „Salesforce“ kompanijai – rasinė lygybė ir teisingumas, vienodi atlyginimai už tą patį darbą nepriklausomai nuo darbuotojo lyties, pagalba įsidarbinti skirtingo profilio žmonėms ir investicijos į švietimą. S. Atanasova pastebi, kad rasinės lygybės klausimas aktualesnis tik tam tikruose regionuose, tačiau atlyginimų skirtumo klausimas yra globali problema.

„Paskutiniais duomenimis, 8,5 proc. mūsų darbuotojų reikalingas atlyginimų keitimas, ir pagrindinė to priežastis – lyčių nelygybė. Todėl pastaraisiais metais „Salesforce“ investavo 5,6 milijonus dolerių į tai, kad ši atskirtis būtų naikinama“, – teigia S. Atanasova.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)