2022 m. gegužės 28 d. 20:41

Rinkodaros ekspertai – apie sėkmei būtinus elementus ir geros reputacijos svarbą

  • Elžbieta Kriaučiūnaitė
Regimantas Urbanas ir Andrius Baranauskas
Regimantas Urbanas ir Andrius Baranauskas

Žvelgiant globaliu mastu, vis daugiau verslų renkasi eiti skaitmeninės transformacijos keliu. Akivaizdu, kad įtakos tam turėjo koronaviruso pandemija, kurios metu skaitmenizacija įgavo netikėtą pagreitį. Apie tai, kodėl kuriant verslą būtina turėti globalią ambiciją ir kuo įmonėms svarbi skaitmeninė rinkodara, plačiau pasikalbėjome su būsimais LOGIN konferencijos pranešėjais įmonės „Surfshark“ rinkodaros vadovu Regimantu Urbanu ir reputacijos agentūros „Winning“ vadovu Andriumi Baranausku.

Pandemija buvo tam tikras verslo augimo variklis

Nors terminą „skaitmeninė transformacija“ girdime dažnai, vis dėlto kiekvienas iš mūsų skirtingai jį interpretuoja, įsitikinęs A. Baranauskas. „Vienam žmogui ar įmonei tai gali būti popierinių dokumentų atsisakymas. Tuo tarpu kitam skaitmeninė transformacija yra perėjimas prie nuotolinio darbo. Akivaizdu, kad ne visi vienodai supranta šį terminą, todėl matome skirtingus skaitmeninius sprendimus“, – sako A. Baranauskas.

Šiuo atveju A. Baranauskui antrina ir „Surfshark“ rinkodaros vadovas, pridurdamas, kad pandemija nesukėlė didelių iššūkių, kadangi tiek įmonės produktas, tiek rinkodara yra skaitmeninė.

„Skaitmeninė transformacija buvo tas raktažodis, kurį buvau girdėjęs jau prieš septyniolika metų. Vis dėlto matome, kad pandemija pagreitino skaitmenizacijos procesą. Klausimas, ką mes iš to išmokome ir kokius dalykus išlaikysime pasibaigus pandemijai. Manau, dabar yra tinkamas laikas įsivertinti praėjusių dvejų metų patirtį, – aiškina R. Urbanas, – Mūsų atveju, pandemija buvo geras verslo augimo variklis. Vis daugiau žmonių perėjo prie nuotolinio darbo ar mokymosi, todėl VPN paslauga tapo dar svarbesnė. Pavyzdžiui, jei dirbi iš namų, tau reikia apsaugoti ne tik savo asmeninius duomenis, bet ir įmonės duomenis“, – teigia pašnekovas.

Andrius Baranauskas
Andrius Baranauskas
© DELFI / Josvydas Elinskas

Kiekvienam verslui svarbu turėti globalią ambiciją

Savo ruožtu A. Baranauskas pastebi, kad kiekvienas verslas privalo suvokti savo tikslą ir kokiu keliu jo sieks. „Nebūtinai tikslas yra pasiekiamas per savaitę, ketvirtį ar net pusę metų. Jeigu pradėsi blaškytis, tuomet nepasieksi tikslo. Tiesa, labai svarbu suprasti, dėl kokių priežasčių klientai renkasi būtent tą įmonę: ar tai yra dėl ilgalaikės vertės? Ar dėl prekės ženklo ir su juo siejamų vertybių? O gal todėl, kad tam tikru metu tai yra geriausias pasiūlymas? Rinkodara neturėtų orientuotis vien tik į kainą ar geriausią pasiūlymą, nes tokiu atveju yra didelė rizika, kad kitas gali pasiūlyti geresnį pasiūlymą“, – įsitikinęs agentūros vadovas.

Pašnekovui pritaria ir R. Urbanas, kurio nuomone, kiekvienam verslui, visų pirma, reikia turėti globalią ambiciją. „Tik pradėję veikti, pasakėme, kad per pirmuosius metus turime atsidurti TOP 5. Pagal mūsų prekinio ženklo paieškas ir vidutinį įvertinimą (t.y. kiek mūsų produktas yra vertinamas, palyginti su kitais) 2019 m. pabaigoje jau pavyko tai pasiekti. 2020 m. pabaigoje pavyko tapti ir TOP 3. Kitaip tariant, kai turi didžiulę ambiciją ir biudžetą tai įgyvendinti, tuomet surandi ir konkurencinius pranašumus. Mūsų atveju tai buvo žema kaina už labai didelę vertę“, – dalijasi R. Urbanas.

Rezultatai pasiekiami tik nusistačius konkrečius tikslus

Kaip žinia, virtualaus privataus tinklo (VPN) paslaugas teikianti įmonė „Surfshark“ buvo skaitmeninė nuo pat įkūrimo pradžios. Įmonės rinkodaros vadovas atkreipia dėmesį, kad verslams geriausia pradėti nuo skaitmeninės rinkodaros, nes tai yra efektyviausias ir pigiausias kanalas. Be to, pašnekovas džiaugiasi, kad įmonei, įkurtai prieš ketverius metus, pavyko gana greitai pritraukti pirmąjį milijoną vartotojų. „Jau po 30 mėnesių turėjome vieną milijoną mums už paslaugas mokančių vartotojų. Be to, mums pavyko tapti vienaragiu, o tai yra puikus įrodymas, kad nepametėme greičio nuo savo pirmųjų 30 mėnesių, – pasakoja R. Urbanas, – Žinoma, nieko nenutinka be biudžeto. Gali turėti kūrybingą marketingo strategiją ir stiprią komandą, bet jei neturėsi biudžeto, negalėsi investuoti ir pateisinti lūkesčių“.

Regimantas Urbanas
Regimantas Urbanas

Kaip teigia agentūros „Winning“ vadovas, tiek komunikacija, tiek reputacijos formavimas neįvyksta per vieną dieną ar savaitę, o rezultatai pasiekiami tik nusistačius konkrečius tikslus. „Kiekvienas iš mūsų turi vienokią ar kitokią reputaciją. Vienu atveju ji trukdo, kitu – padeda. Bet visi žmonės ją turi. Tik klausimas, kiek tu ja esi patenkintas. Galbūt tam verslui ar žmogui reikia kažkaip keistis, kad reputacija būtų geresnė. Apie tai mes ir kalbamės su klientais, – sako A. Baranauskas, – Rezultatus galima pasiekti tik turint aiškų tikslą, atkaklumą ir kryptingai dirbant. Nėra kažkokio stebuklingo recepto. Svarbiausia suvokti tikslą, turėti supratimą, kokia yra situacija ir ką reikia keisti“.

Pataikyti į konkretų segmentą vartotojų

Kalbėdamas apie skaitmeninę rinkodarą, R. Urbanas pabrėžia, kad ji yra labai žavi savo galimybėmis pataikyti į konkretų segmentą vartotojų, kuriame gali tiksliai žinoti, kokios yra vartotojo problemos ar skausmai. „Skaitmeninė rinkodara, visai kaip ir tradicinė rinkodara, yra vadinama „piltuvėliu“. Tai reiškia, kad yra pereinama nuo žmogaus nežinojimo, kad jis turi problemą iki tikėjimo, jog tu esi geriausias sprendimas kilusiai problemai, – aiškina R. Urbanas, – Tarkime, žmogus klausia, kokius asmeninius duomenis gali iš manęs pavogti arba kaip man juos reikėtų apsaugoti. Tai mums leidžia suprasti, kokia yra žmogaus problema ar skausmas. Kitaip tariant, pagal tai, ko žmogus ieško, gali suprasti jo pirminį poreikį“.

Be to, pašnekovas pastebi, kad monitoringas yra neatsiejama produkto kūrimo dalis. „Norėčiau pabrėžti, kad produkto kūrimo etape labai svarbu kuo daugiau stebėti, kaip vartotojai, kuriems tas produktas yra skirtas, elgiasi. Reikia atkreipti dėmesį į tai, kaip jie tą problemą sprendžia dabar, kokie didžiausi jų skausmai, kuo labiausiai skundžiasi ir pan. Manau, kad šie aspektai gali būti puikus kelrodis“, – svarsto „Surfshark“ rinkodaros vadovas.

Šiuo atveju R. Urbanui antrina ir agentūros „Winning“ vadovas, atkreipdamas dėmesį į tai, kad vienintelis būdas suprasti klientą ar įmonę yra klausymasis. „Esame paslaugų įmonė ir bet kuriuo atveju turime bendrauti su klientais. Todėl manau, kad esminis dalykas yra kliento supratimas. Jei tu nežinai, ko klientui reikia, tai ir negali jam nieko pasiūlyti. Vis dėlto suprasti klientą galima tik atidžiai jo klausantis. Žmonės dažnai kalba, tačiau komunikacijos atveju pagrindinis darbas yra klausytis, o tik vėliau kalbėti“, – pastebi A. Baranauskas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Svarbiausios naujienos ir komentarai iš LOGIN.LT –
kiekvieną savaitę tiesiai į el. paštą!