aA
Maršai, šokių muzika, electronic jazz-fusion, klasika ir džiazo liepsnos festivalio scenoje. Ar dar reikia įtikinėti, kad šis koncertas geros muzikos išsiilgusioms ausims – tiesiog būtinas? Festivalis „Vilnius Mama Jazz“ žada pateisinti visus klausytojų lūkesčius. Skamba kaip iššūkis? Per šiuos devyniolika metų festivalis įrodė – iššūkiai jam ne kliūtis, o stimulas eiti į priekį.
Vilnius Mama Jazz
Vilnius Mama Jazz
© Organizacijos archyvas

„Keistų garsų šį vakarą tikrai išgirsite daug. Bet „keisti“ šį sykį yra komplimentas. Gaivus originalumo pliūpsnis – tai tik dalis to, ko tikrai galite tikėtis iš šios dienos intriguojančių koncertų“, – pranešime žiniasklaidai cituojama organizatorė Judita Bartoševičienė.

Antrąją festivalio „Vilnius Mama Jazz“ dieną pradės pirmoji ir kol kas vienintelė tradicinės sudėties pučiamųjų instrumentų grupė Lietuvoje, atliekanti Naujojo Orleano stiliaus muziką.

The Honkin’ Dudes Brass Band subūrė vienas ryškiausių jaunosios kartos saksofonininkų Dovydas Stalmokas. Grupės muzikoje girdime ir laidotuvių maršus, ir siautulingą šokių muziką, ir Karibų bei Afrikos ritmus, ir, galiausiai, roko melodijas. Kartais, vaikščiodami sostinės gatvėmis, galime netikėtai sutikti tiesiog gatvėse marširuojantį ansamblį, o šįkart Naujojo Orleano ritmu talentingų muzikantų oktetas gegužės 28 d. įžygiuos į „Vilnius Mama Jazz“ sceną Rusų dramos teatre.

Po jų į sceną žengs „SynthEtika“ – jaunų džiazo muzikantų grupė, siekianti griauti nusistovėjusius akademinius stereotipus ir į muziką pažvelgti daug plačiau. Grupės nariai kuria naują, savitą bei aktualų muzikos skambesį, gimstantį iš įvairiausių kitų žanrų muzikos įtakų. Kaip pavadinti šios grupės kūrybą? Jos negirdėjusiems reikia žinoti – jokie apibūdinimai nepadės, reikia pasiklausyti patiems.

Muzikos pasaulyje gaji klasikinės ir džiazo muzikos skirtis. Aiškinama, kad klasikai negeba improvizuoti, o džiazo muzikantams sunkokai sekasi groti akylai sekant partitūroje sugulusias natas. „Vilnius Mama Jazz“ scenoje šie mitai grius – ir juos griaus vienas ryškiausių improvizacinės ir džiazo muzikos kūrėjų Liudas Mockūnas bei įstabaus talento pianistas Petras Geniušas.

„Tas gyvas grojimas – tai visai kita komunikacija. Klausytojo indėlis į muzikavimo procesą yra didžiulis, užfiksuotai gaidai jis įpučia gyvybę. Juk muzikantas bendrauja su tais žmonėmis, kurie būtent šiandien atėjo į jo koncertą. Pasiilgau šio dialogo“, – džiaugėsi artėjančiu koncertu P. Geniušas.

L. Mockūnas – įvairių tipų saksofonais ir klarnetais grojantis muzikantas, klausytojus stebinantis ne tik įspūdinga instrumentų valdymo technika, bet ir išradingumu. Šiam kūrėjui nebeįdomūs įprasti instrumento garsai. Liudas ieško naujų būdų, kaip prakalbinti pučiamuosius instrumentus. Išleidęs įspūdingą diptiką „Hydro“, kuriame saksofonus preparavo vandeniu, jis nesirengia sustoti.

Kiekvienas jo pasirodymas scenoje – tai intymus kūrėjo dialogas su garsu, suteikiantis klausytojui galimybę pasinerti į unikalią muzikinę patirtį. Liudas scenoje žaižaruoja pačiomis ryškiausiomis spalvomis. Iš jo saksofono taurės pilasi ne tik trapūs tarsi pirmosios snaigės pianissimo, bet viską tarsi taifūnas nušluojantys fortissimo.

Liudo kūrybai būdingas atidumas detalėms, plati nuotaikų amplitudė bei improvizacijos ir disciplinos dermė. Per savo karjerą L. Mockūnas grojo su tokiomis asmenybėmis, kaip Barry Guy, Mats Gustafsson, Andrew Hill, Marc Ducret, Evan Parker, Agustí Fernández, Paul Lytton, William Hooker, Jacob Anderskov, Stefan Pasborg ir kt. L. Mockūnas yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentas, dėsto Šiuolaikinės muzikos studijų programos studentams.

P. Geniušas iš Lietuvos klasikinės muzikos atlikėjų išsiskiria plačiu interesų lauku ir drąsa imtis pa
ių netikėčiausių idėjų. Meistriškai įvaldęs platų klasikinių, romantinių ir šiuolaikinių kūrinių repertuarą, jis rengia rečitalius ir koncertuoja kaip solistas su simfoniniais orkestrais ir kameriniais ansambliais. Jo scenos partneriais yra buvęs Mstislavas Rostropovičius, Yehudi Menuchinas, Aleksandras Kniazevas, David Gering, Raimundas Katilius, Virgilijus Noreika, Vladimiras Čekasinas.

Tačiau klasikinio pianisto amplua P. Geniušui gerokai per ankštas. Jis dažnai akompanuoja spektakliams, baletams ar įvairiems skirtingas muzikines kryptis apjungiantiems projektams. Antai šio pianisto partijas galima išgirsti Jurgos Šeduikytės albume „+37° (Goal Of Science)“ ar Marijaus Adomaičio („Ten Walls“) albume „Queen“. Pianisto kelyje klasiką darniai papildo kiti muzikiniai stiliai.

Už koncertinę ir kūrybinę veiklą Petras Geniušas buvo įvertintas Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija bei Pasaulio intelektinės nuosavybės organizacijos (WIPO) premija. Taip pat menininkas apdovanotas Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino ordino Riterio kryžiumi ir Kultūros ministerijos garbės ženklu „Nešk savo šviesą ir tikėk“.

L. Mockūnas ir P. Geniušas – ilgamečiai scenos partneriai. Dar 2013-aisiais pristatė debiutinį jųdviejų albumą „Jūra Miške“, kuriame sugrotos šešios fantazijos Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikos motyvais. Tąsyk tai buvo naujais meniniais ieškojimais ir atradimais pulsuojantis sumanymas, kuriame puikiai derėjo dviejų itin savitų atlikėjų patirtys.

Šįmet „Vilnius Mama Jazz“ klausytojams duetas pristatys antrąjį savo albumą. Kaip ir ankstesniajame įraše, pagrindu muzikantams išlieka klasikinės muzikos kūrėjų darbai. Šįkart ne tik M. K. Čiurlionis, bet ir Bela Bartokas, Aleksandras Skriabinas bei Bronius Kutavičius.

„Šiame albume mes dar kartą leidžiamės į kelionę po klasikinės muzikos pasaulį, iš naujo dekonstruodami ir konstruodami savo mėgstamus kūrinius. Tai – tarsi romanas tarp džiazo ir klasikinės muzikos“, – apie „Vers la Flamme“ kalba L. Mockūnas.

„Mūsų antrojoje kompaktinėje plokštelėje ir toliau kuriame savo žaidimo taisyklių variantą, kaip gali vykti romanas tarp parašytos ir improvizuotos muzikos, arba tarp „klasikos“ ir „džiazo“. Puikiai visiems pažįstamų kompozitorių kūrinius dekonstruojame ir sukonstruojame iš naujo, naudodami jau egzistuojančias arba spontaniškai atrastas muzikines technologijas, ilgai kauptas pasąmonines bibliotekas“, – apie naująjį savo darbą pasakoja dueto nariai.

„Įsigyti jį po šio koncerto kils noras ne vienam „Vilnius Mama Jazz“ klausytojui – galime drąsiai teigti, kad daugeliui žiūrovų šis koncertas taps viena didžiausių šio džiazo sezono staigmenų.
Intriga, kuri atsiskleis tik koncerto vakarą. Tačiau tokią margą ir įvairią patirtį sukaupę muzikantai tikrai ras kuo nustebinti“, – teigia organizatoriai.

L. Mockūno ir P. Geniušo tandemas ribas tarp klasikos ir džiazo trins ne vieni. Epizodiškai duetui talkins žinomi Lietuvos džiazo muzikantai: Mindaugas Vadoklis (trimitas), Povilas Jurkša (trombonas), Simonas Kaupinis (tūba) ir Domantas Razmus (mušamieji).

Idėjų šviežumas, nestandartinis mąstymas ir virtuoziškas atlikimas – malonumai, kuriuos šio kolektyvo nariai garantuoja be išlygų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nacionalinėje dailės galerijoje atidaromos dvi tarptautinės parodos

Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22, Vilnius) atidaromos dvi tarptautinės parodos...

Menininkas Oskar Zieta: tvarumas į mano kūrybą atėjo dar prieš jam tampant tokiu populiariu

Vienas ryškiausių šiuolaikinio meno ir dizaino galerijos „Vartai“ parodoje „Personal Scale“...

Venecijos kino festivalyje – du lietuviški filmai

Tarptautinis Venecijos kino festivalis šiandien paskelbė savo programą. Joje net dvi geros...

Kartenos festivalis kviečia į deivių ir dievų pasaulį (1)

Kartenos festivalis „Kuršių genties vartus pravėrus“ rengiamas nuo 2016 metų. 2021 m. liepos...

LNOBT naujo sezono pradžią pasitiks pasauline operos premjera: nuo meilės istorijų iki intrigų (1)

Rugsėjį Lietuvos operos ir baleto teatras 2021/2022 metų sezoną pasitinka su nekantrumu laukta...

Top naujienos

Įtempta migrantų sulaikymo operacija iš arti: kaip iš tiesų pasieniečiai gaudo sprunkančius atvykėlius (423)

Pasienyje situacija įtempta, tačiau bent jau kol kas – kontroliuojama. Nors kasdien į Lietuvą...

Kur gyvens į Lietuvą atvykstantys baltarusiai: ruošiami nauji objektai, populiarėja kitoks būsto konceptas (223)

Į Lietuvą iš Baltarusijos persikeliančios IT bendrovės dairosi ir senų, ir naujų būstų...

Praėjusią parą nustatyta 211 naujų koronaviruso atvejų, mirčių ir vėl nefiksuota

Per praėjusią parą Lietuvoje nustatyta 211 koronaviruso atvejų, naujų mirčių dėl šios ligos...

Protestuotojų ir policijos susidūrimas prie Rūdninkų poligono: gyventojų protestas ar organizuota provokacija?

Pirmadienio vakarą prie Rūdninkų poligono gyventojai blokavo kelią, policijai teko juos patraukti...

Armonaitė apie protestą prie Rūdninkų poligono: tai gali būti vienas iš surežisuotos situacijos veiksmų (6)

Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė teigia, kad pirmadienį vykęs protestas prie...

Lietuva – vis dar be medalių: Rapšys olimpinių žaidynių finale liko paskutinis (235)

Viena didžiausių Lietuvos olimpinių vilčių plaukikas Danas Rapšys ankstyvą antradienio rytą...

Šiaurės ir Pietų Korėja žengė netikėtą žingsnį (37)

Šiaurės ir Pietų Korėja antradienį paskelbė netikėtą santykių atšilimą ir informavo...

Arūnas Spraunius | D+

Lukašenka ir Putinas pradeda tuo, kuo Hitleris baigė: viskas jau labai primena diktatūrą Afrikoje

„Iš anksto žinau, kad laimėsiu, už mane Dievas, armija ir mano liaudis. Konstitucija – tai...

Taktiką pakeitęs Rapšys nusivylimo paskutine vieta finale nejautė: šiuo metu negalėjau būti prizininku specialiai Delfi iš Tokijo (65)

„Labai įspūdingai greitas finalas, tikrai negalėjau šiuo metu jokiais būdais būti...