1999 m., vos trylikos sulaukęs M. Aleksa debiutavo „Vilnius Jazz“ festivalyje. Tai nebuvo tik vienkartinis gabaus jaunuolio blyksnis. Muzikantas greitai tapo ryškiausiu savo kartos būgnininku, gebėjusiu groti įvairių žanrų džiazą. Tačiau tik šis žanras nebuvo vieninteliu įkvėpimo šaltiniu M. Aleksos kūrybiniame kelyje. Jam įtakos turėjo rokas, įvairios elektroninės muzikos atmainos, hip hopas ir kiti stiliai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dar paauglystėje apsilankęs Londone, M. Aleksa liko sužavėtas tenykščio kunkuliuojančio kultūrinio gyvenimo. O po gana greitai besiklostančios karjeros Lietuvoje, supratęs, kad norisi judėti pirmyn, o ne užmigti ant laurų, pasuko į Londoną, kuriame praleido dešimtmetį. Jis ne tik sugebėjo įsilieti į milžiniška konkurencija pasižyminčią Jungtinės Karalystės sostinės sceną, bet ir tapti ryškia jos dalimi. 2019 m. M. Aleksa buvo atrinktas į rinktinę džiazo grupę „NBLQ“ („New Band Leaders Quartet“) atstovauti Anglijos jaunajai džiazo kartai viename garsiausių džiazo festivalių pasaulyje „Blue Note At Sea“.

Per paskutinius 10 metų būgnininkas dalyvavo daugybėje koncertinių turų, festivalių ir muzikinių įrašų, pasirodė daugiau nei 40-tyje pasaulio šalių kartu su tokiomis džiazo muzikos žvaigždėmis, kaip Keyon Harold, China Moses, Dennis Rollins, Anthony Joseph, Femi Temowo, Joe Armon Jones, Ashley Henry, Gilles Peterson’s All Star Band bei „Grammy“ laimėtoju Bill Laurance. Taip pat grojo ir su tarptautinėmis popmuzikos žvaigždėmis – „All Saints“, „Blue“, Maverick Sabre ir Maysa Leak.

M. Aleksa yra vienas intensyviausiai dirbančių Lietuvos kūrėjų. Jo kelis mėnesius trunkantys turai ar įspūdingos įrašų sesijos prestižinėse studijose su tokiomis žvaigždėmis, kaip Bill Laurance, Ashley Henry, Nubya Garcia, Native Dancer, Ben Marc, Gwen & Tiana, tiesiog stulbina ir kelia susižavėjimą.

Menininkui netrūksta ir savų idėjų. 2018 m. M. Aleksa išleido savo pirmąjį solinį muzikos albumą „Maps“. Tai – puikus elektroninės šokių muzikos, world, nu-jazz stilių derinys, alsuojantis pirmykšte būgnų energija, kurios apimtas klausytojas tarsi pasineria į transą. Kūriniai iš šio albumo skambėjo „BBC1 Radio“, o vinilo plokštelė buvo parduodama Europos šalyse ir Australijoje.

P. Kilbauskas – ne ką mažiau spalvinga ir įdomi asmenybė. Į Lietuvos muzikos sceną įsiveržęs kartu su kultine ir laiką pranokusia grupe „Empti“, iki pat šiol nepaliauja stebinti savo nekanoniniu požiūriu į elektroninę muziką. Kūrėjas nuolat nardo garsinėse paieškose, kurios tampa ypač subtiliais muzikiniais pasakojimais.

Antai naujausiame savo darbe „Elements“ P. Kilbauskas tyrinėja tradicinio indoneziečių muzikos instrumento gamelano raišką. Šis albumas – tarytum muzikiniai memuarai, kuriuose ne žodžiais, bet garsais įamžinamas vienas jo gyvenimo tarpsnių – metai, kartu su šeima praleisti Balyje.

P. Kilbausko kūrybinis kraitis solidus tiek darbų kiekiu, tiek savo idėjų unikalumu. Jis yra vieno įdomiausių ir konceptualiausių su Lietuvos tautinėmis mažumomis susijusio muzikinio projekto „Bango Collective“ bendraautorių. Be Pauliaus, šiame projekte dalyvauja Vilniaus romų taboro gyventojas Bango. Kultūrines ir socialines Vilniaus romų bendruomenės problemas „Bango Collective“ aktualizavo per delikatų garsinį P. Kilbausko pasaulį ir su niekuo nesupainiojamą Bango vokalą.

Muzika P. Kilbausko gyvenime nepaprastai glaudžiai susijusi su vaizduojamuoju menu. Dailė, kinas, teatras ar net kompiuteriniai žaidimai – tai sritys, prie kurių yra prisilietęs šis puikus muzikantas. Ryškiausiomis paletės spalvomis nutapyti performansai su dailininku Sigitu Staniūnu, gintarą, šviesą ir muziką apjungianti „Amberscope“ instaliacija, muzika Oskaro Koršunovo spektakliams, garso takeliai Igno Jonyno ir Emilio Vėlyvio filmams. Visa tai sutelpa į dinamišką ir įvairialypį Pauliaus gyvenimo aprašymą.

Marijus ir Paulius yra tikras lobis Lietuvos muzikos padangėje. Tai seni bičiuliai, kurie kartu grojo grupėje „Dublicate“, kūrė filmo „Redirected“ garso takelį, o kartais tiesiog susibėga pajaminti studijoje. Tai – muzikantai, kurie nebijo mesti kelio dėl takelio ir žengti dar nepramintais garsinių sodų takais, idant nuraškytų tik pačius saldžiausius vaisius.

„Vilnius Mama Jazz“ festivalio klausytojams suteikiama išskirtinė galimybė išgirsti Marijų ir Paulių vienoje scenoje. Apie tai, kas laukia klausytojų lapkričio 13-ąją, duetas pernelyg neatvirauja ir siekia tai išlaikyti paslaptyje. Pasak užuominomis kalbančių muzikantų, tai bus tarsi jųdviejų individualių kūrybinių kelių susiliejimas į vieną organišką džiazo ir elektronikos srautą.

Festivalio organizatorių rekomendacija: jei jums patinka labai ritmiškas, avangardinių sprendimų nevengiantis ir vizualus pasirodymas, šio koncerto dieną savo kalendoriuje turėtumėte pažymėti ryškiu raudonu apskritimu.

Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Bilietus platina TIKETA.

Plačiau apie festivalį „Vilnius Mama Jazz“ laidoje „ARTimai“ pasakojo jo organizatorė Judita Bartoševičienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)