Kaip apie savo parodą prieš jos pristatymą teigė pats kūrėjas, kūriniuose vyrauja labai svarbi meno (muzikos, dailės) raiškos dalis – erdvės, paveikslo lauko ir dėmės, kaip objekto, santykis, organizuojantis ritmą.

R. Garbačiauskas parodos metu dėkojo galerijos šeimininkams, savo žmonai ir vaikams, kurie jau ilgą laiką drąsino menininką pristatyti savo darbus sostinėje. „Kiekviename kūrinyje man labai svarbu emocija. Nereikia laukti, kol ateis didelis pašaukimas ar įkvėpimas. Taip nebūna. Kol nepradedi dirbti, niekas ir neateina“, - kalbėjo tapytojas neslėpdamas, kad tiek darbų nutapyti prireikė daug laiko.

Parodos paveikslai – tai ritminės struktūros, ritminės kompozicijos, dinamiškos (arba statiškos) ir kontrastingos tiek savo dėmių masėmis, tiek toniniais sprendimais. Juose nėra socialinių ar politinių kontekstų, siužetų užuomazgų. Vengiu marginimo ir „puošimo“ – paveikslo paviršius tampa vis taupesnis, minimalistinis“, – teigė dailininkas.

Paroda veiks iki liepos 26-osios.

Savo darbų parodą taip pat pristatė Alfonsas Čepkauskas. Menininkas žiūrovų teismui pateikė jubiliejinę grafikos ir skulptūros parodą „Istorinės interpretacijos“. Galerijoje taip pat galima išvysti Miglės Kosinskaitės ir Andriaus Miežio tapybos parodą „No problem“, Ovidijaus Talijūno kaligrafijos darbus „Aikhu jausmas“.

Parodos atidarymo akimirkos - DELFI nuotraukų galerijoje:

Apie tapytoją

Tapytojas Ričardas Garbačiauskas gimė 1956 m. Vilniuje. 1980 m. baigė tapybos studijas Vilniaus dailės institute ir pradėjo dirbti tuometiniame Šiaulių pedagoginiame institute (dabar – Šiaulių universitetas, menų fakultetas). Ėjo menų fakulteto dekano, tapybos katedros vedėjo pareigas. Nuo 2006 m. eina profesoriaus pareigas tapybos, dailės katedrose, 2009 m. suteiktas profesoriaus pedagoginis vardas. R. Garbačiauskas yra Šiaulių universiteto Senato narys.

Nuo 1982 m. dalyvauja parodose, projektuose ir pleneruose Lietuvoje bei užsienyje (Latvijoje, Estijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje). Lietuvos dailininkų sąjungos narys nuo 1992 m., Šiaulių dailininkų organizacijos pirmininkas.

Ankstesnio kūrybinio etapo darbams būdingas simbolinis žmogaus figūros vaizdavimas su siurrealizmo elementais. Vėlesni darbai – abstrakčios kompozicijos, pagrįstos ritmine tapybinių formų, linijų, plokštumų kaita.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)