Laisvė, vyriškumas, stilius, aktualumas, draugystė

„Prieš 20 metų įgyvendintas projektas „Vidurio Europos vyrai“ – vienas iš kūrinių, kur laiko nuotolis tampa svarbia jo sudedamąja dalimi, leidžiančia ne tik aiškiau, kritiškiau pamatyti čia užfiksuotą laikmetį, bet ir tai, kaip greitai laike kinta tam tikri reiškiniai ir juos apibrėžiančios sąvokos ir raktažodžiai: laisvė, vyriškumas, stilius, aktualumas, draugystė, – sako seanso Liubarto patiltėje kuratorė ir „Meno avilio“ lietuviško audiovizualinio paveldo projekto Sinemateka.lt viena iš kuratorių Gerda Paliušytė. – Taigi, kai kūrinio bendraautorė A. Čeponytė sutiko kartu iš daugiau nei trijų valandų dokumentinės medžiagos sumontuoti specialų video kūrinio fragmentą „Gilių upių“ peržiūrai, labai nudžiugau. Ačiū Aidai, kad prisidėjo prie tęstinės šio meno kūrinio kelionės laike.“

Aidos Čeponytės ir Valdo Ozarinsko projektas, kurio centre – kasdienis lietuvių vyrų stilius. Viena iš projekto dalių – dokumentinė video medžiaga, kurioje menininkų draugai ir kolegos pasakoja apie mėgstamus, jų spintose kabančius drabužius ir jų derinius, komentuoja savo požiūrį į madą ir saviraišką. Kūrinyje atsiskleidžia skirtingos asmenybės, varijuojančios nuo drovių iki impozantiškų.

Personažų pokalbius apjungia švelni saviironija, nukreipta į save ir vyriškumo reiškinį, jo vietines, kartais komiškas apraiškas, ribotas tuometines kultūrines ir finansines galimybes. Kita vertus, po humoro uždanga ryškėja nuoširdus troškimas gerai atrodyti, individualumo poreikis, mėgavimasis laisve priimti sprendimus ir jausmu, kad esi Vakarų pasaulio dalyvis.

Šalies videomeno paveldas – laikmečio dokumentas

Šį savitą laikmečio dokumentą kūrinio bendraautorė A. Čeponytė vadina „Vidurio Europos vyrų garderobo filosofija šio tūkstantmečio pradžioje“.

Video kūrinį papildys fotografo Dmitrijaus Matvejevo fotografijos iš 2001 m. „Mados infekcijos“ renginio, kuriame savo drabužius ant podiumo demonstravo ir projekto „Vidurio Europos vyrai“ dalyviai.

Valdas Ozarinskas (1961–2014) ir Aida Čeponytė (1965 m.) – menininkų duetas, intensyviai kūręs dešimtajame dešimtmetyje. Nors daugiausia dirbo konceptualios architektūros ir dizaino srityse bei projektavo visuomeninius pastatus ir jų interjerus, jie taip pat kūrė filmus, instaliacijas, scenografiją, organizavo meno akcijas ir renginius. Jų kūryba pasižymėjo utilitarine estetika, tarpsritiškumu, viešų ir intymių erdvių santykio tyrinėjimu, buities ir lyčių vaidmenų subversija, kolektyvinėmis praktikomis. Žymiausi projektai: interjerai barams „NATO’s“ (1995) ir „Neperšaunama liemenė“ (1996), Lietuvos paviljonas EXPO 2000 parodai (kartu su arch. G. Kuginiu ir M. Bučiene), video kūriniai „Raudona“ (1997) ir „Vyras ir moteris“ (1999), „Nuodų mergaitė“ (2001), mados kolekcija „Vidurio Europos vyrai” (2001).

Seansą pristato „Meno avilio“ vykdomas skaitmeninto ir restauruoto lietuviško audiovizualinio paveldo projektas Sinemateka.lt. Tai internetinė „Meno avilio“ platforma, kurioje galima nemokamai žiūrėti suskaitmenintus ir restauruotus dokumentinius filmus bei videomeno kūrinius, kuruotas filmų programas, susipažinti su kūrinių kontekstu skaitant tekstus.

Šių metų ciklo po Liubarto tiltu „Gilios upės tyliai plaukia“ programos kino, literatūros, muzikos, šiuolaikinio meno renginiai vyks iki rugpjūčio 4-osios. Renginiai nemokami. Pradžia – 21.30 val.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją