aA
Kovo 3-4 dienomis Vilniuje, „Menų spaustuvėje“, buvo pristatyta naujausia Artūro Areimos teatro premjera „Antikristas“. Scenos chuliganu teatro kontekste laikomo gabaus režisieriaus premjera įvardinama kaip postpolitinė pornografinė satyra, kuri kviečia žiūrovą priimti „Antikristo“ nesterilią idėją apie šiuolaikinio pasaulio vertę ir vertybes.
Spektaklio "Antikristas" premjeros akimirka (Lauros Vansevičienės nuotrauka)
Spektaklio "Antikristas" premjeros akimirka (Lauros Vansevičienės nuotrauka)

Būtent pastarieji apmąstymai puikiai atsispindėjo žiūrovų akyse stebint spektaklį. Susikaupimas, vidinė isterija, juokas, nuostaba, intelektuali informacija, nepatogumo jausmas, chaosas ir ramybė lyg aštri siužetinė linija ar moderni šiuolaikinio teatro pasaka vedė žiūrovus ir pačius aktorius viso beveik trijų valandų trukmės spektaklio metu.

„Tai pats geriausias spektaklis, kurio dar nematėte. Tai pats juokingiausias spektaklis, apie kurį dar negirdėjote. Tai pats aistringiausias spektaklis, nuo kurio drėks Jėzaus stigmos, o vešlūs nukryžiuotojo karčiai liesis gelsvu Trumpo kuodu. Patikėkite mumis, naujaisiais šių dienų pranašais – mes atvesime jus į šviesų rytojų. Pažaiskime dievų puotą, kad nereikėtų sėsti ant Putino koto“,– tai tik keletas lengvai šokiruojančių sakinių iš reginio aprašymo.

Pasitelkęs gabiausius ir ištikimiausius jaunuosius aktorius režisierius Artūras Areima jiems vėl užduoda nelengvą užduotį išpildyti personažų charakterius. Nešdami „Antikristo“ mintį, aktoriai Monika Poderytė, Giedrė Žaliauskaitė, Andrius Mockus ir Valerijus Kazlauskas scenoje kelią tikrą chaosą. Kuria interaktyvumo žaidimą žiūrovams ne tik nuogo kūno, gimtąją, bet ir anglų, rusų, vokiečių bei parodijuotomis kalbomis. Tačiau stipriausiai premjeroje spindėjo emocinė kūno kalba, kuri ir lydėjo žiūrovą susitelkti ir mąstyti. Jaunieji aktoriai tiesiogine prasme kūrė emocinį šoką ir skleidė egzistencinius klausimus neatsižvelgdami į jokias tradicinio teatro estetikos normas. Vizualinis turinio apipavidalinimas, pačiame veiksme kuriami garso efektai, muzika, šokis ir dialogų dinamika kūrė stiprią įtampą viso spektaklio metu. Tikėjimas kūrinio idėja atsispindi ir aktorių nuomonėse:

„Aš labai pasitikiu režisieriumi, mintimi ir idėja, kuria kalbame visiems. Džiaugiuosi, kad keliauju kartu su šiuo teatru, kuris vis atneša naują gyvybę į Lietuvos teatro sceną. Kadangi tiek aš ir visa mūsų kūrybinė komanda tikime vienas kitu, savimi ir šia diena, apie kurią ir kalbame, nebuvo nė akimirkos, kad suabejočiau šio spektaklio gimimo svarba. Visos užduotys gimė iš gyvo ir vis atsinaujinančio šio spektaklio kūrybinio proceso, kur kone kiekviena spektaklio scena vis priveda prie nulinės zonos. Spektaklyje nėra vientisos fabulos, kur nuo pradžių iki galo reiktų vaidinti vieną konkretų personažą. Visas šis naujai gimęs vyksmas man ir yra tas didžiausias momentas ir tai pasijautė jau po pirmos premjeros. Tai, apie ką kalbame, abejingų nepalieka, vienaip ar kitaip. Spektaklis kalba šiandien ir dabar, kalba ne tik mums, bet ir pasauliniu mąstu“,– DELFI atviravo aktorė Monika Poderytė.

Nonkonformistinis A. Areimos braižas spektakliuose išlieka pastovus. Režisieriaus siunčiama žinutė virsta klausimais: Kuo mes šiandien tikime? Ir kodėl labiau kažkuo, kas yra mums primestas? Kodėl netikime žmonėmis, kurie yra šalia? Ir kodėl mes leidžiamės mulkinami šiuolaikinių postmodernistinių dievų?

„Tikėjimo sąvoka daugialypė. Vieni gali tikėti į žmogų, kiti į Dievą, kažkas tiki į meilę, tiki tikėjimu. Tai tarsi tam tikrų stabų garbinimas. Tikėjimas, mano supratimu tai baimės perkėlimas kažkam, kas už mus išspręstų tai, ko patys negalime. Turime daug neišspręstų dalykų, todėl kuriame maldas, mantras ir tikime, kad tai turi padėti. Tai lygiai tas pats, kaip laukti, ar Putinas numes bombą, ar nenumes. Kaip Trumpas sumaišys kortas, ar nesumaišys. Tiesiog smagu kažkur perkelti savo mintis. Tačiau gaila, kad tokiais būdais mes atsitraukiame nuo pačio žmogaus, į kurį, žvelgiame kaip į nieko vertą, vienkartinę gamtos dalį – mandalos principu jis yra sukuriamas ir tuo pačiu nubraukiamas.“,– dėsto režisierius.

A. Areima teigia, jog žmonija per daug bijo laikinumo. „Ji pati sukūrė laiko sąvoką, sukūrė kalendorių, įvardino metų laikus, todėl mes bijome, kai metai praeina. Reikia tiesiog pažvelgti į tai paprasčiau, susitaikyti su mirtimi – tada atsiras tikėjimas savimi, šalia esančiais žmonėmis. Atsiras artimesni santykiai“, – DELFI pasakoja ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų vertinamas režisierius.

„Antikristą“ galima įvardinti kaip dar vieną puikią režisieriaus provokaciją, kuri tiek teatro kalboje, tiek pirmą kartą stebinčiam žiūrovui gali palikti dvejopus įspūdžius ir skirtingas emocijas. Būtent apie dvejopus jausmus ir kalbėjo premjerą stebėję žiūrovai, kurių tarpe buvo galima sutikti ir ne vieną žinomą teatralą. Režisierius Artūras Areima pasakojo, jog po pirmosios premjeros buvo ir pasipiktinusių žiūrovų, kurie iš salės išėjo plūsdami aktorius necenzūriniais žodžiais.

Necenzūruotas, iššaukiantis, nuogai atviras, persmelktas ironijos nūdienai, švelniai gąsdinantis ir net šiek tiek mistinis spektaklis priverčia susimąstyti ir žiūrovų abejingais vis dėl to nepalieka:

„Manau, kad turime susimąstyti apie tai, kas vyksta aplinkui mus. Žiūrime jau ne pirmą šio režisieriaus spektaklį ir jis visada šiek tiek supurto. Mums labai patiko ir A. Areimos „Medėjos kambarys“, tačiau lyginti tai su šiuo spektakliu nesinori. Žiūrėti į tokius aktorius, jaunus žmones – vienas malonumas“,– pasakojo į spektaklį kartu su suaugusiais vaikais atėjusi Žana Girdziušienė.

„Labai sunku pasakyti ką dabar jaučiu. Jausmai labai keisti, aišku, kaip ir visiems. Man čia vienas iš tokių spektaklių, kai žmonės klausia ar tai man patiko ar ne, o aš net negalėčiau pagal tai įvertinti. Aš nenumanau apie ką išvis yra tokie spektakliai, ar jie siekia šokiruoti, išgąsdinti ir panašiai. Tokia ir yra mano nuomonė, o jei klausiate ar žmonės tokie žiaurūs ir realybėje, galiu atsakyti, kad taip“, – savo emocijomis po spektaklio dalinosi studentė Liucija Šavelskytė.

Pats režisieriaus Artūro Areimos „Antikristas“ siūlo susimąstyti: „Tu gali tikėti viskuo, kas tau tylima, bet gali tiesiog klausytis tylos aido....“

Artūro Areimos teatras ir „Menų spaustuvė“ kviečia savomis akimis pamatyti ir priimti „Antikristą“ kovo 26 ir balandžio 27 bei 28 dienomis.

DELFI
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vyriausybei skyrus lėšų Kryžkalnio memorialas pildomas partizanų pavardėmis (2)

Vyriausybei skyrus lėšų Kryžkalnio memorialas Raseinių rajone pildomas partizanų pavardėmis,...

Advento ženklus skaitant: keturi rytai, nulemsiantys visus ateinančius metus

Profesorius etnologas Libertas Klimka kalbėdamas apie ateinantį adventą pastebėjo, kad...

Sulaukusi 61 metų, mirė Ispanijos rašytoja Almudena Grandes (1)

Šeštadienį mirė rašytoja Almudena Grandes , išgarsėjusi erotiniu romanu, bet vėliau pelniusi...

Blaževičiaus „Bėgikė" - geriausias Baltijos šalių filmas Talino kino festivalyje

Talino kino festivalio „Juodosios naktys" Baltijos šalių konkursinėje programoje apdovanojimą...

Restauruojamą buvusią Liubavo dvaro arklidę planuojama pritaikyti muziejaus reikmėms (1)

Vilniaus rajone restauruojamą buvusią Liubavo dvaro arklidę planuojama pritaikyti muziejaus...

Top naujienos

NATO ir EK vadovų susitikime – Nausėdos perspėjimas: Lukašenkos režimas nesiliaus testuoti Vakarų pasaulio vienybę papildyta (66)

Į Vilnių sekmadienį atvyko NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas ir Europos...

COVID-19 protrūkis mažame miestelyje parodė, kaip galėtų baigtis pandemija (2)

Tai turėjo būti vasariška šventė. Tūkstančiai pramogautojų Liepos 4-ąją susirinko į...

Šis ES įstatymų projektas gali tapti „auksiniu standartu“ visam pasauliui – ant kortos pastatyta labai daug

Europos Parlamente rengiamas Skaitmeninių paslaugų aktas žada užbaigti interneto laukinių vakarų...

Kuris tyrimas pavojingesnis sveikatai: kompiuterinė tomografija ar magnetinis rezonansas? (48)

Šiuolaikinė medicina tiesiog neįsivaizduojama be radiologinių tyrimų – rentgeno , magnetinio...

Mirtinas Valančiūno ginklas, kurio rinktinėje jis nė neišsitraukia: kodėl?

Jonas Valančiūnas NBA rungtynėse vieną po kito smeigia keturis tritaškius iš eilės ir pagal...

Vilnius nesiliauja stebinti: kuri eglė jums patiko labiau – šių metų ar pernykštė? balsavimas (99)

Sostinė kasmet stebina išskirtiniais kalėdinių eglių įvaizdžiais, kuriais garsiai žavimasi ne...

D+Aurimas Perednis, laida „Iš esmės“, Liudmila Timofejeva

Privalomus skiepus darbuotojams jau vadina neišvengiamybe: nebus taip, kad darbdavys iškart atleis darbuotoją

Ministerija prakalbo apie privalomą skiepijimą nuo koronaviruso slaugos, globos, švietimo ir...

Teismas nusprendė neįkalinti seniūnijoje save padegusio vyro: tai padarė dėl beviltiškos padėties

Kauno apygardos teismas atidėjo laisvės atėmimo bausmės vykdymą benamiui, kuris, gaisrui...

Šimonytė apie valdančiųjų trinčių su prezidento patarėjais priežastis: aš apie šį procesą parašysiu knygą (134)

Nepaisant to, kad nesutarimų tarp valdančiosios daugumos ir Prezidentūros nemažėja ir, kad...

Neviešuose prieglobsčio prašymo sprendimuose – daug klausimų keliantys Migracijos departamento specialistų įrašai

Iš vienos musulmoniškos valstybės į Lietuvą neteisėtai iš Baltarusijos atvykusio asmens...