– Uršule, papasakok, kas tau rūpi kūryboje – ar yra temų, kurias vis sprendi, kurių imiesi, skatinama tau aktualių klausimų?
– Šis klausimas dažnai iškyla ir į jį labai sunku vienareikšmiškai atsakyti, nes temos yra takios, jos kinta. Visgi, visas man rūpimas temas vienijanti būtų ta, kurią įvardyčiau taip – galios ir kontrolės mechanizmai. Po šiuo temų skėčiu telpa daugybė potemių, jau dominančių mane priklausomai nuo laiko, socialinės situacijos ir taško, kuriame esu kaip žmogus.
Neišvengiamai, daug kalbu apie moteris. Apie moterį kaip asmenį organizaciniame procese, apie asmenį, kuris dirba. Taip pat apie moterį kaip personažą, apie moterų konstrukciją ir dekonstrukciją, apie archetipus, fantomus, apie lūkesčius, kuriuos mes turime moteriškiems personažams. Taip man susiriša toks temų tinklas. Tačiau, kaip minėjau, jos kinta. Ir kiekvienas teatro pastatymas turi savo subtemų, naują interesų lauką...
Režisierius, mano nuomone, labai stipriai susijęs su imlumu aplinkai. Tai sakau ir turėdama omenyje pandemijos situaciją - negalime jos ignoruoti. Tai neprivalo būti atvaizduota scenoje, bet kaip kūrybinio proceso elementas, dėmuo, lygis, kažkoks sluoksnis ir diskusijos objektas –privalo egzistuoti.
– Esi pristatoma kaip jaunosios kartos režisierė, šiuolaikinė kūrėja. Kaip tu pati jautiesi šioje profesijoje? Kokių savybių reikalauja režisieriaus darbas?
– Dar savo karjeros pradžioje, spektaklį Vilniaus mažajame teatre statė Artūras Areima. Ir jis pasakė, kaip vertina šio teatro atsidarymą jaunam menininkui, nes tai neišvengiamai yra klaidos kelias. Įsileisti jauną menininką yra įsileisti klaidą. Nes kitaip ir negali būti. Kitaip, teoriškai režisūra neišmokstama. Ji išmokstama tik praktiškai – susiduriant su skirtingais aktoriais, skirtingomis kūrybinėmis komandomis, literatūra, net vidine teatro struktūra.
Tu dirbi skirtinguose teatruose ir jauti, kad skiriasi jų dydis, užimtumai, absoliučiai kinta atmosfera. Tu porai mėnesių įeini į teatrą ir ten dirbantiems žmonėms esi prašalaitis. Tačiau tavo tikslas – išleisti aštuonkojo čiuptuvėlius visur, kur galima. Ir tai labai įdomu.
– Apie teatro režisūrą pasakyta nemažai skambių frazių. Tau tai – darbas ar misija?
– Tiesą pasakius, man nelabai artima retorika, esą mes užsiimame misija. Visų pirma, tai yra darbas. Tai, kad jis savotiškas ir sadomazochistiškas – čia jau kitas reikalas. Bet mes visi tai darome laisva valia, tu bet kada gali sustoti ir nebestatyti spektaklių. Tačiau režisūra veikia ir ji veikia priklausomybės būdu.
– Kokios žiūrovų reakcijos, frazės, atsiliepimai tau – patys įsimintiniausi, brangiausi?
– Man patinka, kai žiūrovai išeina iš mano spektaklių. Manau, kad tai – rimčiausi pozicija, kokią žiūrovas gali priimti. Jis išreiškia nuomonę ir aš tai labai gerbiu. Tai dažniausiai bežodė pozicija, o kartais ir su žodžiais.
Nuvalkiota frazė, bet teatras neduoda atsakymų, teatras kelia klausimus, ir kai žiūrovas išeina, aš suprantu, kad jam nepriimtina, jis nenori, jam nepatiko... O gal jis eina, nes auklė turi išeiti, o gal jam tai per jautru, per daug jam sukirbėjo, o gal jo nedomina, nesąmonė... Galbūt atrodo, kad bandau provokuoti, bet man tikrai patinka, ir aš, sėdėdama paskutinėje eilėje, visuomet pamojuoju tam išeinančiajam – už išreikštą nuomonę.
Vilniaus mažojo teatro spektaklio „Sprendžiant Hedą“ nuotolinė premjera vyks visą savaitę: ją bus galima pažiūrėti portale Delfi nuo gruodžio 3 iki 10 d. Daugiau informacijos čia.
LVSO gimtadienio dovana publikai – Beethoveno Devintosios simfonijos transliacija
Sausio 30 d. Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras , vadovaujamas meno vadovo ir vyr. dirigento...
Jurgą Ivanauskaitę prisimenant – interviu su Leonidu Donskiu iš knygos „Švelnūs tardymai“
Šiemet Jurgai Ivanauskaitei būtų sukakę 60. Sunku įsivaizduoti ją 60-ies, bet rašytojos...
Vilniaus savivaldybė ragina ieškoti kompromisų dėl Nacionalinės koncertų salės (4)
Vilniaus miesto taryba vakar pritarė rezoliucijai, kuria kviečia aukščiausias valstybės...
„Kosmos Theatre“ reaguoja į įvykius Rusijoje: instaliacijoje prie ambasados Vilniuje transliuos spektaklį #PROTESTAS
Reaguodami į protestus Rusijoje, vizualinių eksperimentų teatras „Kosmos Theatre“ šiandien...
Knygos „Galutinė stotis – Aušvicas“ autoriaus sūnus jautrioje esė prisimena tėvą: daugeliu atžvilgių jis man buvo kelrodė žvaigždė
Vakar pasaulis minėjo pasaulinę Holokausto aukų atminimo dieną. Būtent šią dieną,...
Top naujienos
Čaplinskas: vien tokiomis priemonėmis pandemijos tikrai nesuvaldysime, tik bus žlugdomi žmonių gyvenimai (251)
Nereikėtų tikėtis, kad vien vakcina ir griežti karantino ribojimai užkirs kelia koronavirusui,...
Gyventojai šaukiasi pagalbos: jau trys dienos be elektros, o gedimų tik padaugėjo (136)
Prieš kelias dienas gausiai prisnigus visoje Lietuvoje, tūkstančiai gyventojų liko be elektros ....
Buvęs Vilniaus prokuroras nuteistas dėl piktnaudžiavimo: iš prokuratūros išsinešė daugybę bylų (57)
Ne vienoje rezonansinėje byloje valstybinį kaltinimą palaikęs dabar jau buvęs Vilniaus miesto...
Kovą su koronavirusu pralaimėjo žinomas Klaipėdos kardiologas (5)
Nors COVID-19 ligos plitimas Lietuvoje mažėja, jis vis dar nusineša žmonių gyvybes. Klaipėdos...
Baudos sulaukęs verslininkas stebisi: ar padavęs lėkštutę išsinešti jau platinu virusą? (146)
Paskelbus karantiną kai kurie pareigūnai itin uoliai ėmėsi baudimo taktikos. Klaipėdoje...
Rekomendavo „AstraZeneca“ vakcina skiepyti tik jaunesnius nei 65 metų amžiaus žmones (35)
Vokietijos skiepijimo komisija (STIKO) ketvirtadienį paskelbė rekomenduojanti „AstraZeneca“...
Ilgametė socialdemokratė prabilo apie tai, kas vyksta partijoje: tai absoliuti nelaimė, absoliuti (418)
Dėl nuo pat Seimo rinkimų besitęsusios kritikos bangos Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP )...
Lietuva pagal sergamumą yra šešta, pagal mirtingumą – penkta Europoje (64)
Lietuvoje toliau nežymiai, bet mažėja sergamumas koronavirusu . Kaip skelbia Europos ligų...
EP komitetas ragina stabdyti Astravo AE veiklą (32)
Astravo atominė elektrinė (AE) yra geopolitinis Baltarusijos ir Rusijos projektas,...