Pirmoji „Helium“ festivalio diena, rugsėjo 5-oji prasidės net dvejais pasirodymais, lankytojai bus kviečiami išvysti šveicarų menininko Julian Vogel darbą „China Series“ bei prancūzų kūrėjų „La Sociale K“ pasirodymą „In Bilico“.

Julian Vogel 2019 metais baigė bakalauro studijas cirko ir performanso meno akademijoje (ACaPA), pasirinkęs diabolo specializaciją, o kiek anksčiau Berno universitete studijavo psichologiją ir meno istoriją. Keletą savaičių prieš „Helium“ jis atvyko į Vilnių ir Menų spaustuvėje reziduoja kurdamas savo naujausią cirko pasirodymą, o festivalio lankytojams pristatys parodą bei šiuolaikinio cirko pasirodymą „China Series“. Būtent šiame spektaklyje bus vaizduojamos įvairios diabolo formos, šiame projekte susitiks cirkas, šokis, šiuolaikinio performanso menas ir skulptūrų kūrimas. Daugybę skirtingų variacijų turintis „China Series“ spektaklis – tai performansų ir instaliacijų rinkinys, kurio pasirodymus bus galima išvysti rugsėjo 5, 7 ir 9 dienomis 18 val., o pačią parodą lankyti 5-9 dienomis, nuo 12 iki 18 val., VDA parodų salėje „Titanikas“.

Pirmąją ir antrąją festivalio „Helium“ dieną į distopinį pasaulį, įkvėptą fantastikos bei futuristinės grafikos visatos, kvies prancūzai „La Sociale K“ su savo šiuolaikinio cirko pasirodymu „In Bilico“. „La Sociale K“ – šiuolaikinio cirko trupė, įkurta 2018 m., kurią sudaro menininkai, technikai ir administratoriai, vienijami bendros aistros – lyno. Jie visi tarsi scenos meno fabrikas, scenografijos ir kultūrinių bei meninių patirčių kūrėjai. Dėl skirtingų požiūrių į discipliną, menininkai išvysto ypatingą choreografijos ir akrobatikos trio pasirodymą ant lyno. O „Helium“ metu išvysime „In Bilico“, kuris primena apie trapumą – trumpalaikę ir svarbią gyvenimo dalį.

„Gyvenime, kaip ir ant lyno, visko numatyti neįmanoma – pusiausvyros praradimas sukuria naujas galimybes. Iššūkis yra nuolatinis“, – pasakoja patys menininkai. Scenoje atlikėjai susidurs su būtinybe kartu judėti į priekį ribotoje ir nestabilioje erdvėje. 3 lyno virtuozai ant scenos sukurs akrobatišką kalbą, kuri vaizduojama šokant ant 6 lynų. Šį pasirodymą bus galima išvysti Menų spaustuvėje rugsėjo 5 ir 6 dienomis, 19 val.

Antrąją festivalio dieną į susitikimą kvies ir lietuvės Monikos Neverauskaitės bei italės Elenos Damasio duetas „Accompany Me“. Menų spaustuvėje bus pristatomas jų pirmojo darbo eskizas „Paces“. Tai bendro ritmo su kitu žmogumi siekis, tai ritmas, kuri veda mus į kelionę kartu su kitu žmogumi. Pasitelkdamos bendrą cyro rato ir virtuvės žongliravimo (kiaušiniais ir blynais) kalbą, dvi menininkės į sceną perkels istoriją, kuria norima normalizuoti meilę įvairiomis jos formomis. Projektu siekiama palikti žinią, kuri šiandien yra daugiau nei reikalinga: meilė yra visiems ir visi nusipelno meilės! Vilties žinia, galinti suvienyti skirtingas auditorijas bendram tikslui.

Rugsėjo 7 ir 8 dienomis, Vilniaus teatre „Lėlė“ „Helium“ festivalio publikai bus pristatomas ir ypatingas cirko bei vizualiųjų menų derinys – pasirodymas „Portraits“. Belgų dueto „Side-Show“, kurį sudaro Aline Breucker ir Quintijn Ketels, meninei kalbai būdingas savitas cirko ir vizualiųjų menų derinys. Nuo 2009 metų Briuselyje įsikūrusi tarptautinė trupė didelėms žiūrovų auditorijoms rodo įvairaus masto pasirodymus, spektaklius bei tarpdisciplininių tyrinėjimų projektus bei prisideda prie tvaraus cirko lauko profesionalumo auginimo Belgijoje.

„Helium“ festivalio metu išvysime „Portraits“, kurio pasirodymo metu A. Breucker ir Q. Ketels kurs portretą, pasitelkę dvi priemones – cirką ir monotipijas. Šios praktikos, kurios yra kertinės „Side-Show“ trupei, padeda žiūrovams pažvelgti į cirką ir cirko artistus. Monotipijoms reikalinga specifinė dramaturgija – jos priverčia susidurti su atsitiktinumais. Monotipija yra ir struktūrinis principas, nes veikia taip, kaip ir visas spektaklis – sukuria sklandų asmens ir situacijos įspūdį. Tinkamu metu plokštelė yra nuimama nuo popieriaus ir portretas tampa matomu visiems. Tuomet misija tampa gebėjimu išmokti gyventi su rezultatu ir džiaugtis juo, sukurti su juo santykį. Portretas, kaip ir monotipija, visada priklauso nuo ypatingų aplinkybių, kurioms jis buvo sukurtas, o visi „Portraits“ spektaklio pasirodymai yra skirtingi, tai atvira ir kvėpuojanti struktūra, kurioje kiekvieną vakarą atsiveria šviežios įžvalgos ir galimybės.

Paskutinėmis festivalio dienomis, rugsėjo 9 ir 10 d., Menų spaustuvėje įvyks ir „Helium“ lankytojų ypatingai laukiamas pasirodymas, į kurį beveik visi bilietai jau beveik išparduoti – prancūzų trupės „Collectif sous le Manteau“ – „Mikado“. Ši trupė subūrė kiniško stulpo akrobatus iš įvairių Europos cirko mokyklų, siekdami atnaujinti šios cirko disciplinos formas kolektyvinėje praktikoje. Trupė tiki, jog ši idėja – tai nuotykis, sujungiantis ir vienijantis grupę, o ne pavienius lyderius. Pirmąjį jų pasirodymą „Monstro“ prieš keletą metų taip pat buvo galima išvysti „Helium“ festivalio metu, jis buvo išliaupsintas tiek tarptautinėje spaudoje, tiek visuomenėje bei įvairiuose šalyse rodytas 56 kartus.

Šįkart „Collectif sous le Manteau“ į Vilnių sugrįžta su naujausiu savo darbu „Mikado“ – tai trumpos istorijos apie kritimą, tai tarsi žaidimas, kuriame nestabilūs, tačiau manevringi kiniški stulpai, atvaizduojantys pasikartojančią choreografinę griūtį. Kaip ir „Mikado“ žaidime, jaudulys kyla vien žinant, kad bet kurią akimirką viskas gali sužlugti! Kiekviena griūtis inicijuoja naują pradžią ir tuo pačiu suteikia galimybę viską statyti kitaip.

Patirti šiuolaikinį cirką galima jau rugsėjo 5-10 dienomis, Vilniuje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją