aA
Pristatyta dešimt premjerų, aplankyti keturi tarptautiniai festivaliai užsienyje, gastroliuota šešiolikoje miestų Lietuvoje, repertuare rodomi daugiau nei dvidešimt spektaklių ir kone pusantro šimto akistatų su publika – taip 23-iąjį sezoną užbaigia OKT/Vilniaus miesto teatras. Finalinis intensyvaus ir sudėtingo sezono akcentas – režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklio „Otelas“ pristatymas ką tik pasibaigusiame tarptautiniame festivalyje „Open The Door“ Katovicuose (Lenkija), rašoma pranešime žiniasklaidai.
Oskaro Koršunovo teatras
Oskaro Koršunovo teatras
© Organizatorių nuotr.

Nors OKT/Vilniaus miesto teatras yra nepriklausomas, turintis labai nedidelę dotaciją, tačiau nepaisant to išleido daugiausia premjerų tarp visų Lietuvos teatrų, teigiama pranešime. Praėjusiame sezone buvo kaip niekad gausu jaunųjų režisierių premjerų – scenos šviesą išvydo net šešios. Tai Kamilės Gudmonaitės kartu su negalios paliestais aktoriais sukurta „Šventė“, Manto Jančiausko „Portalas“ pagal Birutės Kapustinskaitės pjesę, Lauros Kutkaitės „Fedros meilė“ pagal Sarah Kane, Eglės Kižaitės „Pirk dramblį“ pagal Dovilės Zavedskaitės pjesę, Nauberto Jasinsko „Pelikanas“ pagal Augustą Strindbergą ir sezoną užbaigusi, kritikų ir žiūrovų itin palankiai įvertinta Jokūbo Brazio „Žuvėdra“ pagal Antoną Čechovą.

Pirmoji iš dešimties sezono premjerų – tai Oskaro Koršunovo „Otelas“ pagal Williamą Shakespeare’ą. Tai neabejotinai vienas daugiausia pandemijos iššūkių patyrusių spektaklių. Kvietimas pristatyti premjerą prestižinio Avinjono festivalio pagrindinėje scenoje, kitų didžiųjų Europos festivalių dėmesys, suplanuoti spektakliai visoje Lietuvoje ir staiga – pandemijos siena, sutrukdžiusi rodyti spektaklį dvejus metus. Nepaisant šių priverstinių pauzių, „Otelo“ premjera įvyko praėjusią liepą, Vilniuje.

Scena buvo atvira ir dviejų nuo OKT teatro fenomeno neatsiejamų aktorių režisūriniams ieškojimams – tai Dariaus Gumausko „Detoksikacija“ pagal Birutės Kapustinskaitės pjesę, nagrinėjanti priklausomybių temą, ir Dainiaus Gavenonio „Laisvė“ pagal Martine Bellemare’o pjesę, liečianti skaudžią savižudybių temą.

Pirmąjį klounados vesterną Lietuvoje pastatė Šiuolakinės intelektualios klounados teatras, bendradarbiaujant su OKT/Vilniaus miesto teatru. Tai režisieriaus Žilvinio Beniušio ir jaunų aktorių sukurta „Odisėja“.

OKT/Vilniaus miesto teatras neliko abejingas tragedijai Ukrainoje ir nuo pat karo pradžios aukojo „Blue Yellow“ fondui, o rudenį kvies į spektaklius su vertimu į ukrainiečių kalbą.

Nurimus pandemijai atgijo ir tarptautinių festivalių gyvenimas. „Otelo“ tarptautinė premjera įvyko Shakespeare’o festivalyje Gdanske (Lenkija), pagal garsiojo „Globe“ modelį pastatytame teatre. Čia vilniečiams kompaniją palaikė tokie garsūs vardai, kaip portugalas Tiago Rodriguesas, belgas Janas Lauwersas ir jo „Needcompany“.

23-iasis sezonas pažymėtas ir tarptautiniu spektaklio „Šokis Delhi“ pagal Ivano Vyrypaevo pjesę debiutu. Tai gastrolės Budapešte (Vengrija) rengiamame festivalyje „MITEM“. Spektaklio finale, vietoje nusilenkimo aktoriai pradėjo kritinėti kaip pašauti. Dideliame ekrane – Vengrijos 1956-ųjų įvykiai, rusų armijai įvažiavus į Vengriją, ir dabartiniai vaizdai iš Ukrainos. Taip pat užrašas „Orbanai, ar tu esi tuo tikras?“ (Orban are you sure?). Šis performansas sulaukė didelio atgarsio tiek Vengrijoje, tiek Lietuvoje – socialiniuose tinkluose jį peržiūrėjo daugiau nei 60 tūkstančių žmonių.

Pasirodymą jau 25-ąjį kartą rengiamame tarptautiniame Shakespeare’o festivalyje Krajovoje (Rumunija) galima laikyti viena iš šio sezono „vinių“. „Dar niekur taip nejautėme, jog publika mus suprastų, „pagautų“ tai, ką norime pasakyti ir reaguotų“, – po spektaklio džiaugėsi „Otelo“ aktoriai.

„Otelo” pasaulis – pasaulis, kuriame troškūs dūmai iškreipia realybę. Jaudinančių vaizdų ir šauksmų pasaulis, verčiantis mus įsitempti. Pasaulis, kuriame lakaus feminizmo pavyzdžiai sugyvena su ksenofobijos ir rasizmo pasmerkimais, su toksiško vyriškumo apraiškomis. Pasaulis, kuriame meilė yra plastmasinė nosinaitė, kurią gali nupūsti bet koks vėjo gūsis. Pasaulis, kuriame kaukės nukrenta, o mumyse tūnantys žvėrys išnyra į paviršių“, – po pasirodymo Krajovos festivalyje rašė Daria Ancuța.

„ČIa aktoriai ištrūksta iš savo vaidmenų, tiesiogiai bendrauja su žiūrovais, kalbasi su jais (tikra „Otelo“ pažiba yra įvairialypis Rodrigo vaidmens atlikėjas, aktorius-Protėjas, neabejotinai didis šoumenas), netikėtai perimdami įvairias žaidimo formas, į vaidybą įtraukdami ne tik žiūrovus, bet ir dekoracijas. „Otelo“ scenografija, grindžiama riedančiais skirtingų dydžių mediniais volais, man panašiais į siūlų rites, kurie yra skirti ne tik akrobatikai atlikti (kaip fiziškai ištreniruota jauna trupė, tobulai vienas prie vieno derantis aktorių kolektyvas, neabejotinai įkūnijantis eksponentišką dabartinių trupių sampratą), bet ir kankinti. Arba nusikalsti“, – „Otelą“ analizuoja rumunų kritikas Mircea Morariu.

O. Koršunovas ne kartą yra sakęs, jog nepaisant itin intensyvios veiklos festivaliuose užsienyje, esminiai susitikimai su publika įvyksta Lietuvoje. Šis sezonas – ne išimtis. Tiek naujausi, tiek kultiniais tapę spektakliai rodyti ne tik Vilniuje, bet ir šešiolikoje kitų miestų. Tai Panevėžys, Kaunas, Klaipėda, Rokiškis, Marijampolė, Alytus, Utena, Šiauliai, Šakiai, Trakai, Ukmergė, Varėna, Biržai, Anykščiai, Palanga ir Druskininkai.

„Otelas“ buvo pristatytas ir Klaipėdoje vykstančiame tarptautiniame festivalyje „TheAtrium“. Čia buvo parodyti dar du OKT/Vilniaus miesto teatro spektakliai, režisuoti jaunų režisierių – L. Kutkaitės „Fedros meilė“ ir K. Gudmonaitės „Šventė“.

23-iąjį sezoną „Otelo“ trupė uždarė Katovicuose (Lenkija) vykusiame festivalyje „Open The Door“. „Gyvename sunkiu metu – tik atsigauname po pandemijos, išgyvename karą, tačiau mūsų festivalis nebijo sunkių temų, nes jas turime spręsti visi“, – taip festivalio organizatoriai pristato šių metų programą. Joje – menininkai iš Čilės, Ukrainos, Ispanijos, Kosovo, Čekijos, Lenkijos ir Lietuvos.

Nors 23-iasis sezonas užsidaro, tačiau ši OKT/Vilniaus miesto teatro vasara nebus „tuščia“. Spektaklio „Vestuvės“ aktorių dar laukia keturios akistatos su publika: rugpjūčio 4 d. Upės terasoje Vilniuje, rugpjūčio 18 d. Kaunas – Europos kultūros sostinė renginiuose (scenoje po atviru dangumi), rugpjūčio 20 d. Lukiškių kalėjime 2.0 Vilniuje ir rugpjūčio 27 d. Palangos koncertų salėje. Pastarojoje erdvėje liepos 28 d. bus parodytas klounados vesternas „Odisėja“. Kaune vyksiančio tarptautinio festivalio „ConTempo“ programoje rugpjūčio 14 d. bus parodytas K. Gudmonaitės spektaklis „Šventė“

Rudenį „Otelo“ trupės laukia gastrolės festivalyje „Temporada Alta“ Žironoje, neabejotinai tapusiame pagrindiniu scenos menų įvykiu visoje Ispanijoje. Tai festivalis, trunkantis daugiau nei du mėnesius. OKT/Vilniaus miesto teatras – nuolatinis jo dalyvis, pristatęs visus esminius savo pastarųjų 15 metų spektaklius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Rushdie ligoninėje atsakė į tyrėjų klausimus

Po pasikėsinimo į Salmaną Rushdie rašytojas, anot žiniasklaidos, jau kalbėjosi su tyrėjais apie...

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose – net penkios naujos parodos

Rugpjūčio 19 d., penktadienį, nuo 17 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų...

Pianistė Onutė Gražinytė: išgryninta muzika yra tarsi iki baltumo įkaitintas plienas

Šiuolaikinio estų kompozitoriaus Arvo Pärto „Lamentate“ rugpjūčio 20 d. suskambės Pažaislio...

Senamiesčio istorija atgyja šiuolaikinio meno kūriniuose: paroda būsimame meno centre įkūnys ateities progresiją

„Lewben Art Foundation“ privatus šiuolaikinio meno parodų ir edukacijos centras, besikuriantis...

Lietuvos fotomenininko Ričardo Jarmalavičiaus nuotraukos – tarp 100 geriausių pasaulyje

Tarp 100 geriausių pasaulyje vienspalvių nuotraukų šiemet išrinkti du žinomo Lietuvos fotografo...

Top naujienos

Tautiečių pamėgtame Ventspilyje – neregėti dalykai: latviai dabar labai didžiuojasi, nes lietuviai to dar neturi

Viena populiariausių vietų Latvijoje, į kurias lietuviai vyksta su šeima – tai plačiais ir...

Lukašenka vėl įsitvirtino Baltarusijoje: dabar lieka tik viena viltis

Praėjusią savaitę suėjo dveji metai po Aleksandro Lukašenkos esą laimėtų rinkimų...

Karas Ukrainoje. „Kokia įdomi diena“: skelbiama apie sprogimus prie Simferopolio Melitopolio meras: pasislėpti jau niekas nebesuspės (23)

Rusijos publicistas Andrejus Piontkovskis įsitikinęs, kad Rusijos prezidentas siekia paliaubų.

Lietuvoje įsivyravo kaitra: nuo karščio neišgelbės ir menkas lietus

Ir trečiadienį orai išliks labai šilti. Netgi naktį bus 17-22 laipsniai šilumos.

Mįslingai dingo iš Ispanijos turėję grįžti du jauni lietuviai: artimieji prašo pagalbos

Jau daugiau nei savaitę be žinios yra dingę du jauni žmonės – 18-metė Vesta Kunigonytė ir...

Prie savo namų uteniškė pasijuto lyg miške: akis į akį susidūrė su vilkais ir dabar perspėja miestų gyventojus (1)

Ne kasdien papuola akis į akį susidurti su miško gyvūnais, juo labiau – savo kieme. O štai...

Delfi PliusSniego pilys

Jelcino humoras ir pomėgis moterims karčiai atsirūgo: apkaltintas smurtaujant ir priekabiaujant, o Anglijos karalienė liko apšalusi nuo netakto (1)

Kadaise sklido legendos apie tuomečio Rusijos prezidento Boriso Jelcino silpnybę moterims....

Penkta pergalė iš eilės: visą laiką pirmavę lietuviai privertė nusilenkti Ispanijos rinktinę (1)

Antradienio vakarą savo jėgų patikrinimą pratęsė Lietuvos vyrų rinktinė (FIBA 8), kuri Gran...

Įspūdingas greitis: Meilutytė pakeliui į finalą paliko sau už nugaros visas varžoves

Italijos sostinėje Romoje tebesitęsiančiame Europos čempionate įvyko moterų 50 metrų krūtine...

Lietuvos jaunučių rinktinė aštunfinalio varžovus nušlavė pusšimčiu taškų

Pergalingai žygiuojanti Lietuvos jaunučių vaikinų (iki 16 metų) rinktinė Šiaurės Makedonijos...