aA
Muzikos puota su 3D vaizdo projekcijomis, vienetiniais aukštosios mados kostiumais ir meilės galios pašlovinimu – taip birželio 17 d. vykusioje spaudos konferencijoje pristatyta artėjanti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro premjera. Georgo Friedricho Händelio „Aleksandro puota“ kviečia į teatrą prieš pat Jonines – birželio 20 ir 21 d. Drauge tai yra baigiamieji aštuonioliktojo Vilniaus festivalio renginiai. „Aleksandro puota“ yra LNOBT, Budapešto menų rūmų ir „Vilniaus festivalių“ bendras pastatymas.
„Aleksandro puotos repeticija“ (M. Aleksos nuotr.)
„Aleksandro puotos repeticija“ (M. Aleksos nuotr.)
© Organizatorių nuotr.

Premjerą pristatė LNOBT generalinis direktorius ir Vilniaus festivalio meno vadovas Gintautas Kėvišas, spektaklio režisierius bei Budapešto menų rūmų generalinis direktorius Csaba Kaelis (Vengrija), dirigentas Rolfas Beckas (Vokietija) ir solistas Tadas Girininkas, Aleksandro Didžiojo vaidmens atlikėjas.

Pasak G. Kėvišo, LNOBT jau keletą metų žvalgėsi baroko veikalo repertuarui praturtinti. Nors Händelio „Aleksandro puota“ nėra opera, puikus baroko muzikos žinovas, dirigentas Rolfas Beckas, LNOBT 2007 m. statęs J. S. Bacho „Pasiją pagal Joną“, pasiūlė būtent šį Händelio veikalą dėl jo šventiškumo ir tinkamumo teatro scenai. „Manome, kad Händelio muzika publikai turėtų patikti ir įtikti“, – sakė LNOBT vadovas.
Gerai pažįstamas su režisieriumi ir Budapešto menų rūmų generaliniu direktoriumi C. Kaeliu, prieš metus G. Kėvišas turėjo progos pamatyti šio režisieriaus sukurtą prancūzų baroko meistro Jeano Philippe’o Rameau operos pastatymą, kuris imponavo vizionieriška režisūra.

Csaba Kaelis sako su džiaugsmu sutikęs prisijungti prie „Aleksandro puotos“ pastatymo ir kaip režisierius, ir kaip didžiausio menų centro Vidurio Europoje vadovas: „Jau seniai esu pažįstamas su ponu Kėvišu. Nuolat susitikdami europinių organizacijų – Tarptautinės atlikėjų menų asociacijos (ISPA), Tarptautinės menų vadybininkų asociacijos (IAMA) – renginiuose, tapome draugais. Šis projektas prasmingas dar ir dėl to, jog tiesia naujus kultūrinius tiltus tarp Vidurio Europos (Vengrijos) ir Baltijos regiono (Lietuvos).“

Savo tikslu režisierius laikė pateikti „Aleksandro puotą“ šių dienų auditorijai. „Pasitelkėme madų šou įvaizdį, nes mada aktuali visiems – vienaip ar kitaip ji paliečia kiekvieną. Tačiau yra dviejų tipų madų šou. Tai vadinamosios „prêt-à-porter“ kolekcijos, garsiausių dizainerių pristatoma dėvėjimui tinkama apranga. Ir kitas tipas, į kurį mes orientuojamės, „haute couture“ kolekcijos – aukštoji mada, kai sukuriamas vienetinis tam tikro modelio kostiumas. Kreipėmės į jūsų garsiausią mados dizainerį Juozą Statkevičių, norėjome, kad kostiumai ne tik atstovautų šiuolaikinei aukštajai madai, bet ir atspindėtų personažo charakterį, tam tikrą kūrinyje rodomą būseną. Juk barokas – jausmų menas.“

Režisierius ypatingą reikšmę teikia ir tarptautinę šlovę pelniusio vengrų video menininko Laszlo Zsolto Bordoso 3D vaizdo projekcijoms, esmingai praturtinsiančioms Evos Szendrenyi scenografiją.

Dirigentas Rolfas Beckas džiaugėsi, kad spektaklį rengiančios dvi solistų sudėtys yra lygiavertės. Premjerose dainuos tarptautinė sudėtis – sopranas Sophie Gordeladze (Gruzija), mecosopranas Catriona Morison ir tenoras Thomas Walkeris (abu iš Škotijos, Jungtinė Karalystė) ir bosas Tadas Girininkas, o repertuariniuose spektakliuose kitą sezoną pasirodys lietuviška sudėtis: Diana Tiškovaitė, Nora Petročenko, Kęstutis Alčauskis ir T. Girininkas. Nors užsieniečiams „Aleksandro puota“ – puikiai pažįstamas kūrinys, o lietuviams – naujovė, tačiau „abi sudėtys yra vienodo kokybinio lygio“.

„Labai džiaugiuosi teatro choru ir orkestru. Tai, kaip dirbame dabar, yra nepalyginama su prieš septynetą metų vykusiu darbu, kai rengėme Bacho „Pasiją pagal Joną“. Atsirado lankstumas, geresnė stiliaus nuovoka. Man atvykus atlikėjai buvo gerai atlikę namų darbus, puikiai pasirengę“, – džiaugėsi R. Beckas dirigento Vytauto Lukočiaus atliktu paruošiamuoju darbu.

Vienintelis abiejose sudėtyse dainuojantis solistas Tadas Girininkas teigė, jog galbūt net paprasčiau sudainuoti visą Richardo Wagnerio ar Giuseppe’s Verdi operą (už vaidmenis operose „Lohengrinas“ ir „Ernanis“ jis pelnė „Operos švyturį“ bei „Auksinį scenos kryžių“) nei keletą boso arijų Händelio „Aleksandro puotoje“: „Händelio muzika reikalauja subtilumo ir geros technikos. Be to, nors man tenka dainuoti tik dvi didesnes arijas, per visą kūrinį turiu labai daug aktorinio darbo scenoje. Aleksandras Didysis šiame pastatyme tampa naujuoju turtuoliu – rusų milijonieriumi, kuris tiki, kad gali viską nusipirkti už pinigus. Tačiau kūrinio finale jis suvokia, kad meilės nusipirkti neįmanoma.“

Režisierius paantrino solistui. C. Kaelis: „Šiandien turime kuo daugiau kalbėti apie jausmus, ne vien apie politiką ir panašius dalykus, kurie labiausiai domina žiniasklaidą. Deja, mūsų gyvenime poezijos likę per mažai, o juk ji kalba apie tai, kas svarbiausia – tikras emocijas, meilės galią. Regis, operos teatras yra viena tų retų vietų, kur dar kalbama apie meilę.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pirmą kartą Lietuvoje koncertuos P. Korėjos žvaigždė – pianistė Yeol Eum Son

Pirmą kartą Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje (LNF), Vilniuje, „pasimatyme prie...

Vis dar atsakymo nėra: prokurorai neapsisprendžia, ar verta išsaugoti „Garsą“

Prezidentūra, gavusi keleto Panevėžio visuomeninių organizacijų laiškus dėl kino...

Kompozitorė Onutė Narbutaitė: nespręskite apie rožę iš jos koto

Sausio 29 ir 30 d. į Lietuvos nacionalinį operos ir baletą teatrą pakiliai atjoja Onutės...

Režisierė Rūta Bunikytė – apie tai, kaip santykių idilę griauna instinktai

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras 200 metų jubiliejų švęs su Jacques‘o Offenbacho...

„Indivizijos“: kaip atrodo progreso pasekmės?

Kaip atrodo progreso pasekmės? Ko pasigendame labiausiai, Vakarų pasaulyje netylant diskusijoms dėl...

Top naujienos

VTEK aiškina savo lemtingą spendimą dėl Narkevičiaus: viešumoje buvo viskas supainiota (9)

Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ( VTEK ) nustačius, kad susisiekimo ministras Jaroslavas...

Pasaulio čempionas lietuviams olimpinių žaidynių neprognozuoja: juk matote, ką išdarinėja Luka specialiai Krepšinis.lt iš Paryžiaus (5)

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė birželį stos į kovą Kaune vyksiančiame olimpiniame atrankos...

Tikrasis Narkevičiaus užnugaris: jiems nebaisus ir Kremliaus šešėlis (423)

Diskriminacija tautiniu pagrindu. Vertinti pagal partiją – nusikaltimas. Tokią gynybinę taktiką...

VRK pirmininkės Matjošaitytės ir jos palydovės kelionės užkliuvo net kolegoms (236)

Dvidešimt penkios kelionės per pustrečių metų – toks Vyriausiosios rinkimų komisijos...

Ištyrė, kur mokamos didžiausios algos Lietuvoje (4)

Atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad didžiausius vidutinius atlyginimus lietuviams moka užsienio...

Seimas ruošiasi didinti baudas už taršą: laukia netikėti patikrinimai (40)

Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė vadinamajam „ Klaipėdos paketui“ dėl...

Kinija dėl plintančio viruso uždaro jau antrą miestą papildyta 12.25 (117)

Pasak Kinijos, nuo naujojo viruso šalyje mirusių žmonių skaičius išaugo iki 25, o iš viso...

Folija apsivyniojęs uzbekas tikėjosi, kad Lietuvos pasieniečiai jo nepastebės (2)

Druskininkų savivaldybėje pasieniečiai susekė uzbeką, kuris neteisėtai perėjo sieną iš...

Žiauriu smurtu ir prievarta kaltinamas paauglys iš Jurbarko stojo prieš teismą: vaikinas nevaldė ašarų papildyta 12.00 (80)

Praėjusių metų gegužę poilsis sodyboje Tauragės rajone paauglei įrėžė žaizdas, galbūt,...

Neurologas Jokūbas Fišas: iš 36 populiarių dietų ši geriausia — ilgina gyvenimą ir padeda išvengti rimtų ligų laida „Sveikatos receptas“ (11)

Gera kraujotakos sistema – gyvybiškai svarbi, dėl to ir sutrikimai, susiję su kraujotaka , gali...