Atkartos „Barcelona“ skambesį

Vasario 14 d. visame pasaulyje žinomą kūrinį „Barcelona“ N. Kazlaus atliks su Mantu Jankavičiumi „Siemens“ arenoje Vilniuje, rašoma pranešime žiniasklaidai. Operos solistė teigia, pasiliksianti prie M. Caballé interpretacijos: „Kadangi Montserrat man buvo ir visada bus labai brangus žmogus, atliekant šį kūrinį jaučiu begalinį džiaugsmą. Visa Caballé šeima jau žino apie mano ir Manto duetą ir mus labai palaiko.“

Neklasifikuojanti dainavimo stiliaus į mažiau ar daugiau reikšmingą, N. Kazlaus sako, kad klasika visuomet išlieka klasika – pasak jos, tai puikiai įrodo „Barcelonos“, kaip ir visos „Queen“ grupės muzikos ilgaamžiškumas. Pačiai pastaroji muzika visada buvo prie širdies: „Man nuo pat pradžių patiko ir pats Freddie, ir jo kuriama muzika. Dar iki „Barcelonos“ atlikimo su M. Caballé, šis atlikėjas traukė visus savo itin stipria energetika ir charizma scenoje.“

Mantas Jankavičius

Dainininkas Mantas Jankavičius priduria, jog projektas „Mantas: Rhapsody Recomposed“ – tai naujas, unikalus roko grupės „Queen“ muzika paremtas turinys. Atlikėjas koncertuos su savo muzikine grupe, o skambesio išskirtinumą kurs Norvegijoje gyvenantis profesionalus vargonininkas Robertas Lamsodis.

Išgirdęs jos balsą netvėrė džiaugsmu

M. Caballé ir F. Mercurio pirmasis susitikimas įvyko 1987 m., kuomet operos solistė gavo pasiūlymą dainuoti 1992-ųjų metų vasaros olimpinėse žaidynėse Barselonoje ir šiai progai sukurti specialų himną. Tačiau dar prieš tai F. Mercurry jau žinojo apie neeilinį primadonos talentą – paklaustas ispanijos radijo žurnalisto, kas, pasak jo, turi geriausią balsą pasaulyje, atsakė, jog jo nuomone, tai – M. Caballé.

N. Kazlaus ir M. Caballé

Idėja dainai „Barcelona“ pakviesti F. Mercurį kilo primadonos broliui ir tuometiniam jos agentui Carlosui Caballé. N. Kazlaus prisimena operos solistės pasakojimą apie pirmąją dainos „Barcelona“ repeticiją, kuomet F. Mercury tryško džiaugsmu, išgirdęs pirmuosius dueto garsus.

„M. Caballé sakė, kad Freddie reiškė neapsakomai daug įvairiausių emocijų – nuo veido mimikos iki fizinių pratimų, puolė bučiuoti jos rankas, nesitikėjęs, jog operos dainininkai gali turėti tiek emociškai paveikios energetikos ir muzikinio impulso, kuris kūriniui suteikia neįtikėtinų spalvų“, – prisimena N. Kazlaus.

Didžioji gyvenimo mokytoja

Su M. Caballé susipažinusi 2000-aisiais metais Andoroje jos vestuose dainavimo meistriškumo kursuose, jos dėka N. Kazlaus atvertė naują karjeros ir gyvenimo puslapį – glaudus šių operos solisčių bendradarbiavimas tęsėsi ne tik scenoje, bet ir už jos ribų: „Kartu koncertavome Ispanijoje, Vokietijoje, Rusijoje daugiau nei 30 kartų. Likimas lėmė, kad ir 2002 metais buvau jos paskutinė scenos partnerė moteris – abi dainavome Barselonos „Grand Teatre del Liceu“ retai statomoje K. Sen Sanso operoje „Henrikas VIII“.

Ištraukas iš solisčių bendradarbiavimo galite pamatyti čia.

N. Kazlaus ir M. Caballé daugiau nei tik profesinius santykius palaikė 18 metų. Lietuvė pasaulinei operos žvaigždei tapo lyg antra dukra, o taip pat ir sesuo primadonos dukrai Monsitai: „Man M. Caballé prilygo mamai, iš kurios pasisėmiau ne tik vokalinių, profesinių žinių, bet ir daug gyvenimiškos išminties. Už pačią didžiausią gyvenimo mokyklą esu dėkinga būtent jai.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)