aA
Likus vos keturioms dienoms iki vienos labiausiai intriguojančių šių metų muzikinių premjerų – „e-Carmen“ – jos kūrėjai vis dar yra pačiame pasiruošimo įkarštyje. Marijaus Adomaičio (Ten Walls) ir Dalios Ibelhauptaitės sumanytas projektas rugsėjo 17 dieną koncertų salėje Compensa“ pradės jubiliejinį – 10-ąjį – „bohemiečių“ sezoną.
"e-Carmen" spaudos konferencija
"e-Carmen" spaudos konferencija
© DELFI / Domantas Pipas
Kaip sako pati režisierė: „Bohemiečiai“ visada buvo kūrėjai, kurie ieško alternatyvų ir niekada nesustoja, kurie įdeda 1000% savo darbo ir jų nesustabdo jokios kliūtys, nes mes žinome, jog finale mūsų laukia ypatingas rezultatas. Šis darbas mums prilygo kelionei į Marsą – įkvėpimas, azartas, viskas nauja, nepažįstama, įrankius turim, įgūdžius turim, tik pritaikymas čia visai kitoks, todėl reikėjo laiko, kol sukūrėme visai naują darbo sistemą, net naują repeticijų sistemą. Reikėjo patiems atrasti vientisą dramaturginę, muzikinę kalbą ir stilių, rasti sintezę tarp Marijaus žinių ir mūsų patirčių – visgi kartu kuriame teatrą. Procesas užtruko keturis kartus ilgiau, bet nuo jo kaifuoja absoliučiai visi, kas prisilietė! Rugsėjo 17 d. šiuo kūriniu mes žengsime naują žingsnį, mes švęsime savo gimtadienį, švęsdami naujus atradimus, formas ir geriausius kūrėjus.“
Šiandien jau galime išvardinti ir visus elektroninės operos iššūkių nepabūgusius solistus: Karmen – Justina Gringytė, Don Chosė – Giancarlo Monsalve (Čilė), Eksamilijo – Laimonas Pautienius, Mikaela – Aistė Pilibavičiūtė, Zuniga – Tadas Girininkas, Dankairas, Remendadas – Rafailas Karpis, Fraskita – Lina Dambrauskaitė, Mersedes – Dovilė Kazonaitė. Prie jų prisidės ir Vilnius City Operos vokalistų bei styginių instrumentų ansamblis.

Tradiciškai šalia didžiąsias operos scenas užkariavusių solistų matysime ir jaunus, besiskleidžiančius talentus, – tai išlieka visa pagrindinių VCO misijų – atrasti ir skatinti jaunimą domėtis operos sritimi. Ar jie būtų kūrėjai, ar žiūrovai. Trupė neslėpė, jog repeticijos šį kartą vyko ne tik itin sklandžiai ir šiltai, bet atlikėjai vieni iš kitų sulaukė įvairiausios pagalbos: Karmen vaidmeniu sužavėjusi didžiausias Euroopos scenas, J. Gringytė jaunuosius kolegas mokė prancūzų kalbos tarties, visuose penkiuose kontinentuose laukiamas G. Monsalve demonstravo kovų menų triukus, o Diuseldorfo (Vokietija) operos vedantysis baritonas L. Pautienius dar kartą įrodė, kaip paprastai scenoje galima atrasti reikiamą charakterį ir atmosferą.

Justina Gringytė
Justina Gringytė
© DELFI / Domantas Pipas


Nemažai pasakojęs apie subtilybes kuriant elektroninę „Karmen“ interpretaciją, M. Adomaitis pripažino, jog dažnai turėjo nepasiduoti norui išvengti teksto, tokio svarbaus operos teatrui. Jo nuomone visa komanda galės atsikvėpti tik po premjeros, nes iki pat paskutinės minutės yra ir bus ką nuveikti, ką pataisyti. Nenuostabu, – juk tai – visiškai naujas kūrinys. Kompozitorių šioje situacijoje labiausiai ramina pasitikėjimas kolektyvo profesionalumu ir jų tarpusavio bendravimu: „Dalia tuo ir yra geniali moteris, kūrėja, žmogus, jog ji suburia žmones į komandą, kurioje nėra lyderių, geresnių ar blogesnių, – visi esame lygūs. Šį santykį atsimenu nuo pat „XYZ“ ir jis man yra labai gražus, tai - vienas dalykų, kurių šiame projekte laukiau labiausiai – bendravimo su pačių kolektyvu.“

Dalia Ibelhauptaitė
Dalia Ibelhauptaitė
© DELFI / Domantas Pipas


Ilgai ruoštas projektas daug kainavo ir pačiai režisierei, kuri šiandien, dar vis repetuodama, gali pasakyti, jog visas ryžtas imtis iš pirmo žvilgsnio beprotiško darbo, nenuėjo veltui: „Labai didžiuojuosi, kad mums užteko ryžto įgyvendinti šitą seną mano svajonę ir kad mus taip artimai likimas suvedė su Marijum – neeilinio talento ir subtilumo žmogumi, jaučiančiu kiekvieną niuansą ir turinčiu sukaupusį įspūdingą muzikinį bagažą. Buvo nuostabu matyti kaip jis augo, tobulėjo ir kaip keitėsi jo kūryba net ir „E-Carmen“ kūrimo laikotarpiu. Sukurti dvi valandos grynos muzikos yra ne juokas, – čia reikalingas epinis mastelis ir jautrus kiekvienos detalės pojūtis. Gera, kad mes paskatinome unikalų kelią atrasti vieną įdomiausių šiuolaikinės muzikos menininkų. Per Marijų mes galime atvesti labai daug jaunų žmonių į klasikinę operą, o tai yra neįkainojama vertybė ir prasminga misija... Juk vien tik jo „Walking with Elephants“ susilaukė 5 700 000 peržiūrų...“

Ričardas Šumila
Ričardas Šumila
© DELFI / Domantas Pipas


Vienas svarbiausių akcentų scenoje, be išradingų Jon Morrell kostiumų, bus Eugenijaus Sabaliausko kuriamos šviesos. Šviesų dizaineris žada, jog žiūrovų lauks tikras šou! Nemažai laiko dirbęs dramos ir operos teatre, E. Sabaliauskas taip pat gerai žinomas savo darbais madų šou metu. Tad „e-Carmen“ tapo puikia proga sujungti itin skirtingus jo kūrybos žanrus ir dirbti su pačiam dizaineriui asmeniškai artimesniu – elektroniniu skambesiu, savo ritmu išlaisvinančiu ryškiausias fantazijas. Visą spektaklio vaizdinę dalį papildys ir specialiai kurtos vaizdo projekcijos.
VCO prieš artėjančią premjerą dėkoja visiems palaikiusiems jų nutrūktgalvišką idėją ir rėmusius trupę kiekviename žingsnyje. Kūrėjai teigia, jog be šios paramos, kaip ir be jų gerbėjų, tokie planai niekuomet neatrodytų realūs.
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Knygos, norintiems pažinti pasaulį ir save

Jei esate iš tų žmonių, kurie mėgsta ne tik grožinę literatūrą, bet ir knygas, leidžiančias...

Klaipėdos pilies džiazo festivalyje laukiama Petro Vyšniausko pasirodymo

Daugeliui Klaipėda ir pajūris asocijuojasi su romantika. Kitiems – su džiazo muzika. Abu šiuos...

Kūriniai iš metalo atliekų lietuvių dizainerei atnešė tarptautinį pripažinimą: juos bus galima perduoti iš kartos į kartą (1)

Ar įmanoma pramonines metalų atliekas panaudoti plytelių pigmentams išgauti? Ar įmanoma lininius...

Transilvanijos kino festivalyje – apdovanojimas Marato Sargsyan filmui „Tvano nebus“

Šeštadienio naktį kino režisieriaus Marato Sargsyan debiutiniam ilgo metro filmui „Tvano...

Prancūzijos kritikai dalinasi įspūdžiais apie Artūro Areimos spektaklį: sukrečianti patirtis, kurią dar reikia suvirškinti (1)

Šią vasarą liepos mėnesį Prancūzijoje praūžė 75-asis Avinjono teatro festivalis, kasmet...

Top naujienos

Kasčiūnas: tarnybos įpareigotos neteisėtus migrantus nedelsiant grąžinti į Baltarusijos teritoriją (170)

Šiandien valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovė Agnė Bilotaitė priėmė...

Profesorius Čaplinskas: delta atmainos virusas dauginasi kitaip nei prieš tai plitusių (59)

Sergamumo koronavirusu padėtis šalyje blogėja. Kasdien skelbiami vis didesni naujai...

Karbauskis: Landsbergis turi važiuoti pas Nausėdą ir neišeiti, kol nesusitars (456)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis sako, jog...

Karolis Kasperas | D+

Hitlerio vaikai: neapykantos tradicijas skiepijo nuo 10 metų, o nepaklūstančius siuntė į „perauklėjimo“ stovyklas

Yra sakoma – tradicijos perduodamos iš kartos į kartą. Adolfas Hitleris taip pat nusprendė...

Eskedar Maštavičienė: jei didžioji dalis nelegalių migrantų liktų Lietuvoje – jie taptų legaliais gyventojais (851)

14 metų Lietuvoje gyvenanti ir Lietuvos pilietybę turinti pabėgėlė iš Etiopijos Eskedar...

Kenčia nuo apleistų sklypų: nesusitvarkiusiems gresia didesni mokesčiai ir baudos (41)

Kaip ir kasmet naujai sudariusi preliminarų nenaudojamų žemės sklypų Aukštaitijos sostinėje...

Už Vyriausybės durų strateguojami slapti sprendimai dėl migrantų: parlamentarus įspėja būti pasirengusius papildyta 20.07 (514)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė po neformalaus ministrų posėdžio sakė,...

Turistų dar neatrastas Europos miestas, kuriame vaizdai pasakiški, o kainos – nesikandžioja (14)

Nenuvalkiota gražuolė – taip vienas vietinis man apibūdino Valensiją. Trečią pagal dydį...