Na, ir kokia gi grand-didžioji opera be baleto? Bet koks dar baletas Kongresų scenoje? Tikru galvosūkiu, bet ir malonumu tokie išbandymai tampa šiems, netradicinių sprendimų nevengiantiems, kūrėjams, visgi sugebėjusiems koncertams skirtoje scenoje įtalpinti ne tik spektaklį su baletu, bet ir visą plejadą geriausių operos solistų, rašoma VCO pranešime spaudai.

„Fauste“ yra kompozitoriaus parašytas 10 min. trunkantis Valpurgijos nakties intarpas, skirtas baletui, kuris teatrų dažnai kupiūruojamas dėl nepaprastai didelių išlaidų ir techninių sąnaudų, skiriamų baleto artistams. Tad kai su Gintaru Rinknevičium nusprendėm, kad baletas būtinai turi būti, visiems atrodė, kad dabar tai jau mes tikrai išprotėjome. Kongresų rūmų scena - visiškai nepritaikyta teatro spektakliams, - ji yra ne tai, kad iššūkis, o šokas bet kokiam teatro kūrėjui! Kaip sugalvoti, kad joje keistųsi, judėtų dekoracija visiškai nulinėse techninėse galimybėse ir kaip padaryti taip, kad joje sutilptų visi solistai, 58 žmonių choras ir dar mažiausiai 10 techninių darbuotojų. O čia dar ir baletas! Bet tai, kas mūsų nenužudo, padaro mus stipresniais. Iššūkis pasitvirtino su kaupu!“ – pasakoja D. Ibelhauptaitė.

Dvylikos šokėjų trupė, kartu su Kauno valstybiniu choru ir VCO ansamblio dainininkais praleido ne vieną varginančią repeticiją, besirengdami „Fausto“ premjeroms. Siekdami įgyvendinti visas britų choreografo John Ross sumanytas vizijas, šokėjai ne tik dirbo iki pat išnaktų, - kartais jų repeticijos prasidėdavo tik pasibaigus kitų darbams, o tai galėjo būti ir 10 valanda vakaro...

„Kai J. Ross pamatė Kongresus, jam kilo tik vienas klausimas: kaip jo choreografinis sumanymas sutilps į tą erdvę?! O aš supratau, kad jam reikės ne tik mano turimų 12 šokėjų... Nors surinkti 30 baleto šokėjų trupės nebuvo jokių šansų... O juk norėjosi padaryti įspūdį! Tada gimė puiki idėja – prijungti VCO ansamblį. Taip šiandien Valpurgijos nakties baleto scenoje šoka ne tik 12 šokėjų trupė, bet ir jaunieji operos solistai. Su pilna choreografija! Ir dar kaip sėkmingai! Jiems tai buvo neįkainojama patirtis, atvėrusi ne tik naujas aktorines ir fizines jų galimybes, bet ir suteikusi visiškai naują savo profesijos suvokimą“, - įspūdžiais, lyg viskas būtų vykę vos vakar, dalinasi režisierė.

Kaip sakė ir pagrindinį Fausto vaidmenį kūręs Edgaras Montvidas, - imtis tokio kūrinio per gana trumpą trijų savaičių periodą – didžiulis iššūkis. Tačiau būtent taip visą dešimtmetį ir kuria D. Ibelhauptaitė, su savo ištikimais bendražygiais net neturėdami nuosavos repeticijų erdvės. O šįkart reikėjo jau dviejų erdvių vienu metu: draminiam veiksmui ir choreografijai mokytis! Tad kur vidury nakties Vilniuje skambėjo Valpurgijos nakties melodijos? Ogi Deivido Meškausko šokių studijoje, kurią jis pravėrė sau ir savo kolegoms bei kurioje ir prieš vasario mėnesio spektaklius ruošis šokėjai.

„Valpurgijos nakties choreografijos sėkmę lemia vienas labai ypatingas žmogus – Jūratė Sodytė. Ji, kartu su J. Ross įgyvendinusi visas idėjas kūrybiniame procese, kaskart superprofesionaliai, tiksliai iki nematomų detalių, vėl įkvepia šią sceną, kuri grįžta su nauja dvasia.“, - džiaugiasi D. Ibelhauptaitė.

Belaukiant artėjančių spektaklių, kviečiame pažvelgti į priešpremjerinius užkulisius bei solistų repeticijas. O kalbant apie solistus, šį kartą Kongresų scenoje sužibs: Edgaras Montvidas, Diego Silva, Almas Švilpa, Tadas Girininkas, Ekaterina Goncharova, Vida Miknevičiūtė, Laimonas Pautienius, Ieva Prudnikovaitė, ir kt.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)