Ieškantiesiems alternatyvaus turinio

Pasak 9 salės partnerio „Kalba plytos“ rinkodaros vadovo Andriaus Bagdzevičiaus, ši nauja erdvė išsiskiria tuo, kad čia bus rodomi filmai, kurių žiūrovas neras ne tik įprastuose kino teatrų, bet dažnai ir kino festivalių repertuaruose, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Jono Meko, Beno Riverso, Apichatpongo Weerasethakulo, Bertrando Mandico, Radu Jude pavardės sufleruoja, kad 9-osios salės programa skirta alternatyvaus turinio ieškančiam žiūrovui. „Tai filmai, kurie skatina diskutuoti, per drąsų meną ieškoti atsakymų į visuotinius, o kartais ir labai kasdieniškus klausimus. Tai mums labai svarbu, todėl ir prisidedame prie šio organizatorių sumanymo“, – pasakoja dažnai drąsias iniciatyvas su savo komanda palaikantis A. Bagdzevičius.

9 salėje bus rodomos ir šių metų retrospektyvos – kino kūrėjų Claire Denis ir Djibril Diop Mambéty. Į „In Memoriam Jonui Mekui“ kvies jo filmas „Kai aš judėjau pirmyn, kartkartėmis mačiau trumpus grožio blyksnius“, kalbėtis intymumo politikos tema atvažiuoja Adina Pintilie, pristatysianti savo „Auksiniu lokiu“ apdovanotą filmą „Neliesk manęs“. Claire Denis naujausio filmo „Gyvenimas aukštybėse“ inspiruotas šiuolaikinių medijų kolektyvas „Nanook“ nagrinės šiandienę mokslinę fantastiką.

Visa 9 salės programa pateikta čia.

Pokalbis su menininku Jeremy Shaw


Visai neseniai „Kvantifikacijos trilogiją“ („Quickeners“, „Liminals“, „I Can See Forever“) garsiojoje Londono galerijoje „Tate Modern“ pristatęs Jeremy Shaw pramogų pasaulyje dar žinomas kaip buvęs alternatyviosios muzikos grupės „Circlesquare“ lyderis. Po seanso menininkas atsako į „Kino pavasario“ vyriausiosios programos sudarytojos Mantės Valiūnaitės klausimus.

Kai pradėjote kurti „Quickeners“, jau žinojote, kad šis filmas taps pirmąja trilogijos dalimi?

Turėjau archyvinę medžiagą „Holy Ghost People“, nufilmuotą 1967 m. 16 mm juosta. Joje pasakojama apie krikščionišką „Pentecostal“ bendruomenę, užsiimančia pavojingomis praktikomis. Medžiagą turėjau daug metų, tačiau nežinojau, ką su ja daryti. Susiklostė taip, kad 2014 m. gavau pasiūlymą per 6 mėnesius pasiruošti vienam šou. Taip supratau, kad metas turimą medžiagą panaudoti. Nežinojau, kad tai taps trilogija.

Kodėl apie ateitį kalbate pasirinkdamas praeities formas, pavyzdžiui, vaizdajuosčių („VHS“) formatą?

Tai naudoju jau kurį laiką. Nėra konkrečios priežasties, tačiau iš dalies dėl artimumo. Kai žiūrovai žiūri į 16 mm juosta nufilmuotą vaizdą, jie nesitiki pamatyti kažko neįprasto. Tai įrodyta istoriškai. Vaizdai, nufilmuoti su 16 mm juosta, sukuria įspūdį, kad tai jau įvyko 8-jame ar 9-ajame dešimtmetyje.

Kaip kilo idėja sukurti filmų veikėjams kalbą?

Medžiagoje, kurią naudojau filmui „Quickeners“, žmonės kalbėjo anglų kalba. Norėjau, kad jie pasakotų kitokią istoriją, tad tą kalbą modifikavau. Rezultatu buvau labai patenkintas, todėl ir kitose trilogijos dalyse naudojau šią manipuliaciją. Pirmajame filme modifikavau turimą archyvinę medžiagą, tačiau, kitose dalyse atsiradus aktoriams, jų dialogai skamba dar kitaip. Kai kuriuos žodžius galima atpažinti, tačiau tai dar labiau klaidina. Angliakalbiams, priešingai nei užsieniečiams, klausyti yra sunkiau, nes jie iš tikrųjų mėgina suprasti, ką sako veikėjai.

Ko gero, visiems įdomu sužinoti, koks bus kitas tavo projektas?

Šiuo metu kuriu septynis filmus, kuriuos pristatysiu Žoržo Pompidu centre Paryžiuje. Bus kažkas panašaus į šią trilogiją, tik patys filmai bus trumpesni. Po trijų savaičių prasidėsime darbus.

„Kino pavasaryje“ vyks dar vienas „Kvantifikacijos trilogijos“ seansas – kovo 29 d. 21.30 val. „Forum Cinemas Vingis“ 9 salėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją