„Contour Art Gallery“ atstovaujama menininkė Diana Remeikytė pirmojoje savo solo parodoje „Yra skirtumas“ pristato naujausius kūrinius – taftingo technika atliktus kilimus, akvareles ir piešinius, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Autorė panardina žiūrovą į instaliatyvią ekspoziciją, kurioje konceptualiai viskas su viskuo siejasi. Akvarelės tampa pirmavaizdžiu kilimams – tas pats motyvas iš skaidraus dažo ant popieriaus virsta sunkia kilimo plokštuma, įgauna svorį, materialumą ir faktūrą. Bet čia formos atžvilgiu. Turinio atžvilgiu tiek kilimai, tiek akvarelės, tiek piešiniai kalba apie dalykus, kurių realybėje nėra. Baltame faktūrinio popieriaus fone ryškiai įsirėžia fantastinių gyvūnų siluetai – gyvūnų, kurių nesutiksime kasdieniame gyvenime; jų nėra, bet juos tikrai buvome sutikę vaizduotėje ar sapne ir galime atpažinti. Jie panašūs į realius, tačiau šiek tiek pakeistos formos išduoda, kad jie nepriklauso šitai realybei. Tačiau ant to paties balto popieriaus gyvūnai akyse ima keistis ir virsti formomis, pavidalais, kuriuos žiūrovas jau turi įsivardyti pats. Gyvūnai mutuoja taip suformuodami „Mutacijų“ ciklą – viena iš mutavusių formų persikelia į tekstilę virsdama kilimu ir tokiu būdu pasikeisdama dar kartą.

Akvareles papildo piešiniai flomasteriu, atsiradę karantino laikotarpiu, kai visi buvome prikaustyti prie savo buvimo vietos be galimybės jos pakeisti. Kai visas horizontas persikėlė į kompiuterio ekraną, Diana ėmė piešti kalnus, kurių realybėje taip pat nėra. Užtat spalvotų flomasterių brūkšneliai ataidi ir kilime kaip formalus leitmotyvas virsdami spalvotomis siūlų linijomis. Menininkės tikrovėje sunku atskirti, kas realu, o kas įsivaizduojama. Akvarelinių mutacijų formos tikresnės už realių daiktų kontūrus, „laido riteriai ir kosmonautai“ anapus monitoriaus per karantiną tapo naująja realybe, tiksliau, mes visi jais virtome, o kilimai, turintys konkrečią utilitarinę-dekoratyvią funkciją, staiga tampa pagrindiniu instaliacijos elementu prarasdami savo pritaikomumą.

Autorė kalba apie skirtumus. Yra skirtumas tarp akvarelės ir kilimo, net jei abu juos sieja tas pats motyvas. Yra skirtumas tarp realybės ir fikcijos, net jei toji riba ir labai plona. Yra skirtumas tarp studentės ir profesionalios menininkės (ši ekspozicija – pirmoji Dianos Remeikytės solo paroda, kurią pristato profesionali galerija). Yra skirtumas tarp to, kokie buvome pernai ir netgi visai neseniai, šią vasarą, kai buvo sukurti darbai, ir kokie esame dabar, kai į juos žiūrime. Suliedama draugėn praradimo liūdesį, savotišką jai būdingą sarkazmą, užsimiršimą dirbant, ilgesį ir ironiją, menininkė sako: viskas yra viena. Bet skirtumas vis tiek yra.

Diana Remeikytė g. 1996 m. Kaune, šiuo metu gyvena ir kuria Vilniuje. Studijavo Vilniaus dailės akademijoje, grafikos katedroje. 2018 įgijo bakalauro, 2020 magistro diplomą.

Parodose dalyvauja nuo 2018 m. Jauną menininkę 2020 pradėjus atstovauti „Contour Art Gallery“, jos darbai, parodyti bendrose parodos su pripažintais Lietuvos menininkais, buvo pastebėti ir gerai įvertinti spaudos ir meno srities profesionalų.

2020 m. menininkė pateko į MArteLive Europe konkurso finalą, kuris vyks Romoje šių metų gruodžio mėnesį.

Paroda veiks iki lapkričio 13 d.

Paroda veikia:

Contour Art Gallery

III, IV, V 15:00–19:00, VI 13:00–17:00

Kitu laiku parodą galima apžiūrėti iš anksto susitarus su galerija:

el. paštu hello@contourart.gallery

telefonu +370 687 99838

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją