Libreto autorės Vaivos Grainytės, kompozitorės Linos Lapelytės ir režisierės Rugilės Barzdžiukaitės opera dešimčiai kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui sugrįžo iš Venecijos teatro bienalės – du vakarus kasininkių apdainuojamos istorijos skambėjo Venecijos Arsenale įsikūrusiame Teatro alle Tese. Abu kartus spektaklis rodytas sausakimšoje salėje, operą stebėjo šiuolaikiniu menu besidominti publika, bienalės vadovai bei žurnalistai, taip pat ir užsienio kritikai, prodiuseriai, meno įstaigų ir programų kuratoriai.

Šiuolaikinė opera „Geros dienos!“ yra lietuvių kūrėjų pirmas bendras darbas, sulaukęs tarptautinio pripažinimo ir jau daugiau kaip dešimtmetį gastroliuojantis po žymiausius festivalius ir scenas visame pasaulyje. Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė ir Rugilė Barzdžiukaitė su savo pirmuoju kūriniu į Venecijos bienalę sugrįžo prabėgus penkeriems metams nuo jų kito bendro darbo – operos-performanso „Saulė ir jūra“ sėkmės, 2019 m. pažymėtos „Auksinio liūto“ apdovanojimu.

„Neįtikėtina, kad kone penkiolikos metų amžiaus kūrinys vis dar gastroliuoja ir veikia žmones emociškai, jaudina publiką. Taip pat siurrealu rodyti „Geros dienos!“ Arsenale, o kitoje pusėje matyti mūsų prieš penkerius metus veikusį „Marina Militare“ paviljoną. Atrodo, kad tie du kūriniai, kaip kokia ašis netgi fiziškai susijungia geografinėje erdvėje“, – įspūdžiais iš Venecijos teatro bienalės dalijosi V. Grainytė.

„Venecijos miestas, kuriame prieš penkerius metus teko pagyventi pusmetį, tebesprogsta nuo kultūrinių patirčių pasiūlos. Tai, kad šįsyk į meno puotą atvykome su kasininkių opera „Geros dienos!“, dovanojo stiprias emocines kilpas. Kartais ir pačios pamirštame, kiek kadaise kurdamos šį kūrinį įdėjome širdies“, – pasakojo R. Barzdžiukaitė.

„Ironiškai kapitalizmo kritiką transliuojanti opera kaskart atsiduria skirtinguose kontekstuose, kuriuose šis darbas rezonuoja vis naujai. Lietuviško prekybos centro arijos šioje įstabioje greitojo turizmo ir šiuolaikinio meno konvejerio Mekoje nuskambėjo labai stipriai ir kone apokaliptiškai“, – patirtį pristatyti kūrinį Venecijos teatro bienalėje apibūdino „Operomanijos“ prodiuserė Ana Ablamonova.

Birželio 15-30 d. vykstančioje 52-ojoje Venecijos teatro bienalės programoje numatyta apie 60 renginių, tarp jų savo spektaklius pristato ir Lietuvos publikai jau pažįstami vardai – kūrėjų kompanija „Gob Squad“ (Didžioji Britanija / Vokietija), kurie yra ir šiųmečiai Sidabrinio liūto laureatai, bei šveicarų režisierius Milo Rau su teatru NT Gent.

Šiemet opera „Geros dienos!“ toliau tęs savo gastrolių maršrutus po Lietuvos ir užsienio scenas: rugsėjo 7 ir 8 d. kūrinys keturis kartus skambės Nacionaliniame Kauno dramos teatre; spalio 2-4 d. bus pristatytas Tulūzoje – Lietuvos sezono Prancūzijoje ir Tulūzos scenos menų bienalės programose; spalio 22-24 d. bus rodomas Paryžiuje – Lietuvos sezono Prancūzijoje ir Paryžiaus rudens festivalio programose. Beje, per paskutinį rodymo vakarą Paryžiaus Théâtre du Rond-Point scenoje kasininkių istorijos nuskambės jau 100-ąjį kartą. O rudens gastroles užbaigs lapkričio 29 d. pasirodymas Teatr Nowy scenoje, Varšuvoje.