Pasak režisierės M.S. Šimulynaitės, vaizdas ir muzika, aktoriai ir šokėjai yra neatsiejamos teatrinės stichijos, kurios darniai ir sklandžiai papildo viena kitą spektaklio „Mindaugas“ metu.

„Dramaturginių linijų vietas pratęsia choreografinės scenos, aktyvūs šokio momentai, vėliau lydimi simbolių ir prasmių, prisodrintų J.Marcinkevičiaus tekstų. „Baltijos baleto teatro“ šokėjai tarsi tęsia poemos siužetinius kirčius, kurie tinkamu laiku vaizdžiai ir muzikaliai papildo aktorių linijas. Šokėjai tampa Kunigaikščio Daumanto kariais, Mindaugo sargyba, žygūnais, Volynės kunigaikščiais, pasiuntiniais“, – pasakoja M. S. Šimulynaitė.

Profesionalūs ir artistiški „Baltijos baleto teatro“ šokėjai Žilvinas Beniuševičius, Karolis Šemetas, Gediminas Vendravičius, Ignas Armalis, Aistis Kavaliauskas puikiai išpildo sudėtingą tiek draminę, tiek choreografinę tematiką.

Šokėjų kontaktai su aktoriais momentais nepastebimi, jautrūs. Visur siekiama jungties tarp šokio ir dramos: „Stengiuosi jų neišskaidyti ir neatskirti. Jie praktiškai visur veikia kartu. Tik ypatingais momentais išryškėja šokėjų techniniai akibrokštai. Man labai gražios scenos, kai Morta antrame veiksme turi kontaktą su be galo plastišku ir išraiškingu jaunu šokėju Karoliu Šemetu, vaidinantis žuvusį jos vyrą Vismantą“.

Nelengvas išbandymas

Ilgametis „Baltijos baleto teatro“ šokėjas Žilvinas Beniuševičius debiutuoja kaip aktorius, kuriantis Daumanto vaidmenį.

„Šis spektaklis man, kaip šokėjui, yra nelengvas išbandymas. Be galo džiaugiuosi, kad turiu progą pasireikšti ne tik kaip šokėjas, bet ir kaip aktorius. Turiu galimybę kurti svarbų istorinį vaidmenį. Sunku buvo įsivaizduoti, kaip turi elgtis asmuo, kuris surengė sąmokslą ir nužudė Mindaugą. Man pasisekė, kad debiutuoju su tokiu charakteringu personažu“, – sakė aktoriaus ir šokėjo vaidmenis kuriantis Ž. Beniuševičius.

M. S. Šimulynaitei taip pat tenka susitvarkyti su dviem – choreografės ir režisierės – vaidmenimis. Tačiau kūrėja įžvelgia daug privalumų.

„Režisūriškai dėstoma choreografija įgauna dar svaresnį ryšį ir kontaktą su J. Marcinkevičiaus poema, idėjos realizavimu, optine vizualika ir visa linija. Nereikia niekam dėstyti, koks turi būti judesys ar fizinė išraiška, pati viską matau ir įgyvendinu savo kūrybines vizijas“, – pasakojo liepos 5-6 dienomis Valdovų rūmuose vyksiančio modernaus spektaklio „Mindaugas“ kūrėja.

Vyriškas spektaklis

J. Marcinkevičiaus lūpomis atgijusio Mindaugo istoriją režisierė perpasakojo naudodama daug šiuolaikiškų sceninių įrankių. Aktyvumas ir judesys daugelį scenų paverčia charakteringomis, aktoriai realizuoja daugybę ne tik aktorinių, bet ir fizinių užduočių, šokėjai atlieka ne tik šiuolaikinio baleto kompozicijas, bet ir praktikuoja aktorines užduotis.

Vaizdo instaliacijos, kurias kuria Rimas Sakalauskas, sąveikauja su tekstu ir su veiksmu, o ne atlieka foninę funkciją. Apšvietimas, kuriuo rūpinasi Andrius Stasiulis, tampa visos poemos vidine pulsaciją, reaguojančia ne tik į muziką, bet ir į kiekvieną žodį, veikiančios net vietoje aktoriaus. Pavyzdžiui, vienoje scenoje režisierė vietoje Mortos ir Mindaugo kūdikio naudoja galingą prožektorių.

„Spektaklis inovatyvus, vaizdingas, aktyvus. Darbo įdedame be galo daug, komandoje visi vyrai – tik viena Morta. Šią savaitę man jau atrodo, kad ir aš į vyrą virstu, – juokiasi M. S. Šimulynaitė. – Bet su stipriosios lyties atstovais darbo procesas daug paprastesnis nei su moteriškomis komandomis. Su vyras viskas greitai, aiškiai, trumpai ir produktyviai juda. Anksčiau tekę dirbti su mišriomis komandomis. Ši – išskirtinė, gabi, talentinga, skirtinga ir perspektyvi“, – džiaugiasi šiuolaikinio spektaklio kūrėja.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją