Projekto „Do peremogi / Iki pergalės“ iniciatorės, menininkės Linos Šlipavičiūtės teigimu, ant pastato atsidūręs piešinys pranoko lūkesčius.

„Man asmeniškai labai patinka, įspūdingai atrodo, viršija mano lūkesčius kaip įsivaizdavau, kad atrodys. Visada realybėj turi kūrinys atrodyt geriau nei projekte ir tikrai atrodo net geriau. Įspūdinga ir tas dydis veikia“, – BNS sakė L. Šlipavičiūtė.

Anot jos, ketvirtadienio vakarą jau sulaukta ir praeivių reakcijos, kurios „tikrai geros, kelia įspūdį, klausinėja, žavisi, priverčia sustoti“.

Pasak menininkės, ant Maskvos namų fasado atsidūręs ukrainietės atspindys gerokai sustiprina pirminę idėją. „Čia neatsitiktinai. Kai man kilo mintis sukurti freską šita tematika, perduoti žinutę, galvojau apie didelį formatą, kad gautųsi galinga žinutė. Mano vyro mintis buvo perkelti piešinį ant Maskvos namų sienos. Iš tikrųjų, užkabino ta mintis, tai dar vieną sluoksnį prideda ir simboliką pastiprina“, – sakė idėjos autorė.

Lina Šlipavičiūtė-Černiauskienė

Menininkės teigimu, piešinys siunčia žinią apie nenugalimą Ukrainą ir jos žmones, o Maskvos kultūros namai, turėję įkūnyti Rusijos įtaką ir galią, yra tapę tiesiog atgrasiu objektu.

Dirbo visą dieną

Pasak L. Šlipavičiūtės, roboto kūrėjas, estas Mihkel Joala ir visa komanda ties kūriniu dirbo visą dieną nuo ankstaus ryto. Trečiadienį buvo atlikti parengiamieji darbai, nutiesti trosai, kita įranga, būtina važinėti robotui, purškiančiam dažus. Menininkė teigė nė nežinojusi, jog darbų buvo imtasi svarbią Ukrainai, valstybingumo dieną.

„Nuo 6 val. ryto prasidėjo pasiruošimai, dirbti ėmėme nuo 8 val., taigi, visą dieną, kiek sutrukdė tik liūtis, laukėme kol siena išdžius. Procesas toks – robotas važinėja po sieną ir purškia, bet kiekvieną centimetrą prižiūri Mihkelis. Pažiūri, pareguliuoja, papildo“, – sakė menininkė.

L. Šlipavičiūtė teigė, kad jos užduotis buvo atrinkti nuotrauką, kuri geriausiai žiūrėsis ant fasado, taip pat padėti ją įkomponuoti į sieną, pritaikyti dydį.

„Atrinkti nuotrauką, kuri geriausiai žiūrėsis, buvo mano kūrybinis darbas. Pirmas buvo susitikti fotografę Oleną, kurios nuotrauką ir spausdina. Fotografija buvo šiek tiek apkirpta, tarsi motyvas nuotraukos, pritaikytas prie sienos, kad žiūrėtųsi. Jis džiaugėsi, kad sklandžiai ir gerai pavyko, siena, kaip suprantu, dėkinga, nes lygi, gražiai dažas dengiasi“, – teigė L. Šlipavičiūtė.

Anot jos, ukrainietės fotografės įamžintas savanorės portretas šiandien simbolizuoja visą Ukrainą, kasdien ir nepaliaujamai pasauliui rodančią ryžtą ginti savo laisvę, žemę ir žmones. Ant nebaigto statyti ir nugriauti norimo pastato Vilniuje perkelta ukrainietės fotografės Olenos Tytarenko nuotrauka iš portretų ciklo, kuriame užfiksuotos ukrainietės savanorės, Zaporižėje padedančios karo pabėgėliams ir Ukrainos kariams.

Projektui reikalingi 13 tūkst. eurų surinkti per penkias dienas, prie jo prisidėjo apie 400 žmonių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją