Programoje – šeši 2017–2018 m. kūrybos įvairaus žanro japoniški filmai. Anot pranešimo spaudai, čia bus narpliojami kasdieniai šeimos narių santykiai, herojai leisis į meilės paieškas ir kitus ne ką mažiau sudėtingus gyvenimiškus nuotykius.

Festivalio atidarymo filmas Vilniuje vasario 27 d. – rež. Tatsushi Omori kurta istorija „Kiekviena diena – gera diena“ (angl. „Every day a good day“, jap. „Nichinichi kore jitsu“) sulaukė didelio populiarumo gimtinėje ir yra pasirinktas neatsitiktinai. Šis filmas kvies neskubėti ir pajusti akimirkos grožį bei suteiks galimybę iš arti pažvelgti į vieną labiausiai mistifikuojamų Japonijos kultūros elementų – tradicinės arbatos ceremonijos pasaulį. Šio filmo pagrindinė herojė mokosi svarbių gyvenimiškų pamokų, kurias jai diktuoja japoniškos arbatos ceremonijos pasaulis. Filme vaidina viena žymiausių japonų kino žvaigždžių, Kirin Kiki, nusifilmavusi Lietuvoje jau rodytuose filmuose, tokiuose kaip „Vagiliautojai“ („Shoplifters“), „Kaip žydėjimas vyšnios“ („Sweet bean“) ir kt.

Antrąją festivalio dieną bus galima išvysti Junichi Ishikawa režisuotą filmą „Mišrūs dvejetai“ (angl. „Mixed doubles“, jap. „Mikkusu“), pasakojantį apie tai, kaip iš pirmo žvilgsnio paprastas sportas – stalo tenisas – gali atgaivinti meilę ir patį gyvenimą. Vaikystėje itin griežtai auklėta savo motinos ir kažkada „stalo teniso stebuklu“ vadinta Tamako (Yui Aragaki), ieško savo naujojo pašaukimo ir įsimyli pagrindinį darbovietės teniso komandos lyderį. Tačiau draugystė nenusiseka, nes mylimojo jausmus užvaldo kartu su juo poroje žaidžianti kita mergina.

Filmas „Mišrūs dvejetai“

Grįžusi į savo gimtąjį miestą, Tamako imasi treniruoti vietinį teniso klubą, prie kurio prisijungia paslaptingas ir ne itin sukalbamas Eita (Hisashi Hagiwara). Tamako kartu su naujuoju porininku sieks įveikti ją įskaudinusio buvusio mylimojo porą ir bandys nugalėti savo pačios kompleksus bei atrasti tikrąjį savo pašaukimą.

Vasario 29 d. filmas „Lemtis. Kamakuros sakmė“ (angl. „Destiny – the tale of Kamakura“, jap. „Destiny Kamakura monogatari“) nukels žiūrovus į fantazijų pasaulį. Takashi Yamazaki režisuotas fantastinis filmas sukurtas pagal žinomą Ryohei Saigan komiksų seriją „Sakmė apie Kamakurą“ („Kamakura monogatari“). Senoji sostinė Kamakura – miestas, kuriame sugyvena žmonės ir antgamtiškos būtybės: vaiduokliai, demonai, dievai, goblinai ir kiti keisti sutvėrimai. Ką tik ištekėjusi Akiko (Mitsuki Takahata) kartu su savo vyru, siaubo istorijų rašytoju Masakazu (Masato Sakai) atsikrausto gyventi į naujus namus Kamakuroje. Akiko mėgaujasi „šviežiai ištekėjusios“ nuotakos gyvenimu neįprastame mieste, kur kiekviename žingsnyje gali sutikti nežemiškų būtybių. Tačiau vieną dieną Akiko pradingsta ir Masakazu suvokia turintis eiti jos ieškoti į pomirtinį pasaulį, kur jo laukia ne tik priešiškai nusiteikusios būtybės, bet ir dar kai kas...

Pirmąją kalendorinio pavasario dieną, kovo 1 d., žiūrovai išvys „Tėčio pietų dėžutė“ (angl. „Dad‘s lunch box“, jap. „Papa no obento wa sekai ichi“), rež. Fukatsu Masakazu kurtą spalvingą filmą, atskleisiantį Lietuvoje dar menkai pažįstamą vieną iš japoniškos estetikos pavyzdžių – namuose pasigamintų ir darbovietėje, mokykloje ar universitete valgomų pietų dėžučių (jap. „bentō“) kultūrą.

Filmas „Tėčio pietų dėžutė“

Tikros istorijos įkvėptas filmas pasakoja apie išsiskyrusio tėvo (Toshimi Watanabe) ir kartu gyvenančios paauglės dukros Midori (Rena Takeda) santykius. Judviejų ryšys niekada nebuvo itin glaudus, o išsikrausčius mamai, tėvui tenka pradėti ruošti dukrai pietus į mokyklą. Nepratęs gaminti, pagrindinis filmo herojus susiduria su įvairiais iššūkiais virtuvėje, tačiau kaip įmanydamas stengiasi nustebinti dukrą savo kulinariniais sugebėjimais. Pamažu keičiasi ir tobulėja ne vien tik pietų dėžutės turinys, tačiau ir abiejų herojų tarpusavio santykiai.

Kovo 2 d. bus rodomas romantinis filmas „Drebėk kiek nori“ (angl. „Tremble all you want“, jap. „Katte ni furuetero“), sukurtas pagal to paties pavadinimo romaną, kurį parašė Akutagavos premijos, japonų prestižinio literatūros įvertinimo laureatė Risa Wataya. Akiko Ooku režisuotame filme pirmą kartą pagrindinį vaidmenį atliko kylanti japonų kino žvaigždė Mayu Matsuoka, šioje istorijoje įkūnijanti save atrasti bandančią keistuolę.

Filmas „Drebėk kiek nori“

24 metų biuro darbuotoja Jošika (Mayu Matsuoka) jau daug metų yra slapta įsimylėjusi savo buvusį klasės draugą Ičį (Takumi Kitamura), tačiau visai netikėtai jos kolega Dvejetas (Daichi Watanabe) pasiūlo jai draugauti ir tapti pora. Pirmą kartą gyvenime tokio pasiūlymo sulaukusi Jošika susijaudina, bet dvejoja, todėl nusprendžia surengti klasės susitikimą, kad galėtų vėl pasimatyti su Ičiu. Mergina kankinasi dėl savo jausmų Ičiui ir Dvejetui bei blaškosi tarp susikurtų idealų ir realybės.

Kovo 3 d. filmas „Dailininko Morio buveinė“ (angl. „Mori, the artist‘s habitat“, jap. „Mori no iru basho“) kvies susipažinti su žinomo japonų tapytojo Morikazu Kumagai (Tsutomu Yamazaki) paskutiniaisiais gyvenimo metas, kuriuos jis praleido užsidaręs savo namų sode, studijuodamas ten knibždėte knibždančius gyvius. Kartu filme vaidina žinoma japonų aktorė Kirin Kiki. Savo lėta eiga pasižymintis filmas kvies neskubėti ir pasimėgauti kasdienio namų gyvenimo vaizdais. Itin sodriai žaliuojantis dailininko Morio sodas yra tapęs namais gausybei įvairių sutvėrimų, tarp jų vabzdžiams ir katėms, kurie visi atstoja modelius jo tapybos kūriniams. Išaušta šviesi ir įkvepianti diena šiam menininkui, jau trisdešimt metų kasdien įdėmiai stebinčiam mažuosius sodo gyventojus, ir jį mylintiems artimiesiems.

Kovo 7 dieną festivalis persikels į Kauną, kur bus rodomi du filmai „Kiekviena diena – gera diena“ ir „Tėčio pietų dėžutė“ – šiuo filmu ir bus užbaigiamas 19-asis Japonijos kino festivalis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)