aA
Orlando „Magic“ – NBA klubas, įsikūręs Floridos valstijoje, prisijungęs prie lygos komandų 1989 metais. Tuo metu NBA komisaras Davidas Sternas vykdė plėtros procesą, kuriame taip pat dalyvavo Šarlotės „Hornets“, Majamio „Heat“ ir Minesotos „Timberwolves“.
„Magic“ eSporto vadybininkas: esame atviri visiems „NBA 2K“ talentams, tarp kurių gali būti ir lietuvių
© DELFI montažas

Orlando ekipa puikiai pradėjo savo veiklą ir jau per pirmuosius penkerius savo veiklos metus pateko į lygos finalą. Tuomet klubas buvo asocijuojamas su tokiomis žvaigždėmis, kaip Shaquille'as O'Nealas, Penny Hardaway'us, kurie atkrintamosiose sugebėjo eliminuoti net į krepšinį grįžusio legendinio Michaelo Jordano vedamus Čikagos „Bulls“.

Lietuviams šis klubas turėtų būti puikiai pažįstamas nuo 2016 m., kai NBA naujokų biržos metu „Magic“ 11-tuoju šaukimu pakvietė Domantą Sabonį. Visgi vėliau lietuvis su Victoru Oladipu buvo iškeisti į Oklahomos „Thunder“. Šiuo metu klubas, pasipildęs talentingais jaunais žaidėjais, siekia grįžti į pretendentus laimėti NBA čempionatą.

Visgi „Magic“ neapsiriboja viena veikla – krepšiniu. Klubas yra vienas pirmųjų įkūręs inovacijų laboratoriją, kurioje yra išbandomos ir kuriamos naujausios skaitmeninės technologijos, galinčios padėti įvairiose organizacijos srityse. Tikriausiai nenuostabu, kad 2017 m., kai NBA paskelbė apie savo elektroninės sporto lygos įkūrimą, Orlando klubas buvo vienas pirmųjų prisijungusių prie šio projekto. Tam specialiai buvo įkurtas atskiras padalinys su sava struktūra – „Magic Gaming“.

Vienas jo vadovų yra Gabrielis Causse, kuris atsakingas už eSporto padalinio bendradarbiavimo vystymo su kitomis organizacijomis projektus. NBA klubo atstovas sutiko duoti išskirtinį interviu DELFI NBA, atskleisti savo sėkmės istoriją ir papasakoti stipriausios pasaulio krepšinio lygos eSporto „virtuvės“ užkulisius.

„Magic“ eSporto vadybininkas: esame atviri visiems „NBA 2K“ talentams, tarp kurių gali būti ir lietuvių
© Stopkadras

– Gal galite papasakoti, kaip atsidūrėte eSporto industrijoje? Kokios to ištakos?, - DELFI NBA paklausė G. Causse.

– Gimiau ir augau Prancūzijoje, lauke žaisdamas tradicinius sporto žaidimus. Šeimoje man nebuvo leidžiama naudoti vaizdo žaidimų kompiuterio, iki kol lauke nebūdavo prastos oro sąlygos. Mano laimei Prancūzija nepasižymi šilčiausiu oru, tad ilgą dalį savo laisvalaikio praleidau žaisdamas tokius vaizdo žaidimus kaip „Medal of Honor, „Crash Bandicot“, „Tekken“ ir kitus. Visgi mano mėgstamiausios simuliacijos buvo sporto – „FIFA“ ir „Madden“ (Amerikietiško futbolo žaidimas). Laikui einant nebegalėjau tiek daug dėmesio skirti žaidimams, tačiau visada domėjausi elektroninio sporto tendencijomis ir naujienomis. Vis dėlto niekada negalėjau pagalvoti, kad šios mano žinios ir patirtis bus reikalingos tolesnėje profesionalioje karjeroje.

– Kuo užsiėmėte iki tol, kol tapote „Magic“ eSporto bendradarbiavimo vadybininku?

– Būdamas 23 metų persikrausčiau gyventi į Jungtines Amerikos Valstijas ir pradėjau sporto vadybos studijas Kolorado universitete. Atlikau praktiką įvairiuose JAV Olimpinio komiteto padaliniuose, po to nusprendžiau visą savo dėmesį skirti korporacijų bendradarbiavimo sričiai. Vėliau dirbau profesionalioje Kolorado futbolo komandoje iki tol, kol su manim susisiekė „Magic“ klubas. Susipažinęs su mano nuomone idealiomis organizacijos vertybėmis bei tikslais kuriant eSporto padalinį, sutikau su darbo pasiūlymu.

– Kokia jūsų įprasta darbo diena, dirbant eSporto srityje NBA klube?

– Tikriausiai kasdieninio darbo rutina mažai kuo skiriasi nuo įprastos - klasikinio sporto srityje. Svarbiausias aspektas yra domėtis ir būti informuotu apie esamas industrijos tendencijas ir naujienas. Taip pat ypač daug laiko tenka praleisti analizuojant prekės ženklus, kuriems būtų naudinga „įeiti“ į eSporto rinką ir atitikti mūsų klubo bendradarbiavimo reikalavimus.

Galima pažymėti tai, kad daugeliui marketingo atstovų eSportas vis dar yra naujiena. Jiems labai svarbu ištirti esamą industriją ir į ją įsigilinti prieš pradedant bendradarbiavimo projektus. Mūsų pareiga yra edukuoti ir viską detaliai papasakoti apie esamą elektroninio sporto struktūrą.

– Koks yra pagrindinis Orlando „Magic Gaming“ padalinio tikslas? Kokių pozicijų asmenys dirba su jumis?

– „Magic“ organizacija supranta eSporto įtaką šiandieninėje rinkoje, taip pat mato augimo potencialą per keletą ateinančių metų. Mūsų pareiga yra užtikrinti kokybiško produkto pateikimą sirgaliams ir partneriams, kuris taip pat būtų autentiškas esamoje rinkoje. Tam pasiekti su manimi dar dirba keturi specialistai: pagrindinis padalinio vadovas, komandos vadovas, turinio prodiuseris ir vyriausias treneris, bei šeši profesionalūs „NBA 2K” žaidėjai. Taip pat esant poreikiui turime galimybę pasinaudoti visais galimais Orlando „Magic“ klubo ištekliais.

„Magic“ eSporto vadybininkas: esame atviri visiems „NBA 2K“ talentams, tarp kurių gali būti ir lietuvių
© Asmeninio archyvo nuotr.

– Gal galite plačiau papasakoti apie pirmąją tarptautinę bendradarbiavimo sutartį tarp AS „Monaco“ ir NBA klubo eSporto padalinių? Ar matote galimybę naujiems panašiems bendradarbiavimo projektams su Europos klubais?

– Mūsų bendradarbiavimas su AS „Monaco“ yra tikrai išskirtinis reiškinys, nes tai pirmasis tarptautinis ryšys tarp „NBA 2K Lygos“ komandos ir užsienio sporto klubo. Pastebėjome, kad mus vienija tie patys tikslai. Dėl skaitmeninės partnerystės atsirado galimybė pasiekti didesnį skaičių auditorijos ir pritraukti galimai naujus fanus. Šiuo metu per bendrą prekės ženklų sąjungą kartu su AS „Monaco“ rengiame specialius konkursus ir daliname savo atributikas.

Artimiausiais mėnesiais paskelbsime apie naujus projektus su Prancūzijos klubu, kurie abiems prekės ženklams padės sėkmingai „augti“ ir įsitvirtinti eSporto rinkoje. Tai yra pirmasis tarptautinis bendradarbiavimo projektas, bet manau ateityje jų gali būti tikrai daugiau.

– Ką manote apie tendenciją, kad vis daugiau sporto organizacijų įsitraukia į eSportą? Kokius matytumėte „NBA 2K“ privalumus iš eSporto disciplinos prizmės?

– Manau, kad vis daugiau sporto organizacijų prisijungs prie eSporto judėjimo, ir visa tai, ką matome – tik pradžia. Elektroninis sportas suteikia organizacijoms išskirtinę galimybę pasiekti įprastai „nepasiekiamą“ vartotoją, kuris yra lojalus ir jaunas asmuo. Ši karta visą savo dėmesį skiria socialinei ir skaitmeninei medijai, tad kartais prekės ženklai kitais metodais gali būti nepasiekti. Tai unikalus būdas veiksmingai pasiekti ženklo atpažinimą ir galimą vartotojų įsitraukimą.

Jei lygintume „NBA 2K” žaidimą su kitais produktais, galima lengvai pasakyti esminį privalumą – lengvai suprantamas turinys, kurį gali stebėti ir žaisti bet kas. Pavyzdžiui, po ką tik stebėtų NBA rungtynių jūs galite įsijungti konsolę ir žaisdami „NBA 2K“ panaudoti matytas situacijas realiame sporte.

Taip pat tai yra į šeimą orientuotas produktas, kuriame nėra žiaurumo ar kraujo elementų. Tai supaprastina galimų prekės ženklų atstovų apsisprendimą, nes jiems nereikia galvoti apie galimą neigiamą grįžtamąjį ryšį.

„Magic“ eSporto vadybininkas: esame atviri visiems „NBA 2K“ talentams, tarp kurių gali būti ir lietuvių
© Asmeninio archyvo nuotr.

– Ar ateityje matote nacionalines šalių „NBA 2K“ rinktines Olimpinėse žaidynėse? Ar išvis eSporto industrijai reikia Olimpiados?

– Jau buvo girdimos diskusijos dėl eSporto įsitraukimo į Olimpines Žaidynes. Kalbant iš „NBA 2K“ prizmės, manau tarptautinės rungtynės jau nėra labai toli. Galvojant realistiškai, mes pradėsime tik antrąjį savo sezoną, tad dar turime nuveikti labai daug iki to taško, kai galėsime kalbėti apie galimas Olimpines žaidynes.

– Jūsų nuomone, ar eSportas gali tapti didesniu reiškiniu nei įprastas sportas?

– Tai sunkus klausimas ir atsakymas priklauso nuo to, kurio asmens paklausite. Galite išgirsti atsakymą, kad taip jau įvyko... Nors ir kaip myliu įprastą sportą, bet eSportas turi unikalius privalumus, tokius kaip geografinių ir fizinių gebėjimų barjerų nebuvimas. Tai žymiai paprasčiau prieinama kiekvienam žmogui, nes tereikia griebti pultelį ar klaviatūrą ir pradėti rungtyniauti. Taip pat, kaip fanas, jūs galite įsijungti „Twitch“ platformą (vaizdo žaidimų transliacijų kanalas) ir iš karto turėti interakciją su mėgstamu žaidėju. Visa tai sunku pasiekti įprastame sporte. Elektroninio sporto industrijos augimo skaičiai rodo, kad ribos nesimato, o tobulėjant technologijoms jie turėtų tik augti.

– Paskutinis klausimas. Ką manote apie „NBA 2K” eSporto vystymą Lietuvoje? Ar vieną dieną, galime tikėtis lietuvio su „Magic Gaming“ marškinėliais?

– „NBA 2K Lyga“ jau yra paskelbusi apie savo netolimos ateities planus plėstis tarptautinėje plotmėje: Europoje, Azijoje bei Pietų Amerikoje. Produkto, kaip „NBA 2K“, grožis ir unikalumas yra tai, kad krepšinis yra žaidžiamas visame pasaulyje, tad esame užtikrinti būsimos plėtros sėkme. „Magic Gaming“ yra atviri visiems esamiems „NBA 2K“ talentams, tarp kurių ateityje gali būti ir lietuvių.

DELFI NBA
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Davisas ilgam lieka Los Andžele, „Rockets“ ir „Wizards“ apsikeitė žvaigždėmis

Praėjus dienai po žinios apie pratęstą LeBrono Jameso sutartį su Los Andželo „Lakers“,...

Paaiškėjo Sirvydžio algos dydis „Pistons“ klube (32)

3 metų sutartį su Detroito „Pistons“ komanda pasirašęs 20-metis Deividas Sirvydis per...

Prasti NBA popieriai: koronavirusu serga pusšimtis žaidėjų

NBA lyga paskelbė pradinio žaidėjų testavimo rezultatus, kurie veržia sunerimti. Paskutinę...

NBA suteikė progą ir trečiajam broliui Ballui – konkuruos su Sirvydžiu (5)

Detroito „Pistons“ nusprendė pasirašyti vienerių metų negarantuotą sutartį su LiAngelo...

LeBronas pratęsė sutartį su NBA čempionais (5)

Los Andželo „Lakers“ klubas sukirto rankomis su savo ryškiausia žvaigžde LeBronu Jamesu dėl...

Top naujienos

Profesorius Ambrozaitis siūlo pamiršti laikus, kai nedėvėjom kaukių: jų reikės kasmet (714)

Lietuva pagal sergamumą koronavirusu jau yra trečioje vietoje Europoje. Naujausi gruodžio 3...

Pigūs bilietai lietuvius vilioja spjauti į karantiną: lėktuvai pilni, o bilietai išperkami akimirksniu (157)

Be kelionių negalintys europiečiai masiškai bėga slėptis po Meksikos saule. Pilnuose lėktuvuose...

Savaitgalio prognozė: sugrįš rudeniški orai (5)

Šiandien, visą savaitgalį ir dar ateinančios savaitės pirmoje pusėje orų sąlygos mūsų...

Prasčiausius COVID-19 rodiklius fiksuojanti savivaldybė – apie kritinę situaciją: žmonės per daug atsipalaidavo (113)

14 dienų sergamumas 100 tūkst. gyventojų Kėdainių rajone – prasčiausias šalyje. Situacijai...

Vaizdo įraše – tikroji reakcija: ginkluotas Lukašenka juoką sukėlė net omonininkams (397)

Iniciatyva „By_Pol“, kuri vienija Baltarusijos jėgos žinybų darbuotojus, perėjusius į...

Kaunietį papiktino prie parduotuvių susidarančios eilės: prašo eiti apsipirkti tik turint konkretų sąrašą (84)

Ketvirtadienio vidurdienį keliose parduotuvėse ir paslaugų vietose apsilankiusiam kauniečiui teko...

Latvijoje vyriškių kompanija pavogė kalakutą, jį prigirdė degtine ir kartu išvažiavo į kurortą (64)

Imante miestelyje, Latvijoje, vyriškių kampanija iš vietos pramogų parko pavogė kalakutą, jį...

Proeuropietiškai Moldovos prezidentei – šalies parlamento akibrokštas (61)

Moldovos įstatymų leidėjai ketvirtadienį priėmė įstatymą, kuriuo apribojami prezidentūros...

COVID-19 pasiglemžė 37-erių Lietuvos stipruolio gyvybę (111)

Nuo koronaviruso infekcijos Kuršėnuose mirė sunkiaatletis, daugkartinis Lietuvos štangos...

6 pavojai, kuriuos jūsų kūnui kelia alkoholis: kenčia ne tik kepenys (36)

Visi žinome, kad piktnaudžiavimas alkoholiu labai kenkia sveikatai , tačiau ar žinote, kaip...

|Maža didelių žinių kaina