Įspūdinga futuristinė šampano ir aukso spalvos transporto priemonė geometrinių formų langais išsiskiria įmantrumu. Keleivių patogumui – visą parą teikiamos liokajaus paslaugos, pagal užsakymą pagaminti baldai, pianino rečitaliai ir išskirtinė virtuvė, kuriai vadovauja pirmasis „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintas Japonijos šefas Katsuhiro Nakamura. Meistrų prisilietimas juntamas visur, pradedant sudėtingais rankų darbo stiklo dirbiniais ir baigiant energiją taupančiais šiuolaikiniais šviestuvais bei miško įkvėptos poilsio erdvės metalinėmis „šakomis“.

Atsukime laiką atgal į 1964 metus, kai Japonija pristatė savo pirmąjį greitaeigį traukinį. Tada žaidimo taisykles pakeitusi naujovė toliau mušė savo pačios rekordus. Šiandien ši šalis jau nėra lyderė kalbant apie geležinkelių technologijas, tačiau požiūris pasislinko laisvalaikio prabangos link. Traukinys „Shiki-shima“, paleistas šiemet gegužės mėnesį ir rezervuotas iki 2018 metų vidurio, yra būtent toks atvejis. Kitaip nei greitasis pusbrolis „Shinkansen“, šis dešimties vagonų miegamasis traukinys, kurį valdo „JR East“, prioritetą teikia malonumui, o ne greičiui. Iš Tokijo jis keliauja per Kanto, Tohoku ir šiaurinio Hokaido rajonus iki 110 kilometrų per valandą greičiu. Tai vos trečdalis maksimalaus greičio, kurį gali pasiekti greitaeigiai traukiniai (320 km/h).

„Shiki-shima“ papildė „Seven Stars“ (2013 metais paleistas prabangus traukinys su miegamaisiais vagonais, keliauja pietiniu Kiūšiū regionu), liukso klasės „Twighlight Express Mizukaze“ (debiutavo birželį vakarų Japonijoje) ir medžio apdaila išsiskiriančio „Royal Express“ gretas. „Shiki-shima“ turi septyniolika apartamentų, kuriuose šiltas kedras kontrastuoja su raudonu laku puoštais dirbiniais, futonais (japoniškas čiužinys, red.) ir šiuolaikiškais ryžių popieriumi trauktais šviestuvais.

Valgomajame vagone siūlomą meniu įkvėpė metų laikai (traukinio pavadinimas išvertus reiškia „Keturių metų laikų sala“) ir regionai, per kuriuos jis keliauja. Du šviesūs stebėjimo vagonai abiejuose traukinio galuose siūlo patogius krėslus, kuriuose sėdint galima stebėti miškus, laukus ir jūrą.

Už šio naujo kelionių traukiniu pasaulio slypi Kenas Kiyoyuki Okuyama, garsėjantis savo bendradarbiavimu su „Porsche“, „Ferrari“ ir keliais greitaeigiais traukiniais. Jo tikslas buvo išnaudoti tuos prieštaravimus, kurie slypi pačioje Japonijos tapatybėje: seno ir naujo, tradicinio ir futuristinio darna.

„The Telegraph“ jis sakė: „Siekdamas sujungti praeitį su ateitimi, bandžiau įkvėpti Japonijos kultūrai naujų išraiškų, kurios apima prieštaringus elementus – statiką ir dinamiką, tradicijas ir naujoves.“ Paklaustas, kaip galima trumpai pristatyti „Shiki-shima“, jis atsakė: „Tai Japonijos ateities tradicija“.

Penki įspūdingiausi „Shiki-shima“ traukinio bruožai.

Saulės nutvieksti apartamentai su kipariso medžio voniomis

Kyla pagunda prie K. Kiyoyuki Okuyamos apibendrinimo pridurti dar pora žodžių: raminantis ir erdvus. Ypač tai tinka kalbant apie septintajame vagone esančius dvejus apartamentus. Išskirtinis jų bruožas – puikiai apšviesti vonios kambariai, kuriuose keleiviai gali mėgautis vandens teikiamu malonumu giliose kvadratinėse tradicinio stiliaus voniose, pagamintose iš aromatingų Hinoki kiparisų medienos iš Kiso rajono Nagano prefektūroje. Tos vonios, kurios nepadarytų gėdos ir aukštos klasės riokanams (tradicinio japoniško stiliaus viešbutis, red.), įrengtos kiek žemiau lango. Geriausiuose apartamentuose taip pat galima rasti tatamiu klotas zonas su pažemintomis sėdimomis vietomis, gyvas gėles, stiklinius židinius ir pagal užsakymą gamintus „Swarovski“ žiūronus, kuriais galima žiūrėti pro šiuos panoraminius langus.

Stebėjimo vagonai su miško dvelksmu

Skirtinguose traukinio galuose viešpatauja visai kitokia atmosfera. Iš abiejų pusių futuristiniais skaisčiai raudonos spalvos koridoriais (vienas su stiklo durimis, kad keleiviai galėtų pamatyti aukštųjų technologijų variklių skyrių) galima pasiekti stebėjimo vagonus. Baltas interjeras su abstrakčių formų langais virš šiuolaikiškų itališkos baltos odos sofų ir krėslų. Šiai erdviai erdvei natūralumo suteikia žalių atspalvių kilimas, įkvėptas samanų žalumos ir sukurtas architekto Kengo Kuma.

Traukinys „Shiki-shima“

Keliai į tobulybę

Siauri koridoriai į apartamentus kuria klasikinę japonišką estetiką. Kuriant pintas pertvaras su gėlių motyvais panaudota japoniška Kumiko medžio technika, tačiau griežti priešgaisrinės apsaugos reikalavimai paskatino dizainerį vietoj medžio naudoti lazeriu pjautą aliuminį. Pažvelgus aukštyn galima pamatyti lubas, puoštas rankų darbo metalo juostomis, kurios primena skardą, tradiciškai naudojamą arbatžolių dėžučių gamyboje. Apartamentų durys padengtos pintomis rudo metalo juostelėmis.

Elegancija lėkštėje

Restorano vagone maistas toks pat subtilus ir išskirtinis, kaip ir jo interjeras: kaligrafiškas juodo česnakų padažo potėpis po keptos jautienos gabalėliu arba gėlėmis puoštas jūros ungurys su agurkais. Kiekvienas palei langą stovintis stalas – pusmėnulio formos ties praėjimu ir kvadratinės formos ties langu – yra šiuolaikinio meistriškumo pavyzdys. Peilius ir šakutes pagal užsakymą sukūrė „Yamazaki Kinzoku Kogyo“ meistrai, kurių stalo reikmenys puošia Nobelio premijos apdovanojimų ceremonijos pokylio stalus. Delikačias sakės taureles sukūrė Tokijuje esančios kompanijos „Kobayashi Glass“ specialistai.

Traukinys „Shiki-shima“

Žemas greitis, aukštos technologijos

Gal šis traukinys savo greičiu ir nusileidžia kitiems, tačiau „Shiki-shim“ technologijos pranoksta viską. Čia įrengta pažangi dyzelio kontrolės sistema, o tai reiškia, kad jo variklis gali būti varomas arba dyzeliu, arba elektra, kas yra neįprasta. Taip pat tai vienintelis keleivinis negreitasis traukinys šalyje, kuris turi technologiją, leidžiančią keliauti povandeniniu tuneliu, jungiančiu pagrindinę Japonijos Honšiu salą su šiaurine Hokaido sala. Mėgstantiems viską matyti ir žinoti patiks interjero dizaino skaidrumas: pro stiklo sienas galima matyti variklį, traukinio konduktorių ir mašinistą su jo valdymo skydeliu.

Traukinys „Shiki-shima“ siūlo vienos, dviejų ar trijų naktų keliones, kurios su pilnu maitinimu kainuoja nuo 320,5 tūkstančio iki 950 tūkstančių jenų (2400-7100 eurų).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)