aA
Viena iš priežasčių kodėl man patinka traukiniai yra tai, kad nuo pat mažens jie buvo ta transporto priemonė, kuria galėjau nuvykti pas senelius. Sovietmečiu automobilius turėjo ne visi, tad tie neturintys sukosi kaip išmanė. Mūsų išeitis buvo traukinys. Man tos kelionės labai patiko ir jau nuo kokių keturių metų atmintinai žinojau visas stoteles nuo Kėdainių iki Pavenčių.
© Vaidas Mikaitis

Toliau domėjimasis traukiniais tik plėtėsi ir štai aš dabar keliauju jais po įvairias pasaulio šalis ir kaupiu patirtį.

Po pasivažinėjimo buvusių sovietinių respublikų bei kai kurių Azijos valstybių traukiniais, šiandien nusikelkime į Afrikos žemyną ir pažiūrėkime kas per traukiniai kursuoja jame.

Afrikoje traukinių tinklas nėra platus, o keleiviniai traukiniai, išskyrus kelias labiau išsivysčiusias šalis yra apskritai retenybė. Viena tokių šalių, kur traukinių tinklas gana platus yra ekonomiškai stipriausia Afrikos valstybė – Pietų Afrikos Respublika.

Žodis platus yra sąlyginis, nes pagrindinis šalies geležinkelio mazgas yra šalies viduryje esantis Johanesburgo miestas, iš kurio geležinkelio bėgiai tarsi saulės spinduliai išsitiesia į įvairius šalies miestus. Tačiau tie įvairūs miestai nėra geležinkelio bėgiais sujungti tarpusavyje, todėl faktiškai iš jų niekur kitur nei į Johanesburgą nuvykti nepavyks.

Mūsų tai per daug nejaudina, nes planuojame būtent iš Johanesburgo į Keiptauną nuvykti įžymiuoju „Šošoloza“ traukiniu. Kelionė truks 27 valandas, bet mums tai nebaisu, nes esame skaitę, kad „Šošoloza“ yra ypatingai patogūs ir saugūs traukiniai.

Žinia, Pietų Afrikos Respublika yra gana nesaugi valstybė, o Johanesburgo miestas pasaulio nusikalstamumo žemėlapyje net raudonuoja nuo kriminalinių įvykių. Jame svetimšaliams nepatariama vaikščioti vieniems, o važinėjant po daugumą miesto centro vietovių primygtinai raginama nelipti iš automobilio ir nuolat būti užsirakinus jo dureles bei užsidarius langus.

Traukinių stoties rajonas yra išimtinai nesaugus, todėl reikia prašyti taksisto, kad sustotų prie pat įėjimo ir išlipus iš taksi niurktelėti vidun per daug nesidairant. Laimė, jog bent jau stoties vidus yra sutvarkytas ir dalinai saugus, nors irgi siūloma joje per daug nežioplinėti, o eiti tiesiai prie reikalo. Mums patarė kreiptis į pirmą pasitaikiusį apsaugos darbuotoją ir paprašyti nuvesti kur reikia. „Išlipkite ir skubiu žingsniu eikite į stotį. Tik joje nesikreipkite į bet ką, o tik į uniformuotą apsaugos darbuotoją“, - pabrėžė mus į stotį atvežęs taksistas. Taip ir padarėme.

Lietuvių kelionė Afrikoje baigėsi visišku fiasko: čia gali tikėtis bet ko ir nereikia stebėtis niekuo
© Vaidas Mikaitis

Jei jau viskas taip nesaugu, pagalvojau, tai gal ir traukiniuose pavojinga? Kelionė naktinė, gal ten siaučia vagys ir plėšikai, baiminausi. Taip gali būti, jei naudositės priemiestiniais Johanesburgo traukiniais. Svetimšalių primygtinai prašoma jais nevažinėti. Tačiau „Šošoloza“ yra kitokie. Dar prieš kelionę buvau patikintas, kad ji bus saugi ir maloni. Na, tegul bus taip, jei jau taip sako.

Bilietai iš Johanesburgo į Keiptauną kainuoja apie 42 eurus. Nusipirkti juos galima iš anksto, kreipiantis į kokią nors vietinę agentūrą, kuri pasiims kelis eurus už paslaugą. Patariame, tuos bilietus pirkti prieš mėnesį ar dar anksčiau, nes neva šis maršrutas yra labai populiarus ir bilietai greitai išperkami. Mes tą ir padarėme, tačiau ši informacija ne visada būna teisinga, nes kelionės metu mūsų vagone važiavo tik keli žmonės ir buvo tušti ištisi kupė.

Pirmas įspūdis buvo puikus. Mus maloniai sutiko traukinio viršininkė ir palydėjo iki kupė, kuri buvo erdvi, švari, nauja ir kurios nė iš tolo negalėjai prilyginti su tomis siaubingomis skylėmis, kurias matėme Ukrainoje ar Mianmare. Tiesą, sakant su jokiomis negalėjai prilyginti. Tai buvo geriausias ir komfortiškiausias mano matytas naktinis traukinys. Mūsų miegamajame vagone buvo netgi švari ir veikianti dušo kabina. Visą tą pamatęs ėmiau džiaugtis būsima komfortiška kelione.

Lietuvių kelionė Afrikoje baigėsi visišku fiasko: čia gali tikėtis bet ko ir nereikia stebėtis niekuo
© Vaidas Mikaitis

Tiesa, kiek anksčiau, taksistas veždamas mus į traukinių stotį pagadino mums nuotaiką nusistebėjęs, kad vyksime traukiniu. Anot jo, mūsų kelionė truks amžinai ir išvažiavę penktadienį Keiptauną pasieksime pirmadienį. Pasiūlėme jam nekalbėti niekų, nes mes žinome, kad kelionė truks parą, o ne tris. Galiausiai taksistas nusileido ir prognozę iš pirmadienio pakeitė į sekmadienį. Kvailas ir pavydus žmogus, pagalvojome. Ir neteisus baisiai. „Paminėsite mano žodį“, - pasakė atsisveikindamas.

Pamačius traukinį, šį blogąjį prognozuotoją bemat pamiršome. Prie viso jau paminėto gėrio, traukinyje dar buvo ir švarus restoranas su kelių rūšių patiekalais, kurių kainos nesiekė nė dešimt eurų. Be to traukinyje budėjo net keli ginkluoti policininkai, kurie vaikščiojo pirmyn atgal ir stebėjo ar keleiviai jaučiasi saugiai. Pasijutau įsimylėjęs traukinį.

Kaip ten bebūtų, be visų puikių paminėtų dalykų traukinys turi ir savo pagrindinę funkciją – nuvežti keleivius iš taško A į tašką B. Deja, bet čia „Šošolozai“ iškilo problemyčių.

Jau pati pradžia nieko gero nežadėjo. Iš Johanesburgo traukinys vėlavo išvažiuoti daugiau nei pusantros valandos. Buvo paaiškinta, kad sugedo lokomotyvas. Na, tarkim, pataisė ir pajudėjome. Bet judėjome įtartinai lėtai, vis pastoviniuodami, kol per tris valandas nuvažiavusi apie šimtą kilometrų „Šošoloza“ sustojo ilgam. Šįkart paaiškėjo, kad kažkur netoliese ant bėgių stovi sugedusi bėgių taisymo įranga, kurią netrukus turėtų nutempti ir kelionė tęstis toliau.

Lietuvių kelionė Afrikoje baigėsi visišku fiasko: čia gali tikėtis bet ko ir nereikia stebėtis niekuo
© Vaidas Mikaitis

Tas netrukus užsitęsė bent dešimt valandų. Per jas spėjome paskaityti, pabendrauti, papietauti puikiame restorane, prisigerti, išsiblaivyti, pasikloti švarias ir patogias lovas ir pamiegoti. Galiausiai apie trečią valandą nakties traukinys pajudėjo atgaline kryptimi ir dar po pusvalandžio vagone kilo didelis triukšmas, kurį sukėlė rėkaudami traukinio darbuotojai liepdami visiems lipti lauk, nes neva traukinys nebevažiuos, o į Keiptauną mus nuveš autobusai.

Jūs gal juokaujate, siusdamas pagalvojau. Mes esame nuvažiavę apie šimtą kilometrų ir iki Keiptauno dar liko apie tūkstantis du šimtai. Ir visą šį atstumą mes turėsime dardėti autobusu? Juk traukinį ir renkamės, kad nereiktų tokių atstumų sėdėti persilenkus autobuse. Viena iš vietinių keleivių pabandė mus paguosti sakydama, kad viskas nėra taip blogai, kad pas juos modernūs autobusai ir kelionė tikrai neprailgs. Laba diena ir sveiki atvykę į 2003-uosius, pagalvojau, įlipęs į autobusą. Būtent tokio patogumo autobusai važinėdavo tuometinėje Lietuvoje. Negana to, autobuse buvo ne keturių, o penkių sėdynių eilė.

Lietuvių kelionė Afrikoje baigėsi visišku fiasko: čia gali tikėtis bet ko ir nereikia stebėtis niekuo
© Vaidas Mikaitis

Dvidešimties valandų trukusi kelionė iki Keiptauno prailgo kaip niekas kitas. Pradėję kelionę autobusu ketvirtą ryte, Keiptauną pasiekėme jau po vidurnakčio. Tiesa, kelionės pabaigoje ėmėme nerimauti dėl vairuotojo būklės. Jis be pamainos ir tik su mažomis pertraukėlėmis vairavo dvidešimt valandų. Ne žmogus, o monstras, pagalvojau. Būtent šis paprastas žmogelis su kepuryte yra tikrasis herojus, o ne kažkoks sulūžęs traukinys. Su tokiu į žvalgybą eičiau.

Kai paskaičiavome, kad visa kelionė truko lygiai pusantros paros, prisiminėme to velnio prognozuotojo prikarksėjimą – mes iš tiesų Keiptauną pasiekėme sekmadienį.

Kas įdomiausia, kad vėliau bendraujant su vietiniais, jie nei kiek nesistebėjo šia mūsų patirtimi. Vienintelis visų nesklandumų paaiškinimas čia yra vienodas – žmogau, čia juk Afrika. Čia gali tikėtis bet ko ir nereikia stebėtis niekuo.

Taigi, patirtis su Afrikos traukiniais buvo tikrai ne kažin kokia. Visgi nepaisant, kad mūsų kelionė „Šošoloza“ baigėsi visišku fiasko, norėčiau duoti jai dar vieną šansą. Važiuojanti „Šošoloza“ yra tiesiog puiki.

Beje, „Šošoloza“ turi ir savo himną. Jį moka kiekvienas kiekvienas PAR gyventojas. Ypač mielai ją dainuoja vaikai. Paklausykite kada.

Kitoje pasakojimo apie traukinius dalyje paliksime Afriką ramybėje ir keliausime arčiau žemės – mūsų laukia vidurio Europos traukiniai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(111 žmonių įvertino)
3.8198
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviai aplankė išskirtinę Indijos vietą, kurioje streikai – kasdienybė: viskas dėl moterų (19)

Praleidę keturias dienas Alapuroje, pasidžiaugę „Backwaters“ ir pliažais, atšventę...

Tarp milžiniško miesto dangoraižių išlikęs kaimelis primena Šnipiškes (2)

Lankydamiesi Kvala Lumpūre pagalvojome, kad norėtųsi įsigyti kokį įdomesnį, mažiau turistinį...

Išskirtinis pasakojimas iš didžiausio Afrikos lūšnyno: žmonės čia pragyvena už 90 centų per dieną (336)

Išskirtinis ir sukrečiantis DELFI Kelionių ambasadoriaus Orijaus Gasanovo trijų dalių pasakojimas...

Įspėja planuojančius kelionę į Maroką: ši valstybė tikrai ne kiekvienam (44)

Norinčių pabėgti iš baltos žiemos į šiltuosius kraštus kasmet vis daugėja. Kol tolimieji...

Pasidalijo prieš kelionę į Niujorką atliktais namų darbais: ką būtina turėti, kad jus įleistų į JAV, ir ką ten nuveikti (78)

Niujorkas niekada nebuvo sąraše miestų, kuriuos norėčiau aplankyti, tačiau dabar yra sąraše...

Top naujienos

Šios savaitės orai: po šilumos pliūpsnio ruoškitės permainoms (3)

Pirmadienį Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio laukas. Lietaus tikimybė bus minimali. Tankesni...

Žmonių partija ar „dešinysis trolibanas“: trys atsinaujinusių konservatorių sėkmės ir nesėkmės (586)

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partija teisingai daro, kad plečia...

Adomaitis – ant balto žirgo: dabar iš sirgalių jau girdėjau atsiprašymus (140)

Dar prieš mėnesį nepalankius šūksnius ir raginimus atsistatydinti iš vyriausiojo Vilniaus...

Pakako tik vieno skambučio Putinui, ir Rusijos televizija pakeitė savo pasakojimą (94)

Buvęs Italijos premjeras Matteo Renzi savo vadovavimo vyriausybei pabaigoje beviltiškai kovojo...

Pradėjęs lankyti darželį, Danielius susirgo pavojinga infekcija: dabar berniukas nejuda, nemato ir nekalba (156)

„Kaip ir kiekvienai jaunai šeimai, taip ir mūsų, kūdikio laukimas buvo neapsakomas džiaugsmas,...

Netaiklus Westermanno metimas padovanojo „Rytui“ Karaliaus Mindaugo taurę (1090)

Leo Westermannas paskutinėmis rungtynių sekundėmis meistriškai išprovokavo pražangą mesdamas...

Perspektyviausi kitų metų darbai: šviesią ateitį žada trims sritims (10)

Ieškomas skraidančių automobilių kūrėjas, įrengimų rizikos pareigūnas, proto perkėlimo į...

Suttonui nerūpi „Ryto“ džiaugsmas – bus sužavėtas tik triumfu Europos taurėje (17)

Vilniaus „Rytas“ nutraukė titulų badą ir po trejų metų pertraukos susigrąžino Karaliaus...

100 dienų iššūkis be interneto: kentėjau, kaip negaunantis išgerti alkoholikas (23)

„Pagal telefono duomenis mačiau, kad internete praleisdavau po 9 valandas per parą. Po pirmos...