Kelionė laivu iš Rodo miesto uosto truko apie dvi valandas ir neprailgo. Jūra buvo rami, oras nuostabus, tad mėgavausi plaukimu, ramybe ir vaizdais. Laivas mūsų buvo didelis, norintys galėjo sėdėti lauke, o taip pat dideliame vidiniame denyje, kur yra patogios vietos atsisėsti, taip pat – baras su užkandžiais.

Pirmiausia atplaukėme į pietinės salos dalies įlankoje įsikūrusį vienuolyną. Archangelo Mykolo vienuolynas (Monastery Archangel Michael Panormitis ) kiekvieną atplaukiantį laivą pasitinka varpo dūžiais. Vos išlipę iš laivo visi juo atplaukę keliautojai eina į vienuolyną ir į jo nedidelę bažnytėlę, tad susidaro gana nemenka eilė ir grūstis. Patariu neskubėti, tegul jie visi eina, o jūs pasivaikščiokite krantine, pasigėrėkite vaizdais aplink. Arba apeikite spūstį ir pasivaikščiokite vidiniame vienuolyno kiemelyje. Į bažnytėlę užeisite vėliau, kai visi jau bus išėję. Laiko tikrai užteks, vienuolynas nedidukas ir labai jaukus.

Symi salą

Apžiūrėję vienuolyną, plaukiame į kitą salos įlanką, kurioje įsikūręs pagrindinis salos miestas. Jau įplaukiant į įlanką mus pasitiko dailūs, tarsi iš spalvotų kaladėlių sustatyti į kalną kylantys miesto nameliai. Miestą sudaro uostas, išsidėstęs aplink įlanką – Gialos, ir aukštutinis miestas, esantis ant kalno – Chorio.

Nors turistų Symi saloje daug, bet mieste jie visi kažkur išsibarsto, pasiskirsto ir tikrai nesijaučia ypatingos žmonių gausos. Atmosfera rami, atostoginė ir atpalaiduojanti, o vaizdai aplink – kaip iš atvirukų. Smagu pasivaikščioti uosto krantine, prisėsti tavernoje pietų ir gėrimų. Bet prieš tai vertėtų pasivaikščioti ir miesto gatvelėmis – laiptais, nes kaip matote iš nuotraukų, visas miestelis kyla aukštyn į kalną. Perkant ekskursiją klausėme, ar užteks mums tų 3,5 valandos, kurias turėsime miestelyje, kad užkiltume į viršutinį miestą ir nusileistume žemyn.

Mums ekskursiją pardavusi darbuotoja liko nustebinta. Kokį viršutinį miestą? Taigi laivas atplaukia čia, ir štai čia šalia yra parduotuvės bei kavinės. Ko dar jūs norite? Galiu pasakyti, kad laiko užtenka, tad pakilti aukščiau tikrai verta. Mes į viršų užvažiavome autobusiuku (1,5 EUR) ir tada laipteliais leidomės žemyn. Iš Chorio iki Gialos veda laiptuotos gatvelės – Kali Strata, o tų laiptelių nei daug nei mažai – skaičiau, kad yra maždaug 400. Po kopinėjimų jau galima ramiai pasivaikščioti krantine, o tavernoje maistas ir gėrimai tampa dar gardesni.

Jei atostogaujate Rodo saloje ir norite pakeisti aplinką, plaukite į Symi. Sala tikrai labai graži. Ir nesvarbu, jei negalite lipti tais laipteliais, vien pasivaikščiojimas po Gialos uostą jums garantuos puikius vaizdus ir teigiamas emocijas. O plaukimas laivu sukurs truputį romantiškos nuotaikos ir galėsite įsivaizduoti, jog plaukiate į kruizą po Egėjo jūros salas.

Symi salą

Mes ekskursiją užsakėme savo kurorte Faliraki, apėję kelias agentūras ir išsirinkę priimtiną kainą (25 EUR/žmogui, šešiametis nemokamai). Į kainą įėjo paėmimas iš “namų“, nuvežimas į Rodo uostą, laivas ir parvežimas atgal. Galima patiems atvykti į Rodo uostą ir įsigyti kelto bilietus į Symi. Arba užsisakyti ekskursiją Rodo uoste Mandraki – vaikštant jo krantine pilna įvairias ekskursijas laivais siūlančių kioskelių.

Na, o aš atsisveikinu ne tik su Symi, bet ir su Rodo sala. Atostogos buvo puikios, o Graikijos salų bus tikrai dar ne viena. Įdomu, kurią pasirinksime kitam kartui…