1900-1902 metais nutiestas serpantinas įsitaisęs ant stataus šimto metrų skardžio. Uoloje išskaptuotas kelias sukasi gyvatėle ir vietomis atrodo, kad jo atkarpos bemaž lipa viena ant kitos.

Kruppo kelias apibūdinamas kaip „kelias, kuris pats savaime yra meno kūrinys“: jo elegantiški posūkiai, harmoningai atrodantys uolos fasade, atveria vis naują vaizdą ir naują perspektyvą. Tai tikra vizualinė šventė akims.

Šį kelią užsakė vokiečių pramonininkas ir plieno magnatas Friedrichas Alfredas Kruppas. Jis XX amžiaus pradžioje paprašė inžinieriaus Emilio Mayerio suprojektuoti ir pastatyti šį kelią. F. A. Kruppas dievino Italijai priklausančią Kaprio salą, kur kasmet kelis mėnesius reziduodavo viešbutyje „Quisisana“.

Čia jis turėjo dvi jachtas, „Maya“ ir „Puritan“, kuriose pramogaudavo ir užsiimdavo savo pomėgiu – okeanografija. F. A. Kruppas norėjo, kad šis kelias sujungtų jo prabangų viešbutį su Marina Piccola krantu, kuriame buvo prišvartuotos jo jachtos. Vis dėlto, sklido kalbos, kad šiuo keliu F. A. Kruppas slapta lankydavosi grotoje „Grotta di Fra Felice“, kur tariamai vykdavo sekso orgijos su vietos jaunimu.

Kai skandalas iškilo į viešumą, 1902 metais F. A. Kruppas buvo paprašytas palikti Italiją. Po savaitės vyras nusižudė.

Dėl nuošliaužų pavojaus Kruppo kelias nuo 1976 iki 2008 metų buvo uždarytas. Jis toks populiarus, kad net ir tuo metu turistai prasibraudavo pro užtvaras, kad juo pasigrožėtų. Norint apsaugoti smalsuolius, teko pastatyti didžiulius vartus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)