Kasdien visame pasaulyje į orą kylą šimtai tūkstančių skrydžių. Nepaisant to, oro linijos vis dar pro pirštus žiūri į milijonus šių keleivių, kurie kiekvieną dieną tampa įmonių neatsakingumo aukomis – pametamas jų bagažas, skrydis vėluoja arba yra atšaukiamas.
© Organizatorių archyvas

Iš pirmo žvilgsnio tai turėtų kainuoti milijonus oro linijoms, tačiau anot ekspertų realybė kur kas skaudesnė keleiviams. Jie nežinodami savo teisių, oro linijoms lengva ranka atiduoda milijardus eurų, rašoma pranešime spaudai.

Lietuvoje įsikūrusios bendrovės, visame pasaulyje kovojančios už keleivių teises, „SKYCOP“ vadovo Mariaus Stonkaus teigimu, realią žalą atitinkančias kompensacijas dėl įvairių dažnai išgalvotų priežasčių oro linijos išmoka ne daugiau nei 5 procentams visų nukentėjusių.

„Net ir labiausiai apsukrūs keleiviai, kurie moka surasti informaciją apie skundų teikimo sąlygas ir pateikimo formas po mėnesių mėnesiais besitęsiančio proceso dažnai pasiduoda. Oro linijos ne veltui turi gausias ir labai patyrusias teisininkų komandas – vien šiuo metu ES keleiviams žemyne veikiančios oro linijos skolingos 3,2 milijardo eurų. Tokios sumos užtektų pavyzdžiui kiekvienam lietuviui išdalinti po daugiau nei 1000 eurų premiją“, – pasakoja M. Stonkus.

Ekpertai pateikia dažniausius būdus, kaip oro linijos už nosies vedžioja keleivius:

LAIKO VILKINIMAS:

Skundas nagrinėjamas mėnesių mėnesius;
Pamirštama atsakyti į pretenziją.

BIUROKRATINĖS KLAIDOS:

Oro linijos teigia, jog keleivis pasirašė ne toje vietoje arba nepasirašė skundo;
Oro linijos ignoruoja net ir civilinės aviacijos administracijų siunčiamas užklausas dėl skrydžio sutrikdymo;
Bandoma pasinaudoti spragomis vietiniuose įstatymuose.

APGAUDINĖJIMAS:

Dengiamasi niekur neskelbiamais reakcijos į skundą terminais;
Tikina, jog teisės aktai draudžia teikti jums informaciją;
Siūlo juoką keliančias kompensacijas – menkavertes sumas, kuponus maistui ar kitai kelionei, nemokamas ekskursijas ir pan.

Oro linijos jus apgaudinėja – pasitikrinkite, ar esate susidūrę su viena iš situacijų
© Organizatorių nuotr.

Kiekvieno skundo pataisymo nagrinėjimo laikas – iki 30 d. d., nepriklausomai ar pataisymas buvo tikrai reikiamas ar ne. Marius Stonkus pataria jokiu būdu nepriimti bandymų atlyginti žalą kuponų pavidalu ir primena, kada pagal ES reglamentą jums gali priklausyti iki 600 eurų kompensacija:

Jei skrydis vėluoja daugiau nei 3 val.;
Jei skrydis atšaukiamas likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio;
Jei atsisakoma keleivį įlaipinti dėl perpildyto skrydžio (angl. overbooking).

„Tokiose situacijose svarbu nepanikuoti ir nesirinkti pirmo pasiūlyto varianto – ramiai įvertinkite situaciją, ar ji atitinka ES reglamentą. Užpildykite skundą ir pasirinkite vieną iš jums tinkamų būdų – bandyti kompensaciją atgauti aukojant savo laiką ir jėgas arba pasikonsultuoti su tuo, kas puikiai išmano šią sferą ir galbūt pasinaudoti kompensacijų išieškojimo bendrovės paslaugomis“, – pataria Marius Stonkus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelionių ekspertai išbando: kodėl verta skristi verslo klase? (5)

Vykdami išsvajotų atostogų ar į skubų verslo susitikimą, keliautojai iš Lietuvos dažniausiai...

Piloto patarimai, kaip elgtis lėktuvo avarijos metu (54)

Nelaimės atveju mūsų kūną apimanti panika dažnai priverčia užmiršti skrydžių palydovų...

Nustebsite sužinoję, kad šiuos daiktus galima pasiimti į lėktuvą (42)

Jeigu esate dažnas keliautojas, turėtumėte žinoti, kad oro uostų taisyklės keičiamos gana...

Kelionių rekomendacijos mamos dienai: kur keliauti su pačiu brangiausiu žmogumi? (1)

Gegužės 6 d. švęsime vieną gražiausių švenčių – motinos dieną. Tad tiems, kurie dovanoms...

Etiketas lėktuve: kas labiausiai erzina keleivius (89)

Skrendant lėktuvu kartu su daugybe kitų keleivių, derėtų nepamiršti laikytis tam tikrų etiketo...

Top naujienos

Po dramatiško finišo atsikvėpęs Šaras: dabar visa Europa žino, kad „Žalgiris“ – aukščiausias lygis specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (255)

Šarūnas Jasikevičius didžiuojasi tuo, ką Kauno „Žalgiriui“ pavyko nuveikti tiek šį...

Linksmybės „Žalgirio“ rūbinėje: daina kapitonui, vakarėlio planai ir lažybos dėl futbolo specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (7)

„Jau mačiau, kaip lietuviai moka linksmintis, todėl esu tikras, kad bus geras vakarėlis“, –...

Po „Žalgirio“ smūgio – negailestinga kritika CSKA: pasakyti du žodžius? Itoudis vėl pratrūko (75)

„Pralaimėjimas yra pralaimėjimas. Tai – apmaudu ir nemalonu. Bet atsilikti 20 taškų buvo...

Orai: po lietaus plūstels vasariškas karštis (2)

Šią savaitę šalyje ir toliau išsilaikys maloniai šilti orai. Savaitei įpusėjus pradžiugs tie,...

Trileris Eurolygos finale: „Real“ nukarūnavo Eurolygos čempionus MVP – Dončičius (116)

Sekmadienio vakarą Belgrado „Štark“ arenoje vykusiame didžiajame Eurolygos finale stipriausio...

Miestiečiai brandžiame amžiuje nėrė į kaimo verslą ir nepasigailėjo (22)

Kada nors nusibelsti iš savosios Dzūkijos į kitame Lietuvos pakraštyje, Molėtų rajono Medeikių...

Planas sustabdyti Kremlių Baltijos šalyse: kuo gali praversti „Uber“ pavyzdys (724)

Staigaus Rusijos puolimo metu JAV ir sąjungininkų pajėgos Baltijos šalyse būtų greitai...

Baltos vestuvių ceremonijos varnos: parodė, kaip nereikėtų rengtis į karališką puotą (56)

Kvietimai į karališkas vestuves buvo išsiųsti dar kovo mėnesį, tačiau kai kurie svečiai vis...

„Žalgirį“ geresniu už CSKA pavadinęs Jasikevičius: šitie vyrai – daugiau nei fantastiški (197)

Kauno „Žalgiris“ išgyveno Maskvos CSKA šturmą ir pirmą kartą Eurolygos istorijoje iškovojo...

Stančikas: pati opozicija nenorėjo komisijos (17)

Neįveikę valdančiųjų pasipriešinimo sudaryti žemės ūkio komisiją, konservatoriai paskelbė...