Kasdien visame pasaulyje į orą kylą šimtai tūkstančių skrydžių. Nepaisant to, oro linijos vis dar pro pirštus žiūri į milijonus šių keleivių, kurie kiekvieną dieną tampa įmonių neatsakingumo aukomis – pametamas jų bagažas, skrydis vėluoja arba yra atšaukiamas.
© Organizatorių archyvas

Iš pirmo žvilgsnio tai turėtų kainuoti milijonus oro linijoms, tačiau anot ekspertų realybė kur kas skaudesnė keleiviams. Jie nežinodami savo teisių, oro linijoms lengva ranka atiduoda milijardus eurų, rašoma pranešime spaudai.

Lietuvoje įsikūrusios bendrovės, visame pasaulyje kovojančios už keleivių teises, „SKYCOP“ vadovo Mariaus Stonkaus teigimu, realią žalą atitinkančias kompensacijas dėl įvairių dažnai išgalvotų priežasčių oro linijos išmoka ne daugiau nei 5 procentams visų nukentėjusių.

„Net ir labiausiai apsukrūs keleiviai, kurie moka surasti informaciją apie skundų teikimo sąlygas ir pateikimo formas po mėnesių mėnesiais besitęsiančio proceso dažnai pasiduoda. Oro linijos ne veltui turi gausias ir labai patyrusias teisininkų komandas – vien šiuo metu ES keleiviams žemyne veikiančios oro linijos skolingos 3,2 milijardo eurų. Tokios sumos užtektų pavyzdžiui kiekvienam lietuviui išdalinti po daugiau nei 1000 eurų premiją“, – pasakoja M. Stonkus.

Ekpertai pateikia dažniausius būdus, kaip oro linijos už nosies vedžioja keleivius:

LAIKO VILKINIMAS:

Skundas nagrinėjamas mėnesių mėnesius;
Pamirštama atsakyti į pretenziją.

BIUROKRATINĖS KLAIDOS:

Oro linijos teigia, jog keleivis pasirašė ne toje vietoje arba nepasirašė skundo;
Oro linijos ignoruoja net ir civilinės aviacijos administracijų siunčiamas užklausas dėl skrydžio sutrikdymo;
Bandoma pasinaudoti spragomis vietiniuose įstatymuose.

APGAUDINĖJIMAS:

Dengiamasi niekur neskelbiamais reakcijos į skundą terminais;
Tikina, jog teisės aktai draudžia teikti jums informaciją;
Siūlo juoką keliančias kompensacijas – menkavertes sumas, kuponus maistui ar kitai kelionei, nemokamas ekskursijas ir pan.

Oro linijos jus apgaudinėja – pasitikrinkite, ar esate susidūrę su viena iš situacijų
© Organizatorių nuotr.

Kiekvieno skundo pataisymo nagrinėjimo laikas – iki 30 d. d., nepriklausomai ar pataisymas buvo tikrai reikiamas ar ne. Marius Stonkus pataria jokiu būdu nepriimti bandymų atlyginti žalą kuponų pavidalu ir primena, kada pagal ES reglamentą jums gali priklausyti iki 600 eurų kompensacija:

Jei skrydis vėluoja daugiau nei 3 val.;
Jei skrydis atšaukiamas likus mažiau nei 14 dienų iki skrydžio;
Jei atsisakoma keleivį įlaipinti dėl perpildyto skrydžio (angl. overbooking).

„Tokiose situacijose svarbu nepanikuoti ir nesirinkti pirmo pasiūlyto varianto – ramiai įvertinkite situaciją, ar ji atitinka ES reglamentą. Užpildykite skundą ir pasirinkite vieną iš jums tinkamų būdų – bandyti kompensaciją atgauti aukojant savo laiką ir jėgas arba pasikonsultuoti su tuo, kas puikiai išmano šią sferą ir galbūt pasinaudoti kompensacijų išieškojimo bendrovės paslaugomis“, – pataria Marius Stonkus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sklandžios atostogos: specialistas įspėja, kada vandens pramogų paplūdimyje verčiau atsisakyti (5)

Atostogos paplūdimyje – tai poilsis, kuriam savaitę ar bent savaitgalį paskiria didžioji dalis...

Lietuviai atranda pamainą ramiam poilsiui prie baseino, tačiau tam reikia pasiruošti

Vis daugiau lietuvių ramų poilsį prie baseino nusprendžia iškeisti į aktyvesnę veiklą –...

„Google“ siūlys asmeninines rekomendacijas keliautojams (1)

„ Google Maps“ nebėra tik virtualus žemėlapis. Programėlėje atsiradusi „Explore“...

Patarimai užsukantiems į „Duty free“: ką pirkdami tikrai sutaupysite (42)

Nuo pat 1947 m., kai buvo atidaryta pirma bemuitė parduotuvė Šanono oro uoste , Airijoje,...

Ką daryti, kad kelionė netaptų pragaru: dažniausios keliautojų klaidos (9)

Pastaruosius kelerius metus pastebima tendencija, kad lietuviai į poilsines ir darbo keliones ,...

Top naujienos

Žaibo iškrova - vis dar už pažinimo ribų: gali nutrenkti ir mieste, ir net namuose (45)

Nidos kurorte praėjusį savaitgalį žaibas nutrenkė 1986 metais gimusią moterį. Pasak...

Mįslinga tatuiruote pasipuošusi Meilutytė praleis beveik visą pasaulio taurės sezoną (195)

Glazge (Jungtinė Karalystė) vykusiame Senojo žemyno čempionate Rūta Meilutytė demonstravo ne...

Norint išsvajotų skrydžių – sunkiai įgyvendinama sąlyga dėl gyventojų skaičiaus (11)

Palangos oro uoste naujos krypties į Vokietiją prašantys uostamiesčio verslininkai sulaukė...

Pirmą kartą prabilo Osamos bin Ladeno motina jų namai – turtų ir įtakos atspindys (126)

Ant kampinės erdvaus kambario sofos įsitaiso ryškiai apsirengusi moteris. Sekcijos stikle, už...

Monika Šalčiūtė turi žinutę vieno kambario butus Vilniuje išnuomoti bandantiems žmonėms (1)

Socialinių tinklų žvaigždė Monika Šalčiūtė piktinasi aukštomis būsto nuomos kainomis...

Mirė Nobelio taikos premijos laureatas, buvęs JT vadovas Kofis Annanas papildyta 15.34 (51)

Buvęs Jungtinių Tautų generalinis sekretorius ir Nobelio taikos premijos laureatas Kofi Annanas...

Blažytė: Galkinas pasišaipė labai laiku ir labai taikliai (396)

Labai laiku ir labai taikliai – taip Rusijos komiko Maksimo Galkino pokštus apie Dalią...

Artimiesiems – šokas: vyrą po medikų vizito namuose rado ištiktą insulto (215)

Insultas, bet atvykote pavėluotai – tokius žodžius išgirdo sesuo, atvežusi savo brolį į...

Jasikevičiaus aukštinamos vertybės negalioja jo palaikomoje futbolo komandoje

Kauno „Žalgirio“ vyriausiojo trenerio Šarūno Jasikevičiaus kalba apie žmogiškąsias vertybes...

Baltarusijos prezidentas pertvarkė šalies vyriausybę (52)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka pertvarkė šalies vyriausybę, šeštadienį...