Būtinas išankstinis užsakymas

Keliaujant lėktuvu daugiausia dėmesio reikia skirti bagažui ir taisyklėms, kurias kiekviena aviakompanija turi nusistačiusi savas. Tačiau, pasak orlaivių antžeminio aptarnavimo įmonės „Litcargus“ mokymų vadybininkės R. Urbaitienės, yra bendrų taisyklių, kurių laikantis sporto inventoriaus gabenimas nevirs sudėtingu iššūkiu.

„Kiekvienas orlaivis, priklausomai nuo savo dydžio, turi kvotas kiekvienam sportiniam inventoriui gabenti. Pavyzdžiui, skrendant su „Ryanair“ avialinijomis galima gabenti ne daugiau kaip 20 dviračių. Tad perkant skrydžio bilietus pravartu iš karto užsisakyti tokio inventoriaus gabenimo paslaugą“, – pataria R. Urbaitienė ir priduria, kad vėliausiai tą galima padaryti likus 24 valandoms iki skrydžio.

Mokymų vadybininkė pažymi, kad užsakant paslaugą svarbu nurodyti teisingą informaciją – koks tai inventorius ir kokie yra tikslūs jo išmatavimai (įskaitant pakuotę), o skrydžio dieną į oro uostą atvykti bent porą valandų anksčiau.

Ji taip pat atkreipia dėmesį į keliones jungiamaisiais skrydžiais. Kadangi aviakompanijos skraido įvairių dydžių orlaiviais ir taiko skirtingus apribojimus, būtina įsitikinti, kad sporto inventoriaus užsakymas yra patvirtintas visam kelionės maršrutui tiek kelionei pirmyn, tiek atgal.

„Jei yra suplanuota kelionė iš Vilniaus jungiamuoju skrydžiu per Kopenhagą su Skandinavijos oro bendrovės „SAS“ avialinijomis ir keleivis nori gabenti banglentę ar banglenčių sporto aitvarą – toks inventorius nebus patvirtintas skrydžiui iš Vilniaus dėl orlaivio, kuris skraido šiuo maršrutu, apribojimų“, – pavyzdį pateikia R. Urbaitienė.

Pakavimas ir taikomi svorio limitai

Sportiniam inventoriui, kaip ir kitiems keleiviniais orlaiviais gabenamiems bagažams, įprastai yra taikomas 32 kg svorio limitas. Geriausia ir patogiausia tokį laikyti specialioje gabenimui skirtoje pakuotėje, atskirai nuo kitų asmeninių daiktų. R. Urbaitienė nurodo, kad kartais galima į vieną pakuotę sudėti daugiau inventoriaus, tačiau būtina įsitikinti, ar tam neprieštarauja aviakompanijos taisyklės.

„Labai greitai prasidės slidinėjimo sezonas ir daugeliui kils klausimas, kaip gabenti slides. Galimi trys variantai. Aviakompanija leis į vieną krepšį sudėti du slidžių kompletus ir jį skaičiuos kaip vieną vienetą. Kitas variantas – taip sudėtas slides skaičiuos kaip du vienetus ir taikys mokestį už kiekvieną pakuotėje esančią įrangą. Na, o trečiu atveju aviakompanija neleis taip pakuoti inventoriaus ir arba atsisakys jį gabenti, arba prašys perpakuoti“, – įspėja mokymų vadybininkė.

Ji papildo, kad jeigu inventorių sudaro daugiau negu viena dalis, aviakompanijos tokiems atvejams yra numačiusios įvairias išimtis: „Jei ant bilieto yra nurodyta, kad leidžiama vežti slidinėjimo inventorių iki 10 kg, tai reiškia, kad trijų dalių inventorius – slidės, lazdos ir batai – sveriamas kartu, o ne atskirai. Šiuo atveju skaičiuojamas bendras įrangos svoris.“

Kainos – nesikandžioja

Galima numanyti, kad šaltuoju metų laiku keleiviai dažniausiai lėktuvu gabena žiemos sporto įrangą – slides, snieglentes, pačiūžas, o vasarą vandens sporto inventorių – vandens slides, žvejybos įrangą, banglentes. Visgi nepriklausomai nuo sezono, R. Urbaitienės teigimu, dažniausiai į kitas šalis keliautojai vežasi dviračius ar golfo įrangą.

Mokestis už sporto inventoriaus gabenimą lėktuvu priklauso nuo jo išmatavimų. Į standartinio bagažo apibrėžimą įeina mažesnių gabaritų įranga – slidės, dviratis, ledo ritulio ar žvejybos įranga. Tuo tarpu didelių gabaritų inventorius yra laikomas tandemas, rankinis sklandytuvas ar banglenčių sporto įranga.

Standartinio bagažo mokestis įveikiant nedidelius atstumus Europoje prasideda nuo 80 eurų, o didesnių gabaritų krovinio – nuo 130 eurų.

„Kainos nesikandžioja, tačiau kuo didesnis lėktuvu įveikiamas atstumas, tuo kaina didesnė. Be to, svarbu atkreipti dėmesį, kad kai kurių avialinijų orlaiviai minėto sporto inventoriaus negabena, todėl keliauti gali tapti sudėtingiau, nes reikės daugiau planuoti ir ieškoti avialinijų, kurios uždega žalią šviesą tokiam inventoriui“, – sako orlaivių antžeminio aptarnavimo įmonės atstovė.

Ji pažymi, kad tam tikro sporto inventoriaus apskritai neleidžia gabenti jokia avialinijų kompanija. Pavyzdžiui, stovyklavimo krosnelių, motorinių dviračių, elektrinių paspirtukų, balansinių lentų ir panašių inventorių: „Toks draudimas yra susijęs su pačių keleivių saugumu. Jei į sporto inventorių dedasi baterijos arba jis yra užpildytas degiais skysčiais – toks krovinys yra laikomas pavojingu ir jam yra numatyti atskiri reikalavimai“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją