Vasaros laikotarpiu Lietuvos gyventojų kelionių skaičius į užsienį gerokai padidėja, o vienas mėgstamiausių keliavimo būdų – kelionės lėktuvu. Tad kiekvienam keliautojui svarbu žinoti, kokios yra oro keleivių teisės, kaip elgtis bei kokios kompensacijos numatomos dingus, sugadinus ar vėluojant bagažui.
Bagažas
© Reuters / Scanpix

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pranešime spaudai dalijasi patarimais, kaip elgtis, jeigu keliaujant jūsų bagažas vėluoja, dingo arba buvo sugadintas.

Visų pirma, dar oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo ir pasilikite sau kopiją. Išsaugokite įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes ir paprašykite bagažo skyriaus kontaktinių duomenų bei pasitikslinkite, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kurioje galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internete.

Išsaugokite visus būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus bei galiausiai – pateikite raštišką pretenziją aviakompanijai. Jei dėl bagažo vėlavimo patyrėte žalą (turėjote įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui turite pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos. Nepamirškite išsaugoti pretenzijos kopijos ir pridėti reikiamų dokumentų, pvz., bagažo etikečių kopijas, užsakymo patvirtinimą ir įsigytų būtiniausių reikmenų čekius.

Atsakant į klausimą, ką daryti, jei pastebėjote, kad jūsų bagažas sugadintas – visų pirma, atsiimdami registruotą bagažą atidžiai jį apžiūrėkite, ir jeigu jis apgadintas, oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo bei pasilikite sau kopiją. Taip pat išsaugokite įlaipinimo kortelę bei bagažo etiketes.

Ką daryti, jei kelionės malonumus apkartino sugadintas arba dingęs bagažas
© Shutterstock

Surinkite informaciją apie sugadinimą, pvz., padarykite sugadinto bagažo nuotraukas, kreipkitės į nepriklausomą ekspertą dėl patvirtinimo, kad lagaminas sugadintas nepataisomai, pateikite apytikslę bagažo taisymo kainą ir pan. Sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi. Pateikite rašytinę pretenziją su turimais įrodymais aviakompanijai dėl kompensacijos.

Nepavykus išspręsti nesklandumų, kviečiame kreiptis į Lietuvoje veikiantį Europos vartotojų centrą, kuris pasirengęs padėti visiems vartotojams, kurie kitoje nei gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Daiktai, be kurių patyrę keliautojai net nelipa į lėktuvą (13)

Dauguma dažnai skraidančiųjų sutiks, kad kelionės neįmanomos be visų šių patyrusių...

Nemalonumai kelionėse: ką daryti pametus pasą, susižalojus ar apiplėštam

Vasaros metu žmonės daugiau keliauja. Puikūs orai vilioja tautiečius išsiruošti į kelionę...

Patarimai, kurie padės rasti pigius skrydžių bilietus

Kad ir kuo naudojatės geriausiam skrydžių pasiūlymui rasti, jei manote, jog kas nors kitas tą...

5 svetainės, kuriose susimedžiosite pigiausius lėktuvo bilietus (10)

Ar kada teko užsisakyti skrydį ir tuomet sukti galvą, ar jis – tikrai pigiausias? Taip yra...

Pasiruošimas žygiui: 10 dalykų, kurie privalo atsidurti jūsų kuprinėje (3)

Patyrę keliautojai žino, kad žygiavimas gamtoje gali tapti nuotykiu, ilgam įstringančiu...

Top naujienos

Staigmena naujausiuose kandidatų į prezidentus reitinguose: lyderių trejetuke įvyko pokyčiai (45)

Birželio 19-27 dienomis visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “...

Didesnėms algoms pinigų neturi, bet verslui – milijonų vertės dovanos (12)

Patys daugelį metų už valstybės turtą nieko nemoka, o iš kitų pinigus ima. Bent jau toks...

Už laisvę kovojo akmenimis ir kryžiais: sodyba, kurioje komunistai žemai nusilenkdavo (91)

Orvidų sodyba – iš kryžių ir akmenų pastatytas gyvas paminklas pasipriešinimui prieš...

Sensacija Kipre – gynyboje užsidariusi „Sūduva“ iš turnyro eliminavo APOEL klubą aiškūs tolimesni varžovai (286)

UEFA Čempionų lygoje debiutuojantys Marijampolės „Sūduvos“ futbolininkai Kipre pateikė...

Baltijos jūroje stebi Rusijos povandeninius laivus: jų medžioti skrenda iš Šiaulių (480)

Dar praėjusią savaitę dėmesiui nukrypus į audringą NATO viršūnių susitikimą Briuselyje,...

Feisbuką užkariavęs menininkių piešinys stebina užkoduotais simboliais: net ir menkiausia detalė čia turi svarbią reikšmę

Pora Tailando menininkių sukūrė paslėptų simbolių kupiną šaržą, vaizduojantį sėkmingą...

Orai: šiluma sieks ir 30 laipsnių (5)

Trečiadienio naktį Lietuvoje žymesnio lietaus nenumatoma. Pūs nestiprus šiaurės, šiaurės rytų...

Ką daryti, kai netenkina atlikti remonto darbai (94)

Kai vieni nesugebame ko nors pasidaryti, kviečiame pagalbą – tai įprasta. Pagalbos prireikė ir...

Prabilo po kontroversiško finalo nušvilptas teisėjas: didžiuojuosi savo darbu – tai širdyje aš nešiosiu amžinai (141)

Ne Kylianas Mbappe , ne Antoine'as Griezmannas ir ne Paulis Pogba . Taip pat ir ne Luka Modričius...

MH17 tragedija: rusų propagandistai ėmėsi neįtikėtinų triukų (808)

Lygiai prieš ketverius metus – 2014 metų liepos 17 dieną – Ukrainos Donecko srityje buvo...