Nors Lietuvoje tikros žiemos su sniegu dar teks palaukti, Europą jau spėjo sudrebinti nenuspėjamas oras – milžiniškos sniego pūgos užblokavo visus kelius skrendantiems iš Londono, o didžiulis audros Anos vėjas sujaukė gyvenimą Prancūzijos gyventojams.
Oro uostas
© Reuters / Scanpix

Žinant, jog istoriškai yra net 50 % tikimybė susidurti su skrydžio atšaukimu ar atidėjimu Kalėdų periodu patariame kaip žinoti, ar jūsų skrydis atšauktas arba atidėtas dėl oro, rašoma pranešime spaudai. Galbūt oro linijos naudojasi susidariusia situacija?

Vien praėjusiais metais 4,5 milijono žmonių iš Jungtinės Karalystės planavo savo kalėdines keliones kur kas anksčiau dėl audros Barbaros ir užgulė oro uostus. Europos saugumo organizacijos „Eurocontrol“ duomenimis 2016-aisias būtent gruodis kartu su sausiu buvo patys blogiausi mėnesiai kelionėms – šiuo periodu atšaukiama ir vėluoja kur kas daugiau skrydžių. Nors lėktuvai sukurti atlaikyti rimtus gamtos išbandymus, tačiau galutinis sprendimas ar lėktuvai kils ar ne priimamas bendru oro linijų ir oro uostų nutarimu.

Patekus į situaciją kai skrydis atšaukiamas ar atidedamas specialistai pataria nepanikuoti ir nepriimti neapgalvotų sprendimų – maksimaliai išsiaiškinus situaciją reiktų užpildyti skundą, o tuomet laukti atsakymo iš oro linijos. Tiesa, dažnas atvejis kai oro linijos kaltę dėl vėluojančio ar atšaukto skrydžio suverčia orui, nors iš ties problema slypi būtent bendrovės efektyvume ir darbe. Žemiau pateiktame sąraše rasite šaltajam sezonui būdingas situacijas, į kurias patekus pagal Europos įstatymus jums priklausytų iki 600 eurų kompensacija.

1. Eilės

Samdyti papildomus pajėgumus šventiniam laikotarpiui – įprasta oro uostų praktika. Tačiau privačios oro linijos, o ypač Lietuvoje populiarios pigių skrydžių oro linijos, nuolat ieško būdų sutaupyti. Vienas iš būdų – net ir dukart išaugus keleivių srautams nepasirūpinti pagalba keleivius aptarnaujantiems. Jei pastebėjote, kad oro uosto formalumus įveikėte lengvai, tačiau daugiau nei 3 val. užtrukote registruodami bagažą ar laukdami skrydžio – ieškokite skundo formos ir užpildykite ją.

2. Antiledodara

Po sunkiai ištariamu žodžiu slepiasi speciali antžeminio aptarnavimo procedūra, kurios metu lėktuvo sparnai ir kitos judančios dalys yra atšildomos specialiu skysčiu, neleidžiančiu susidaryti ledui. Ši procedūra brangi, todėl oro linijos neretai bando sutaupyti užsakydamos procedūrą keliems lėktuvams vienu metu ir pan. Nors antiledodara neužima pernelyg daug laiko, tačiau neteisingai planuojant aptarnavimą gali gerokai užtrukti.

3. Ligos

Nors pilotai ir stiuardesės daugumai – lyg svajonių profesija, tačiau jie taip pat – žmonės, kuriems temperatūrų ir slėgių skirtumai sukelia ligas. Nesvarbu ar tai lengvas peršalimas, virusas ar gripas – aviacijoje sergantis žmogus – rizika, kurios nei vienas nenori. Jei oro linija neturi sveikų darbuotojų ir skrydis dėl to neįvyks, jums priklauso kompensacija, kuri gali siekti 600 eurų.

4. Vėluojantis atvykti lėktuvas

Net jei oro uoste, kuriame lauki skrydžio šviečia saulė, už 3500 km esančiame kitame Europos oro uoste teoriškai gali šėlti tikra audra. Kartais lėktuvai ne vėluoja išskristi, tačiau niekaip neatskrenda. Oro linijos per dieną su tuo pačiu lėktuvu vykdo ne vieną skrydi ir tai, kad laukiantieji tiesiog laukia savo lėktuvo – dažnas atvejis, tačiau jis jokiu būdu nereiškia, kad vėluojama dėl nekontroliuojamų aplinkybių. Išsiaiškinkite visas įmanomas detales iš oro linijų darbuotojų ir imkitės kompensacijos išieškojimo proceso patys arba su profesionalų pagalba, jei manote, kad oro linija melavo.

5. Techninės problemos

Nepriklausomai nuo metų laiko lėktuvai taip pat kaip ir automobiliai, dviračiai ir net kosminės stotys gali sugesti. Visos problemos, kurios nėra gamintojo brokas yra oro linijos atsakomybė ir privalo būti pašalintos laiku antraip kiekvienam keleiviui priklauso kompensacija, kurios suma priklauso nuo skrydžio atstumo. Kadangi tikimybė surasti gamintojo broką yra vos 0.6 proc., veikiausiai atgausite iki 600 eurų.

Apsišarvuokite kantrybe: 5 patarimai skrendantiems Kalėdiniu laikotarpiu
© Organizatorių nuotr.

Kaip teigia Marius Stonkus, atšauktų skrydžių kompensavimo bendrovės „SKYCOP“ vadovas, žiema – sudėtingas periodas oro transportui, tačiau oro sąlygos negali tapti auksine korta, kuria oro linijos išsisuktų iš žalos atlyginimo nukentėjusiems. „Statistika rodo, kad vos trečdalis (30 proc.) visų skrydžių atšaukiama dėl ypač sudėtingų oro sąlygų, tuo tarpu visa kita – bendrovių kaltė ir nenumatomos aplinkybės. Bet kokiu atveju, net jei gamta iš tikro neleidžia pakilti, Europos Komisijos reglamentas numato, jog oro linijų darbuotojai privalo pasirūpinti keleiviais – maistu, vandeniu, priėjimu prie interneto ir jei reikia – apgyvendinimu.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelionių ekspertai išbando: kodėl verta skristi verslo klase? (5)

Vykdami išsvajotų atostogų ar į skubų verslo susitikimą, keliautojai iš Lietuvos dažniausiai...

Piloto patarimai, kaip elgtis lėktuvo avarijos metu (54)

Nelaimės atveju mūsų kūną apimanti panika dažnai priverčia užmiršti skrydžių palydovų...

Nustebsite sužinoję, kad šiuos daiktus galima pasiimti į lėktuvą (42)

Jeigu esate dažnas keliautojas, turėtumėte žinoti, kad oro uostų taisyklės keičiamos gana...

Kelionių rekomendacijos mamos dienai: kur keliauti su pačiu brangiausiu žmogumi? (1)

Gegužės 6 d. švęsime vieną gražiausių švenčių – motinos dieną. Tad tiems, kurie dovanoms...

Etiketas lėktuve: kas labiausiai erzina keleivius (89)

Skrendant lėktuvu kartu su daugybe kitų keleivių, derėtų nepamiršti laikytis tam tikrų etiketo...

Top naujienos

Tyla prieš audrą: prabilo apie „valstiečių“ gretose bręstantį maištą ir jo dalyvius (157)

Virš valdančiosios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos Seime pakibo...

Smulkaus verslo realybė: buvęs partneris prasiskolino, o dabar mėto pėdas (7)

„Jis galimai sukčiavo“, „tiesiog piktybiškai apgavo“, „aš jį jau beveik sapnuoju“ –...

Geros žinios norintiems parduoti naudotą automobilį: dabar lengva kaip niekada

„Ukrainiečių daugėja kiekvieną dieną. Galima taip pasakyti: dabar yra ukrainiečių daugėjimo...

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (48)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Petrauskas apie „Žalgirio“ žygį Europoje: su šiuo sezonu niekas nesibaigia (2)

„Šis „Žalgiris“, kuris dabar atsirado, jis nedings. Galbūt vienas žaidėjas išeis, kitas....

Orai: pirmiau trumpi lietūs ir perkūnija, vėliau – įspūdinga šiluma (3)

Artimiausiomis dienomis per šalį nuvilnis lietus, kai kur griaudės perkūnija, bus vos gaiviau....

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (410)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Harry jau vedė, tačiau yra dar 5 princai, kurie vis dar gali paversti bet kurios moters gyvenimą pasaka (21)

Gegužės 19-ąją visas pasaulis turėjo progą gėrėtis istorinėmis vestuvėmis, kurių metu...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (64)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...

Atminties spąstai: kur dingsta vaikystės prisiminimai?

Savo vaikystę atsimename labai fragmentiškai. Atmintyje gali likti kokia nors ypatinga diena,...