Tikriausiai dar nebuvo blogesnių metų atsidaryti naujam viešbučiui. Jeigu kas būtų žinojęs, kas čia mūsų visų laukia, tikrai nieko panašaus nebūtų planavęs, bet visokie verslo planai juk rašomi žymiai anksčiau, matyt, tai vyko pernai ar užpernai, kai apie koronavirusą Žemės planeta dar nebuvo nieko girdėjusi.

Statė, įrenginėjo, visaip gražino ir, žinoma, sukišo milijonus eurų investicijų. Ir šių metų rugpjūtį, per pertrauką tarp dviejų Lietuvą užklupusių karantinų, Kauno centre, galima sakyti, Laisvės alėjoje, atidarė amerikiečių tinklui „Marriott“ priklausantį „Moxy“ viešbutį.

Mažiau keliaujantiems lietuviams tikriausiai niekuo neišskirtinis, gal net negirdėtas vardas šiuo metu labai plinta Jungtinėse Valstijose, Azijoje ir Europoje. „Moxy“ ypač greitai plečia savo tinklą, nes yra kaip tik tokios koncepcijos, kokios pasauliui dabar labiausiai reikia. Itin ryškus, t. y. atkreipiantis į save visų dėmesį, modernus, ko reikalauja dauguma turistų, ir pigus – tai, kas patinka didžiajai daliai keliautojų. Šie privalumai skamba gerai, bet kai šalyje nėra keliautojų, kai atostogas dauguma žmonių atideda kitiems metams... Ką daryti tokiu atveju? Kaip privilioti klientą? Vienai nakčiai buvau apsistojęs naujajame Kauno viešbutyje ir jo bare, prieš paskelbiant antrąjį karantiną, susipažinau su šios vietos vadove Evelina Šukyte.

Gerbiama Evelina yra sena viešbučių verslo vilkė, per pastaruosius dešimt metų dirbusi net keliuose gerai žinomuose turizmo objektuose. Tačiau net ir ji sako, kad dar niekada nėra taip tikėjusi savo vadovaujama vieta kaip dabar. Sutikite, gana keistai skamba, kai čia visi aplinkui verkia, skaičiuoja dienas iki bankroto, o naujos vietos vadovė laiminga, plačiai besišypsanti.

– Ar turite kokį nors slaptą planą? – paklausiau savo pašnekovės.

– Mes tiesiog dirbame pagal kiek kitokią koncepciją nei dauguma Lietuvos viešbučių. Man atrodo, kad tokiu sudėtingu metu reikia galvoti nestandartiškai, daryti specialias akcijas, kas sudomintų net tuos žmonės, kurie neplanavo išvykti pailsėti.

– Atsidarėte rugpjūtį. Kokios buvo pirmosios dienos?

– Visų pirma, nuo pat pirmos atidarymo dienos didžiulio dėmesio sulaukė mūsų pirmasis aukštas ir jame esantis baras. Nesumeluosiu sakydama, kad jis tapo viena mėgstamiausių pasilinksminimo vietų Kaune. Daug kas čia pradėdavo vakarą ir išsiskirstydavo tik paryčiais. Organizavome ir renginių, ir stalo žaidimų vakarų. Tai buvo papildoma reklama pritraukiant klientus. Tarp žmonių pelnėme labai jaukios vietos įvaizdį. Didelis privalumas tas, kad viešbučio baras iš pradžių dirbo visą parą, paskui, kai buvo įvesta apribojimų, dirbome iki dvyliktos nakties, bet žmonių visada buvo pilna. Lankytojų skaičiumi tikrai nesiskundėme.

– Kaip manote, kas lėmė tokį baro populiarumą?

– Matyt, naujos vietos visada traukia, žmonėms smalsu išbandyti. O tada jau atsirenka: jeigu patiko – ateis dar, jeigu nepatiko – ieškos kitų vietų. Mano komanda sugebėjo sukurti gerą pirmąjį įspūdį. Tikriausiai vienas didesnių pliusų – mūsų darbo laikas: žmogus čia gali sėdėti, kiek nori. Turėjome net ir tokių svečių, kurie iš baro sugalvojo persikelti į viešbučio kambarį. To paties barmeno paprašė ne dar vieno kokteilio, o kambario rakto ir pasiliko pas mus.

Vis dėlto vienas, kad ir labai didelis, baras negali išlaikyti viso 175 kambarius turinčio viešbučio. Užsienio turistų beveik nėra, lietuviai nori kokių nors naujovių, dabar populiarumą išgyvena nameliai miške, visokios originalios sodybos ir panašiai.

„Tikrai liko gana daug žmonių, kurie mėgsta ilsėtis komfortiškai, geroje viešbučio lovoje. Nuo pirmos atidarymo dienos iki pat spalio mėnesio mūsų užimtumas buvo, sakyčiau, netgi labai puikus. Įsivaizduokite, spalio vidurys, o pas mus šimtas užimtų kambarių“, – puikiais rezultatais didžiuojasi pašnekovė.

Kas gi tie klientai, kas tokiu metu vis dar keliauja po Lietuvą? „Labai daug romantikos ieškančių porelių ir dar daugiau į Lietuvą grįžtančių emigrantų. Jie sugrįžta, bet iškart į namus nenori, todėl atvyksta pas mus“, – aiškina E. Šukytė.

Kambarių užimtumas geras, tačiau ji pripažįsta, kad kainas teko gerokai apkarpyti. Dar prieš atidarymą buvo planuojama, kad naktis naujame viešbutyje turėtų kainuoti apie 80 eurų. Bent jau tokia tuo metu buvo rinkos kaina. Bet dėl COVID-19 viešbučio vadovė ją apkarpė ir pasiūlė žmonėms apsistoti beveik perpus pigiau – mokėti 40–50 eurų už naktį. „Vos tik kainas sumažinome mes, sumažino ir konkurentai. Rinka gana nedidelė, todėl visi vieni kitus stebime“, – sako ji.

Tiesa, sumažinta kaina nėra vienintelis veiksnys, patraukiantis žmones išsikrapštyti iš namų ir vykti į viešbutį. Šis naujas Kauno viešbutis visokiausių triukų siūlo nuolatos. Vienas iš priviliojimo būdų yra nemokamas viešbučio „welcome drink“ („pasitinkamasis gėrimas“), kurį gauna visi svečiai. Tiesiog nueini į barą ir barmenas tau jį suplaka. Pasaulyje – populiarus dalykas, o štai Lietuvoje tokį siūlo tikrai nedaug vietų.

Kitas smagus ir naujas dalykas Lietuvoje – viešbučio personalas pasirinktinai kuriam nors svečiui kasdien padaro staigmeną: išpuošia kambarį smagiomis dekoracijomis, iškabina balionų. „Tokie siurprizai ne tik suteikia gerų emocijų svečiams, bet ir sulaukia didžiulio dėmesio socialiniuose tinkluose. O juk jie šiais laikais yra didžiulė jėga“, – sako mano pašnekovė.

„Mes prisitaikėme prie situacijos, visais būdais stengiamės, kad tik svečiams būtų gera ir patogu. Kad tik norėtų čia atvykti“, – kalba Evelina. Pasirodo, žmonės nekeliauja tik tol, kol juos kas nors pakviečia pas save. Tą ir padarė ši viešbučio valdytoja.

„Supratau, kad tradicinis mechanizmas neveiks, kad reikia garsiau apie save kalbėti ir pradėti visokias akcijas, kurios patrauktų Lietuvos žmonių dėmesį. Pakvietėme į pagalbą garsius nuomonės formuotojus, kurie vienas po kito pas mus apsistojo. Agnė Jagelavičiūtė, Saugirdas Vaitulionis, Vidas Bareikis su Indre Stonkuviene. O su Indre Kavaliauskaite net padarėme specialų pasiūlymą – svečiai galėjo užsisakyti ypatingąjį Indrės kambarį su siurprizais ir dovanomis“, – pasakoja viešbučio valdytoja.

Jos nuomone, keliautojai mėgsta išbandyti tas vietas, kurias pareklamuoja garsūs asmenys. Vos tik atvyksta kas nors žinomesnis, rezervacijų skaičius iškart šokteli į viršų.

Dar vienas didžiulio dėmesio sulaukęs „Moxy“ pasiūlymas – trimis paskutinėmis mėnesio dienomis kambarius šiame viešbutyje galima užsisakyti už tokią pinigų sumą, kokia yra mėnesio diena. Tarkim spalio 29-ąją – už 29 eurus, o spalio 30-ąją – už 30 eurų kambarys dviem. „Man atrodo, Lietuvoje to dar niekas nedarė. Šitas pasiūlymas buvo itin gerai priimtas, ypač tarp jaunimo. Tiesiog suplūdo porelės iš visos Lietuvos“, – džiaugiasi Evelina.

Ji yra sugalvojusi ir dar vieną panašią akciją. Kadangi šiuo metu jokių renginių daryti negalima, žmonėms rekomenduojama būti atskirai vieniems nuo kitų, netrukus naujasis Kauno viešbutis paskelbs apie tai, kad savo kambariuose rengia kino naktį.

„Manau, šitas projektas turėtų sudominti ne tik kino mėgėjus, kurie dabar negali nueiti į kino teatrą, bet ir visus, pasiilgusios romantikos, norinčius pakeisti vietą, atsisėdėjus namuose“, – mano ji.

Viešbučio vadovė sako sugalvojusi, kaip padaryti, kad tarp svečių nebūtų jokio kontakto, kaip išvengti koronaviruso užsikrėtimų. „Kambariuose yra visi patogumai – dušas, tualetas, gera lova. O maistu bei gėrimais gali pasirūpinti personalas – svečiai tiesiog užsisakys, ko nori, telefonu, ir mes jiems pristatysime viską į kambarius“, – aiškina savo sumanymą.

Pats liūdniausias dalykas, apie kurį po truputį praneša įvairūs viešbučiai ir sanatorijos Lietuvoje, – tai žmonių atleidimas. Dideliuose viešbučiuose dirba didelės komandos. Bet naujoje Kauno vietoje sistema visai kitokia. Čia nėra atskiros registratūros su kostiumėliais pasipuošusiomis administratorėmis.

„Mes turime barą – čia viskas ir vyksta. Galima susitvarkyti tiek apsistojimo reikalus, tiek gauti išgerti ar užsisakyti valgyti. Esame ekonominio lygio viešbutis, todėl personalo nedaug, bet šiuo laikotarpiu tai – tik didžiulis pliusas“, – sako valdytoja.

„Moxy“ Kaune blizga, nes tiesiog yra naujas, bet tai – tikrai ne prabangi vietelė, kaip daug kam gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Viso labo – trys su puse žvaigždutės. Šioje vietoje turėčiau atsiprašyti tų, kas skirsto tas žvaigždutes, bet, gerbiamieji, prastai atliekate savo darbą. Kaune yra tokių „skylių“, tokių netvarkingų, nemalonių vietelių, ir jos įvertintos taip pat. Kažką reikėtų toje sistemoje perdėlioti. Kiekvieną mėnesį skirčiau baudą nusenusioms vietoms, kurios apsilaupiusių tapetų nesugeba pakeisti. Vis dėlto viešbučiai yra šalies ir miesto veidas. Dažnai nuo to, kokį įspūdį turistas gaus savo nakvynės vietoje, priklauso ir jo atsiliepimas apie visą kraštą. Visgi viešbutis yra turistų namai. O iš namų juk reikalaujame tvarkos, švaros, gero kvapo, tvarkingų baldų ir panašiai. Bet tai – jau kita tema, apie kurią – kitą kartą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)