Atvykus į bet kurį kurortą pirmiausia reikia susirasti gyvenamą vietą. Šitame kurorte populiaru poilsiauti namukuose – tai garantuoja daugiau privatumo, erdvės nei rastumėte bute ar viešbučio kambaryje. Šventojoje iki šiol nuomojami senus laikus menantys nameliai, kuriems jau virš 30 ar net virš 50 metų.

Konkurencija tarp nuomininkų milžiniška. Vienoje pusėje įrengta poilsiavietė Elnias, o kitoje pusėje poilsiavietė Maljorka. Pavadinimai išties labai skambūs, ir iš tikrųjų pačių namelių kokybė, vidus, interjeras irgi labai skiriasi. Vieni jų palikti labai senoviniai, kiti atnaujinti, perdažyti, yra net ir tokių namelių, kurių viduje dabar įrengtos ir vonios, ir tualetai, ir kiti patogumai.

Mane pasitiko, ir apsistoti savo nameliuose pasiūlė, poilsiavietės „Elnias“ savininkas Andrius. Pirmiausia, žinoma, jis pasigyrė, kad čia viskas pakeista ir atnaujinta, todėl anot jo ši poilsiavietė yra labai populiari vieta.

„Nameliai rekonstruoti 2014 m., viskas atnaujinta, suremontuota, paruošta žmonėms.
Viduje yra visi patogumai – dušas, tualetas, virtuvėlė yra, šiokia tokia terasėlė poilsiui. Sezono metu keturiems žmonėms namelis nakčiai kainuoja 50 eurų. Birželį būna šiek tiek pigiau, o rudenį kainos dvigubai mažesnės – para kainuoja 20-25 Eur“, - pasakoja šeimininkas.

Andriui Šventojoje priklauso net dvi didžiulės poilsiavietės. Jis jas nusipirko senas, baisokas, o tada viską sutvarkė ir perdarė. Tačiau ne viskas taip paprasta – sako jis, nes kiekvienam namukui remontuoti reikia gauti krūvas leidimų.

Didžiausias „Elnio“ konkurentas – visai šalia esanti poilsiavietė „Maljorka“, kuri priklauso šiauliečiams Daliai ir Valerijui. Ši pora dirbo visai kitus darbus, tačiau turėjo svajonę atidaryti savo viešbutį. Taip jau išėjo, kad atidarė Šventojoje, savo mėgstamiausiame Lietuvos kurorte.

„Kažkada atostogavome Maljorkoje ir mums patiko ten labai patiko. Graži vieta, graži šalis, graži pati sala, tad pagalvojome, kodėl nepadarius Maljorkos čia? Iš tikrųjų, kai nupirkome tuos namelius, jie buvo tikrai baisūs, todėl teko investuoti viskas ką turėjome. Dar ir dar tebesame didelėse skolose. Nameliai buvo be vandens, be kanalizacijos, be elektros praktiškai, vieno virdulio įjungti negalėjome, nes išmušdavo saugikliai. Reikėjo atsivesti ir elektrą, ir vandenį, ir kanalizaciją, sutvarkyti visą infrastruktūrą. Nebuvo nei tvoros, nei įvažiavimo, nieko.

Šeimininkai apgalvojo ir namelių vidaus interjerą – Lietuvoj dažnai būna blogas oras, todėl dėl lietaus liūdinčius poilsiautojus pralinksmina saulėti sienų tapetai su jūros vaizdais. Atsiguli į lovą, pasižiūri į tapetus ir pasijauti kaip tikroje Maljorkoje.

„Čia yra mūsų vyriausio sūnaus idėja. Kartais pajuokaujame, ir kai skambina žmonės rezervuoti namelių sakome, kad užrezervuosime jiems namelį su vaizdu į jūrą. Atvažiuoja, žvalgosi – jūros nesimato, visur pušys. Tada klausia, kur tas vaizdas į jūrą? Tai va, sakau, įeikite, atsisukite atgal ir žiūrėkite, yra vaizdas į jūrą“, - šmaikštauja šeiminkai.

O dabar parodysiu kai ką žymiai egzotiškesnio, tačiau tuo pačiu ir daug pigesnio. Jeigu „Maljorkos“ poilsiavietėje namelis keturiems už naktį kainuoja 80 eurų, o kartais ir daugiau, tai štai čia – namelį galite gauti keturis kartus pigiau. Bet jis bus tikrai kitoks.

Šioje vietoje daugelį užplūsta nostalgija. Turbūt žinote tuos trikampius Šventosios namelius, o gal net ir poilsiavote juose vaikystėje. Pirmą kartą Šventojoje buvau, kai man buvo 4-5 metai. Mes su šeima atostogavome tuose trikampiuose nameliuose, jie tuo laiku man atrodė neįtikėtinai. Šventoji tuo metu man atrodė nuostabi vieta.

Po 25 metų aš ir vėl čia. Nameliai stovi prie pat kopų ir apsistoti juose tikrai nėra brangu – 3-4 asmenims para kainuoja 24 eurai. Viduje radau 3 lovas, 3 pagalves, krūvą pledukų, du stalus, šaldytuvą, dvi lentynas ir daug kabliukų pasikabinti savo drabužiams. Trūksta tik dušo ir tualeto... Kur asmenine higiena rūpinasi šio namelio gyventojai žiūrėkite naujoje „Orijaus kelionės“ laidoje.