O geriausia tai, kad vos pavažiavus už Bergeno centro, už 7 garsiųjų Bergeno kalnų, pasikeičia oro sąlygos, ir jeigu miesto centre nepaliaujamai lyja, išvažiavus iš tos zonos lietus kažkur pranyksta. Po fjordus keliauti galima ištisus metus, tiek pavasarį, tiek rudenį, tiek žiemą. Čia visada yra ką pamatyti.

Daug kas prieš tokią kelionę smulkmeniškai susidėlioja maršrutą ir pasižymi vietas, kurias būtinai nori pamatyti. Taip galima sutaupyti daug laiko. Tačiau tikrai nėra privaloma. Tokios jau yra tos Bergeno apylinkės – kur bepasuktum, kur bevažiuotum – tikrai norėsis sustoti ir apsidairyti. Iš visų pusių teka upeliai, šniokščia kriokliai ir akis džiugina nenusakomo dydžio kalnų panorama.

Norvegai sako, kad geriausias būdas keliauti po fjordus yra toks: atvažiuoji iki pasirinkto taško automobiliu, tada prisikrauni kuprinę maisto, gėrimų, ir žygiuoji pėsčias ilgus, ilgus kilometrus, nagrinėji visą teritoriją.

Tik labai svarbu per daug neatsipalaiduoti. Vis tik reikia atsiminti, kad esate laukinėje gamtoje ir, kad kai kurie keliukai gali būti labai pavojingi. Yra ne viena istorija, kaip išsižioję turistai nudardėjo nuo kalno, arba taip nuklydo į šoną, kad fjordo gilumoje pasiklydo. Todėl, jeigu neturite daug patirties panašiuose žygiuose – geriausia bus, jeigu vadovausitės žemėlapiu.

Jei nenorite arba bijote patys vairuoti iki gražiųjų fjordų, ar sukiotis serpantinais, yra dar kitas, gal net geresnis variantas. Važiuokite traukiniu! Įspūdingasis traukinių maršrutas yra žinomas visoje planetoje.

O vaizdai iš šito traukinio reiso yra apkeliavę garsiausius kelionių žurnalus, juos rodė kelionių laidos ir visokie garsūs socialinių tinklų keliautojai. Tikriausiai nėra nei vieno įlipusio į šitą traukinį ir dėl to pasigailėjusio. Kiekviena jame praleista minutė, kiekvienas posūkis yra kažkas ypatingo.

Traukinys ne tik iš išorės senoviškas, bet ir iš vidaus. Kaip iš Agatos Kristi romanų. Aš kažkada labai žavėjausi Rytų ekspresu, kuris važiuoja iš Paryžiaus į Stambulą, tai įsivaizdavau kažką panašaus.

Pats maršrutas tęsiasi maždaug 20 km, o jį nutiesti kainavo apie 20 mln. eurų. Ir per 20 km jūs pravažiuosite lygiai 20 tunelių. Kiekvienam tuneliui po 1 mln. eurų. Štai tau ir gražiausias traukinio maršrutas pasaulyje.

Vasaros sezono metu šis reisas būna pilnutėlis, net kartais pritrūksta vietų. O rudenį ir žiemą – daug ramiau ir man tai labai patinka.

Kodėl traukinys vidury maršruto stabteli ir kaip tai pradžiugina keleivius? Sužinosite naujausioje „Orijaus kelionės“ laidoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)