Vilniaus oro uostas ne vienam tautiečiui jau tapo įprasta kelionės pradžios ar pabaigos vieta. Čia vykdomi skrydžiai į įvairiausias Europos ir pasaulio šalis, o nemaža dalis keliautojų naudojasi ir ypač išpopuliarėjusiomis pigiomis avialinijomis, pavyzdžiui „Ryanair“ ar „Wizz Air“ ir kt. Apsilankius Vilniaus oro uoste paaiškėjo keletas įdomių dalykų. Vienas iš jų – kodėl žmonės priversti lėktuvo laukti bendrose erdvėse ant laiptų?
Wizz Air
© DELFI / Modesta Meškė

Kaip paaiškino Lietuvos oro uostų komunikacijos vadybininkė Agnė Mažeikytė, oro uoste veikia trys personalo grupės: oro bendrovės, oro uostas ir antžeminio aptarnavimo bendrovės.

„Antžeminio aptarnavimo bendrovės reguliuoja visą įlaipinimą, bagažo krovimą, keleivių registraciją, lėktuvo pasitikimą, krovinių aptarnavimą, viso šito dalyko oro uostas kaip įmonė nevykdo. Taip, mes kiek galime prižiūrime, kiek galime tarpininkaujame, bet mūsų darbuotojai tuo neužsiima. Oro uostas yra tik kaip infrastruktūros objektas, o aviacinis saugumas Vilniuje taip pat yra oro uosto. Pasaulyje yra valstybių, kur saugumas yra privatizuotas, tačiau yra oro uostų, kur oro uostas pats teikia savo aptarnavimą. Yra įvairiausių modelių, variantų“, – teigė A. Mažeikytė.

Anot jos, žmonių kaupimas prieš skrydį yra vykdomas dėl to, kad būtų greičiau aptarnaujamas lėktuvas.

Vilniaus oro uosto vieta, kur tenka laukti keleiviams prieš skrydį
Vilniaus oro uosto vieta, kur tenka laukti keleiviams prieš skrydį
© DELFI / Modesta Meškė
Ryanair
Ryanair
© DELFI / Modesta Meškė

„Žemų kaštų skrydžio bendrovės, priklausomai nuo aviakompanijos, turi 25 minutes nuo to laiko, kai jis atrieda į stovėjimo aikštelę iki to laiko, kol jis iš jos išrieda į kitą reisą. Per tą laiką atvykę žmonės turi būti išlaipinti, lėktuvas vis tiek turi būti apžiūrėtas, kažkokios valymo procedūros atliekamos ir tada jau turi būti sulaipinti žmonės, papildyti degalai, o tada lėktuvas jau privalo pajudėti“, – aiškino Vilniaus oro uosto atstovė.

Wizz Air
Wizz Air
© DELFI / Modesta Meškė

Tuo tarpu tradicinės oro bendrovės gali pačios pasirinkti, kiek laiko ant žemės joms reikia. Tai gali būti ir 45 minutės, gali būti ir valanda. O žemų kaštų oro bendrovės taip pasirenka todėl, kad jos galėtų atlikti daugiau skrydžių per vieną dieną.

Wizz Air
Wizz Air
© DELFI / Modesta Meškė
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviams šiltų orų neužteko – jau ieško, kur pratęsti vasarą (1)

Šiais metais lietuviai buvo apdovanoti puikiais vasaros orais, tačiau, artėjant rudeniui, nemaža...

„Wizz Air“ skelbia 24 valandų išpardavimą (13)

„Wizz Air“ skelbia 20 proc. pigesnius rugpjūčio 15 d. užsakytus skrydžius. Bendrovės...

Pilotas: jeigu norite atvykti į vietą laiku, važiuokite traukiniu (3)

Rinka auga, keleivių skaičius didėja, bilietų kainos svyruoja, o orlaivių pilotų vis stinga –...

Ekspedicijos dalyviai JAV lietuvių kilmės asmenų sutiko net indėnų rezervate (3)

Lituanistinė ir geografinė ekspedicija „Brydė per pasaulį 2018“ savo misiją – nešti...

Poilsiaudami pamirštame saugumą: laivuose plukdoma dvigubai daugiau keleivių, nei leistina (5)

Jei lipant į laivą jums pasakytų, kad juo gali plaukti 12, o ne 22 keleiviai , ir nelaimingo...

Top naujienos

Artimiesiems – šokas: vyrą po medikų vizito namuose rado ištiktą insulto (8)

Insultas, bet atvykote pavėluotai – tokius žodžius išgirdo sesuo, atvežusi savo brolį į...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (517)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Apmokestino fotosesijas Palangos botanikos parke (17)

Jeigu rengiatės Palangos botanikos parke rengti vestuvinę fotosesiją, pasiruoškite papildomus 60...

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (362)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (260)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (17)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Apie Vėlyvio akibrokštą bažnyčioje pasisakė ir Liudvikas Andriulis: „trolinti“ reikia ir galima stipresnius už save, ne silpnesnius (234)

Režisierius Emilis Vėlyvis kartu su projekto „Zero Live Show“ aktorių komanda per Žolinę...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (221)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Vasariška šiluma dar džiaugsimės ir kitą savaitę, tik dažnesni bus trumpi lietūs (2)

Vasariški orai iš Lietuvos dar nesitraukia ir žada toliau džiuginti šiluma. Tiesa, dažnesni bus...

Lietuvos triatlono taurės etapas Veisiejuose

Į antrą sezono pusę persiritusi Lietuvos triatlono taurė triatlonininkų bendruomenę šį...