aA
Vilniaus oro uostas ne vienam tautiečiui jau tapo įprasta kelionės pradžios ar pabaigos vieta. Čia vykdomi skrydžiai į įvairiausias Europos ir pasaulio šalis, o nemaža dalis keliautojų naudojasi ir ypač išpopuliarėjusiomis pigiomis avialinijomis, pavyzdžiui „Ryanair“ ar „Wizz Air“ ir kt. Apsilankius Vilniaus oro uoste paaiškėjo keletas įdomių dalykų. Vienas iš jų – kodėl žmonės priversti lėktuvo laukti bendrose erdvėse ant laiptų?
Wizz Air
© DELFI / Modesta Meškė

Kaip paaiškino Lietuvos oro uostų komunikacijos vadybininkė Agnė Mažeikytė, oro uoste veikia trys personalo grupės: oro bendrovės, oro uostas ir antžeminio aptarnavimo bendrovės.

„Antžeminio aptarnavimo bendrovės reguliuoja visą įlaipinimą, bagažo krovimą, keleivių registraciją, lėktuvo pasitikimą, krovinių aptarnavimą, viso šito dalyko oro uostas kaip įmonė nevykdo. Taip, mes kiek galime prižiūrime, kiek galime tarpininkaujame, bet mūsų darbuotojai tuo neužsiima. Oro uostas yra tik kaip infrastruktūros objektas, o aviacinis saugumas Vilniuje taip pat yra oro uosto. Pasaulyje yra valstybių, kur saugumas yra privatizuotas, tačiau yra oro uostų, kur oro uostas pats teikia savo aptarnavimą. Yra įvairiausių modelių, variantų“, – teigė A. Mažeikytė.

Anot jos, žmonių kaupimas prieš skrydį yra vykdomas dėl to, kad būtų greičiau aptarnaujamas lėktuvas.

Vilniaus oro uosto vieta, kur tenka laukti keleiviams prieš skrydį
Vilniaus oro uosto vieta, kur tenka laukti keleiviams prieš skrydį
© DELFI / Modesta Meškė
Ryanair
Ryanair
© DELFI / Modesta Meškė

„Žemų kaštų skrydžio bendrovės, priklausomai nuo aviakompanijos, turi 25 minutes nuo to laiko, kai jis atrieda į stovėjimo aikštelę iki to laiko, kol jis iš jos išrieda į kitą reisą. Per tą laiką atvykę žmonės turi būti išlaipinti, lėktuvas vis tiek turi būti apžiūrėtas, kažkokios valymo procedūros atliekamos ir tada jau turi būti sulaipinti žmonės, papildyti degalai, o tada lėktuvas jau privalo pajudėti“, – aiškino Vilniaus oro uosto atstovė.

Wizz Air
Wizz Air
© DELFI / Modesta Meškė

Tuo tarpu tradicinės oro bendrovės gali pačios pasirinkti, kiek laiko ant žemės joms reikia. Tai gali būti ir 45 minutės, gali būti ir valanda. O žemų kaštų oro bendrovės taip pasirenka todėl, kad jos galėtų atlikti daugiau skrydžių per vieną dieną.

Wizz Air
Wizz Air
© DELFI / Modesta Meškė
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus oro uoste – istorinis skrydis (66)

Balandžio 26-osios naktį iš Vilniaus oro uosto pakilo vienas didžiausių keleivinių orlaivių „...

„Wizz Air“ pradėjo skrydžius iš Palangos nauja kryptimi (7)

„Wizz Air“ pradėjo skrydžius iš Palangos į Dortmundą Vokietijoje. Dviem savaitiniais...

URM rekomenduoja susilaikyti nuo kelionių į Šri Lanką (5)

Lietuvos užsienio reikalų ministerija rekomenduoja Lietuvos piliečiams laikinai susilaikyti nuo...

Pamatykite, kaip atrodo atsinaujinęs Vilniaus oro uosto verslo klubas (4)

Ketvirtadienio popietę Vilniaus oro uoste oficialiai atidarytas atsinaujinęs verslo klubas, kuris,...

Suskaičiavo, kiek keleivių šiemet aptarnavo Lietuvos oro uostai: rezultatai džiugina (2)

Po pirmų trijų šių metų mėnesių Lietuvos oro uostai fiksuoja kryptingą įmonės rezultatų...

Top naujienos

Verslo magnatas agituoja įteisinti 12 valandų darbo dieną, šešias dienas per savaitę (172)

Kinijos milijardierius, vienas iš internetinės prekybos milžinės „ Alibaba “ įkūrėjų...

Paaiškino, kas nutiks jei įsigalios nauja tvarka: keliuose matysime chaosą (11)

Vidaus reikalų ministerija ketvirtadienį pristatė siūlymus kardinaliai keisti nustatytą tvarką...

Arūnas Milašius. Kodėl Druskininkai ir Kaunas vėl susirinks Palangos ir Vilniaus pinigus (15)

Nors kurortuose dar nenugriaudėjo merų kalbos, tradiciškai sakomos per sezono atidarymo šventes,...

Milijonai eurų senų katilų keitimui – svarbu žinoti 8 dalykus (81)

Gegužės 10 d. planuojama skelbti kvietimą gauti paramą neefektyvių biomasę naudojančių...

Kepenis: mes pasikėsinome į patį didžiausią turtą, kurį buvo užgrobę konservatoriai su socialdemokratais (531)

Seimui nepritarus siūlymui panaikinti parlamente įkurtą Sveikos gyvensenos komisiją, jos...

Svajonės neišpildęs „Žalgiris“: kodėl Šaro širdyje – keistas jausmas? laida „Krepšinio zona“ (2)

„Giliai širdyje serija palieka labai keistą jausmą. Aš jaučiau, kad mes galime sukurti dar...

Savaitgalio maršrutas prie Antalieptės marių: tako puošmena – išskirtinis ąžuolas

Šiauriniame Antalieptės tvenkinio krante žaliuoja šimtmečiais savo amžių skaičiuojantis...

Pamaldose perskaitė trijų vaikų per išpuolius Šri Lankoje netekusio milijardieriaus žinutę (91)

Milijardierius „Asos“ savininkas, per teroristinius išpuolius Šri Lankoje netekęs trijų iš...

Paprastumo mada: kodėl tarptautiniai prekės ženklai keičia logotipus

Pasaulyje garsūs prekės ženklai atnaujina logotipus, atrodo, juos supaprastina. Specialistai...

Savo naujai žmonai Sigitas Martinavičius nupirko prabangų „Lexus“, bet ši dovana nublanksta prieš kitą jų pirkinį (290)

Nors kasdienybėje Kauno verslininkui Sigitui Martinavičiui tenka varstyti teismų duris dėl...