„Šiuo metu su technologijų diegėjais esame bagažo valdymo ir patikros sistemos projektavimo stadijoje, kurios metu glaudžiai bendradarbiaujame su naujojo terminalo statybų rangovo projektuotojais, vidiniais padaliniais ir oro uoste veikiančiomis tarnybomis, kad rezultatas užtikrintų visų poreikius. Registruoto bagažo valdymo ir patikros sistema, kuri bus vienas iš svarbiausių technologinių sprendimų šiame objekte, turės galimybes apdoroti 2400 bagažo vienetų per valandą, tai reiškia, kad keleivių pralaidumas, lyginant su esama situacija, didės dvigubai ir tai yra esminis faktorius įgalinantis Vilniaus oro uostą aptarnauti daugiau keleivių“, – teigė Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis.

Anot eksperto, be to, kad didės keleivių ir jų bagažo pralaidumas oro uoste, vienas iš esminių naujos sistemos privalumų yra tai, kad beveik neliks vietos žmogiškai klaidai, todėl gerokai augs saugumo lygis, daugelis procesų bus automatizuoti, o taip pat naujoji sistema leis pasiūlyti keleiviams naujas paslaugas, kurios bus diegiamos lygiagrečiai. Teigiama, kad tai bus viena moderniausių bagažo valdymo ir patikros sistemų Pabaltijo regiono oro uostuose.

Bagažo tikrinimas vyks 3D formatu

Kaip vieną iš planuojamos bagažo valdymo ir patikros sistemos Vilniaus oro uoste išskirtinumų, G. Paulikaitis įvardija tai, kad kartu su bagažo valdymo sistema bus diegiama ir moderniausia sprogmenų aptikimo įranga, kuri gebės analizuoti bagažo turinį ir pateikti vaizdą 3D formatu, tuo pačiu įgalins atlikti bagažo patikrą per keturis saugumo patikros lygmenis. Šios įrangos galimybės leis vykdyti specialias procedūras ir taikyti automatinius saugumo modelius, taip gerokai sumažinant žmogiškosios klaidos riziką tikrinant gabenamus daiktus.

„Galima teigti, kad šių inovatyvių technologijų veikimo principas bus panašus į ligoninėse naudojamus magnetinio rezonanso tomografijos įrenginius. Be sprogmenų aptikimo įrangos, sveriančios daugiau nei 13 tonų, Vilniaus oro uoste bus sumontuota visiškai naujo tipo transporterinė ir bagažo rūšiavimo sistema, kurios ilgis sieks net apie 1 kilometrą, tačiau jos pagalba bagažas nuo registracijos vietos labai greitai ir efektyviai įveiks patikros kelią. Svarbu paminėti ir tai, kad planuojant šią sistemą, ypatingas dėmesys buvo skiriamas saugumui ir nenutrūkstamam veikimui, užtikrinant dubliavimo galimybes, jei toks poreikis atsirastų“, – pasakojo G. Paulikaitis

Efektyvus bagažo valdymas: sudėtingų sistemų derinys

Bagažo valdymo ir patikros sistemoje bus įdiegta energijos taupymo funkcija, bagažo transporteriai (specialios plokštumos, ant kurių juda sukrautas bagažas) bus sustabdomi, kai ant jų nėra bagažo, ir automatiškai įjungiami, kai ant transporterio juostos atsiranda bagažas.

Sistema leis priskirti 5 rūšiavimo karuseles prie tam tikrų registracijos stalų iš kurių vykdomas atitinkamo skrydžio bagažo registravimas: konkretaus skrydžio bagažas priskiriamas atitinkamai rūšiavimo karuselei per rūšiavimo paskirstymo sistemą (SAC).

Naujosios bagažo valdymo ir patikros sistemos priežiūros kontrolę ir duomenų surinkimą leis užtikrinti kompiuterinė sistema (SCADA). Bagažo valdymo ir patikros sistema turės rūšiavimo zonoje įrengtus ekranus (BIDS), kuriuose bus atvaizduojama bagažo krovimo būklė, lagaminų, kurie turi būti pakrauti, kiekis, jau pakrautų lagaminų skaičius, blogai išrūšiuotų arba per anksti atiduotų lagaminų kiekis. Šios visos pagrindinės sistemos užtikrins, kad atiduotas bagažas nepasimes ir tikrai pasieks orlaivius nustatytu laiku.

Numatoma projekto vertė 8,65 mln. (be PVM), projektavimo, pritaikymo specifiniams poreikiams, diegimo ir vėlesnės priežiūros darbus atliks bendrovė „Fima“ su partneriais „Daifuku Logan Ltd“ bei bendrovė „Atea“ su partneriais „Rapiscan Ltd“.

Atsiras savitarnos galimybės

G. Paulikaičio teigimu, naujoji sistema suteiks galimybes pasiūlyti kitą inovaciją – registruoto bagažo savitarnos terminalus. Keleiviai atiduos savo bagažą savarankiškai, o jis vėliau bus tikrinamas sistemoje ir pakraunamas į orlaivius. Teigiama, kad tai padės sutaupyti laiko ne tik oro uostų operacijose, bet ir bus patogiau keleiviams.

Registruoto bagažo valdymo ir patikros sistemos diegimo darbai planuojami įgyvendinti 2024 m. antroje pusėje.

Primenama, kad šiuo metu Vilniaus oro uoste jau vyksta naujojo išvykimo terminalo statybos, o terminalo veikla turėtų startuoti jau 2025 metų pradžioje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją