„Nuotaikos sugadintos, vaikai cypia, žmonės burbuliuoja, padėkite prašom. Kaip elgtis minėtoje situacijoje ir kokios kompensacijos šiuo atveju priklauso??“ – klausia skaitytojas.

Kadangi skrydį vykdo bendrovė „Small Planet Aistlines“, DELFI susisiekė su įmonės komunikacijos vadove Berta Jasiukėnaite ir pasiteiravo, kodėl skrydis nukeltas ir kaip bandoma spręsti susiklosčiusią situaciją.

Atidėtas skrydis į Varną

Bendrovės atstovės atsiųstame atsakyme raštu buvo teigiama, kad skrydis į Varną nukeltas dėl techninio orlaivio gedimo.

„Atsiprašome keleivių dėl nesklandumų. Skrydis vykdomas kitu „Small Planet Airlines“ orlaiviu 22:50 Lietuvos laiku. Atitinkamai vėluos ir skrydis iš Varnos į Vilnių. Norėdami išvengti tokio ilgo skrydžio atidėjimo, ieškojome orlaivio nuomai, tačiau vasarą visoje Europoje jų užimtumas labai didelis, tad pakaitinio orlaivio išnuomoti nepavyko ir skrydį nusprendėme vykdyti kitu mūsų kompanijos orlaiviu vėlai vakare. Techninio gedimo pirminiame orlaivyje pašalinti greičiau, deja, taip pat negalime, nes turime laukti, kol atkeliaus reikiama detalė“, – paaiškino B. Jasiukėnaitė.

Atidėtas skrydis į Varną

Ji patikino, kad keleiviams suteikta pilna rūpyba, jie skrydžių lauks viešbučiuose.

DELFI skaitytojas pranešė, kad kiekvienas keleivis gavo po 12 eurų kuponą oro uosto kavinėse. „Ten kainos 3 kartus didesnės nei parduotuvėje. Ir ne vilniečiai gavo viešbutį“.

DELFI primena, kad pastaruoju metu būtent bendrovės „Small Planet Airlines“ vykdomi skrydžiai dažnai būna nukeliami ir keleiviams tai sukelia nemažai rūpesčių. Per pastarasias dvi savaites tai trečias kartas. Birželio 12 d. „Small Planet Airlines“ skrydis taip pat į Bulgariją (Varną) vėlavo 10 valandų. Birželio 13 d. tų pačių avialinijų skrydis į Italiją (Katanija) vėlavo beveik 3 valandas.

Skrydžių kompensavimo specialistai tokiais atvejais tikina, kad keleiviams turi teisę į kompensascijas, priklausomai nuo atstumo iki tikslo ir kiek laiko lėktuvo skrydis vėlavo.

Kompensacijos: kas kada kam priklauso

„Lėktuvo techninis gedimas – viena iš dažniausių skrydžio sutrikdymo priežasčių. Už lėktuvo techninį stovį atsakingos oro linijos pagal ES įstatymus nukentėjusiems privalo išmokėti kompensaciją. Verta prisiminti, jog kompensacija priklauso net ir tuo atveju, jei keleiviams belaukiant skrydžio buvo suteiktas maitinimas ar apgyvendinimas,“ – DELFI yra paaiškinęs skrydžių kompensavimo bendrovės „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.

Europos vartotojų centras Lietuvoje informuoja, kad atšaukto skrydžio atveju keleiviai turi teisę į pasirinkimą atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu:

– per septynias dienas atgauti visą už bilietą jį perkant sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės, taip pat tam tikrais atvejais – kaip galima greičiau skrydį į pirmąją išvykimo vietą;

– kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis; – nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

Atidėtas skrydis į Varną

Teisė į rūpinimąsi (pasirinkus laukti kito skrydžio):

Atsižvelgiant į laukimo laiką, Jums turi būti pasiūlyti maistas ir gaivieji gėrimai, apgyvendinimas viešbutyje, transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus.

Teisė į kompensaciją

250* Eur visų 1,5 tūkst. km ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;

400* Eur visų didesnio kaip 1,5 tūkst. km atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1,5 tūkst. – 3,5 tūkst. km atstumo skrydžių atveju;

600* Eur visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.

* Kai keleiviams siūloma vykti į galutinę paskirties vietą kitu maršrutu ir kito skrydžio atvykimo laikas yra vėlesnis už keleivio įsigytame biliete nurodytą tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką mažiau kaip

a) dviem valandomis – 1,5 tūkst. km ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;

b) trimis valandomis – visų didesnio kaip 1,5 tūkst. km atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir visų kitų 1,5 tūkst. – 3,5 tūkst. km atstumo skrydžių atveju;

c) keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju, skrydį vykdantis oro vežėjas gali 50 proc. sumažinti 1 dalyje numatytą kompensaciją.

Kompensacija nepriklauso šiais atvejais:

– jeigu skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, ir, jei aviakompanija gali tai įrodyti; jeigu buvo pranešta apie atšaukimą mažiausiai prieš 2 sav. iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;

– pranešta apie atšaukimą ne daugiau kaip prieš 2 sav. ir ne mažiau kaip prieš 7 d. iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 2 val. anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip keturiomis valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką;

– pranešta apie atšaukimą mažiau kaip prieš 7 d. iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 1 val. anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip 2 val. vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką.

Analogišku atveju, kai birželio 12 d. skrydis į Varną vėlavo 10 valandų, M. Stonkus vertino, kad kompensacija galėtų siekti iki 250 eurų kiekvienam keleiviui. Verta pabrėžti, kad kai skrydis atidedamas tiek daug laiko, oro linijos turėtų pasirūpinti keleivių apgyvendinimu arba tokiais būtiniausiais daiktais kaip maistas, vanduo ir t.t.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt