Pastaraisiais metais ryškėja tendencija, jog vis daugiau poilsiautojų iš Lietuvos savo atostogas ima dalyti pusiau: atsipūsti svetur traukia ne tik vasarą, bet ir rudenį, žiemą ar pavasarį. O tarp dažniausių šaltojo sezono atostogų paskatų atsiduria ir sparčiai populiarėjantis slidinėjimas.
© Shutterstock

Remiantis naujausiais, vos šį rudenį surinktais, tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ apklausos duomenimis, net 40 proc. tyrime dalyvavusių lietuvių aktyviai slidinėja, o geidžiamiausių slidinėjimo krypčių sąrašo viršūnėje jau ne vienus metus išlieka Austrijos ir Italijos kurortai.

„Sniegas ir šaltis atgrasus lietuviams tik tol, kol neatsiduria kalnuose ir nepamato pačios geriausios žiemos versijos, kuomet saulės tiek, jog galima degintis, o aktyvias pramogas kiekvieną akimirką lydi gražiausi apsnigtų kalnų vaizdai“, – įžvalgomis apie slidinėjimą dalijosi žiemos kelionių srityje besispecializuojantis Dalius Duknauskas.

Atsipūsti nuo darbų renkasi kalnus

Kaip rodo „Kantar TNS“ atlikto keliautojų įpročių tyrimo duomenys, kelionės svetur vis dažniau tampa vienu iš svarbiausių būdų atitrūkti nuo darbe sukeliamo streso, teigiama pranešime spaudai. „58 proc. – būtent tiek tyrime dalyvavusių lietuvių keliones į užsienį renkasi norėdami sumažinti įtampą, pailsėti nuo darbo. Tuo tarpu kalnai ir slidinėjimas tam tinka kaip niekas kitas – kalnų vaizdai, nuolatinis fizinis darbas ir nuovargis, šiek tiek šaltuko išvalo galvą nuo minčių ir kasdienių rūpesčių“, – sakė tyrimą atlikusi tyrėja Daiva Plauškaitė-Camacho Andrade.

Tarpusavyje lygindama slidinėjimo kryptis, D. Plauškaitė-Camacho Andrade pastebi, kad, kaip ir praėjusiais metais, šiemet apklausoje dalyvavusiems lietuviams geidžiamiausia išlieka Austrija – joje slidinėti norėtų didžiuma apklaustųjų. Po jos rikiuojasi Italija ir Prancūzija.

Vis dėlto Italija Austriją sparčiai vejasi. „Šia kryptimi mūsų pardavimai yra Nr. 1. Italijoje dažniausiai slidinėjama Červinijo, Livinijo, Val Gardenos, Madona di Kampilijo ir kt. kurortuose, – vardijo D. Duknauskas. – Apskritai, slidinėti dabar yra madinga. Italijos ir Austrijos kurortuose dirbantys žmonės stebisi sulaukiantys tiek daug lietuvių. O dar kai pasakome, jog mūsų nėra nė 3 mln., jie ima pokštauti, kad turbūt visi į kalnus ir suvažiavo.“

Vien praeitą slidinėjimo sezoną, šių metų sausio–kovo mėnesiais, kiekvieną šeštadienį į šalia slidinėjimo kurortų Austrijoje esančius oro uostus skrido po 2 lėktuvus, į Italiją – po 4, o į Prancūziją – po 1 lėktuvą. „O dar pridėjus ir tuos, kurie į kalnus važiuoja savo transportu, autobusais – slidinėjančiųjų skaičiai išties įspūdingi. Ir jie nuolat auga“, – sakė slidinėjimo ekspertas.

Slidinėjimo kurortų darbuotojai pokštauja: lietuvių nėra nė 3 mln., bet turbūt visi suvažiuoja į kalnus
© Shutterstock

Visko mačiusiesiems – sezono naujiena

„Kantar TNS“ tyrimo duomenimis, dauguma kelionių organizatorių siūlomų krypčių lietuvių jau yra išbandytos, todėl pastebima, jog tendencingai auga naujų krypčių poreikis. „Natūralu, kad patyrę slidinėtojai jau yra aplankę populiariausius slidinėjimo kurortus Austrijoje ir Italijoje. O ieškodami kitų slidinėjimo krypčių pasirinkimų, yra atviri naujovėms“, – sakė D. Plauškaitė-Camacho Andrade.

Ieškantieji naujovių jau šį slidinėjimo sezoną galės skristi į daugelio lietuvių dar neatrastą Austrijos regioną – Karintiją. „Labai įdomi vieta – tokia pusiau Austrija, pusiau Italija. Turi ne tik puikiai išvystytą slidinėjimo infrastruktūrą, bet ir įdomių laisvalaikio alternatyvų: lyguminių slidžių trasų, įstabaus grožio nacionalinius parkus, prie pat slidinėjimo trasų veikiančius terminius baseinus ar net galimybę susituokti kalnuose, – vardijo „Tez Tour“ produkto vadybininkė Edita Liumparaitė. – Beje, lyginant su kitais Austrijos slidinėjimo kurortais, pastarasis nėra toks masinis, prie trasų nesidriekia eilės, tad idealiai tiks branginantiesiems savo laiką.“

Iš tyrime pastebėtų poilsiautojų įpročių matyti, jog kelionėse vis labiau vertinamas komfortas. O štai minėtasis Karintijos regionas gali pasiūlyti itin patogią ir laiko sąnaudų požiūriu ypač patrauklią apgyvendinimo ir slidinėjimo sistemą ski-in, ski-out. „Tai reiškia gyvenimą tiesiog ant prie pat trasų įsikūrusiame viešbutyje, kuomet slidinėti pradedama vos išėjus iš viešbučio teritorijos, o po kalnuose praleistos dienos į viešbučio ar vilos kiemą sugrįžtama taip pat stovint savarankiškai, ant slidžių. Kai kuriose vietose Austrijos Karintijos regione ir net iki parduotuvės gali tekti nukakti ne kaip kitaip, o tik slidėmis“, – juokėsi E. Liumparaitė.

Slidinėjimo kurortų darbuotojai pokštauja: lietuvių nėra nė 3 mln., bet turbūt visi suvažiuoja į kalnus
© Shutterstock

Pigiau – lėktuvu ar automobiliu?

Pasak „Vilturo“ įkūrėjo D. Duknausko, prieš gerą dešimtmetį kone 90 proc. slidinėtojų į kalnus važiuodavo autobusu ar savo automobiliu ir tik koks 10 proc. – lėktuvu. Mat bilietai buvo labai brangūs, užsakomųjų skrydžių ar pigių oro bendrovių tiesiog nebuvo. Tuo tarpu dabar ši proporcija beveik atvirkštinė: didžiuma keliautojų renkasi komfortišką ir greitą skrydį lėktuvu.

„Automobiliu dabar važiuoja tie, kas taip įpratę ir kam toks keliavimo būdas tapo tradicija. Kiti kelionę į kalnus automobiliu renkasi manydami, kad taip yra pigiau, tačiau tai – netiesa. Susumavus visas išlaidas, kelionė lėktuvu gali atsieiti tiek pat ar net pigiau, ypač jei bilietai perkami iš anksto“, – sakė D. Duknauskas.

Taip pat jis pabrėžia, jog šiandienos slidinėtojams, net ir važiuojant automobiliu, svarbus komfortas, dėl ko kelionės kaina automatiškai išbrangsta. „Jei kelionė automobiliu trunka 2 dienas, vadinasi, reikės neblogo viešbučio, vakarienės su kompanija... Pridėjus bent vidutinišką, tačiau šiltą, tvarkingą viešbutį nakvynei, kelionė išbrangsta, todėl, sakyčiau, keliones automobiliu renkasi arba tie, kurie tiesiog užsispyrusiai mano, kad taip pigiau, nors tai ir netiesa, arba tie žmonės, kuriems tiesiog patinka toks keliavimo būdas. Vis dėlto geriausiu atveju tarp kainos keliauti automobiliu ir lėktuvu galėtume dėti lygybės ženklą“, – aiškino slidinėjimo turizmo ekspertas.

Be to, slidinėjimas yra ne pavienių ar dviejų asmenų, o dažniau didesnių kompanijų pramoga. „Geriausias slidinėjimas – slidinėjimas su draugais, tad vykstant į kalnus 10–20 žmonių nepamainoma transporto priemonė, be abejo, yra lėktuvas. O kai aplinkui – kvapą gniaužiantys kalnų vaizdai ir pati smagiausia kompanija, tikrąją vasarą širdyje galima pajusti net žiemą!“ – tikino D. Duknauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviams šiltų orų neužteko – jau ieško, kur pratęsti vasarą (1)

Šiais metais lietuviai buvo apdovanoti puikiais vasaros orais, tačiau, artėjant rudeniui, nemaža...

„Wizz Air“ skelbia 24 valandų išpardavimą (13)

„Wizz Air“ skelbia 20 proc. pigesnius rugpjūčio 15 d. užsakytus skrydžius. Bendrovės...

Pilotas: jeigu norite atvykti į vietą laiku, važiuokite traukiniu (3)

Rinka auga, keleivių skaičius didėja, bilietų kainos svyruoja, o orlaivių pilotų vis stinga –...

Ekspedicijos dalyviai JAV lietuvių kilmės asmenų sutiko net indėnų rezervate (3)

Lituanistinė ir geografinė ekspedicija „Brydė per pasaulį 2018“ savo misiją – nešti...

Poilsiaudami pamirštame saugumą: laivuose plukdoma dvigubai daugiau keleivių, nei leistina (5)

Jei lipant į laivą jums pasakytų, kad juo gali plaukti 12, o ne 22 keleiviai , ir nelaimingo...

Top naujienos

Maksimo Galkino dėmesį Grybauskaitei rekomenduoja praleisti pro ausis (36)

Palangos koncertų salėje pasirodymą surengęs Maksimas Galkinas pokštavo apie Rusiją,...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (11)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...

Emilis Vėlyvis pasisakė apie incidentą bažnyčioje: dėkoja už nepakartojamą ir nemokamą šou reklamą (274)

Penktadienį naujienų portalo DELFI redakcija sulaukė režisieriaus Emilio Vėlyvio komentaro...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (5)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Vainauskui parūpo naujasis „Ryto“ pavadinimas (5)

Iš pradžių savininkus, o paskui ir pavadinimą pakeitęs Vilniaus „Ryto“ klubas gali įsivelti...

Atnaujinta viena ilgiausių ir judriausių sostinės Geležinio Vilko gatvė (12)

Vilniuje suremontuota vienos ilgiausių ir judriausių – Geležinio Vilko gatvės – atkarpa nuo...

Kokius dalykus reikia žinoti, jei norite išsirinkti gerą miegamąją sofą?

Niekas nesuabejotų, kad sofa -lova yra vienas funkcionaliausių baldų – ji ypač praverčia...

Po juodų dulkių skandalo Klaipėdoje – skubus pasitarimas (23)

Klaipėdoje tvyrant nepasitenkinimo nuotaikoms dėl taršos sušauktas skubus pasitarimas.

Japonijoje gyvenantį lietuvį nustebino čionykščių požiūris į vaikus: to turėtų pasimokyti visi lietuviai (13)

Apie japonų vaikų auklėjimą sklinda įvairiausi gandai. Vieni šaltiniai teigia, kad jie nekalba...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (32)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...