Prisistatyti nepanoręs skrydžių palydovas, anksčiau dirbęs oro linijų bendrovėje „Ryanair“, per išskirtinį pokalbį su portalu express.co.uk pasakojo, kaip kartą po vieno reiso paaiškėjo, jog daugelis keleivių nugvelbė po sėdynėmis laikomas gelbėjimo liemenes. Šis incidentas įvyko prieš kelerius metus iš Londono į Ibisą skridusiame lėktuve.

Iš lėktuvo pavogta gelbėjimo liemenė tuo metu buvo naujausias mados klyksmas Ibisos klubuose – daugelis pasilinksminimo vietų nemokamai įsileisdavo turistus, jeigu jie ateidavo su gelbėjimosi liemene iš lėktuvo, pridūrė jis. Tačiau tokia mada virto labai pavojinga praktika.

„Kartą lėktuvui nusileidus Ibisoje, gavome nurodymą patikrinti, ar po sėdynėmis tebėra visos liemenės. Netrukus paaiškėjo, kad trūksta net pusės liemenių. Skrydžio kapitonas buvo nurodęs užlaikyti autobusą, kuriuo keleiviai buvo vežami į terminalą. Ne juokais įsiutęs, jis nuėjo į autobusą ir plūsdamasis pareikalavo grąžinti visas pavogtas liemenes. Laimei, tąkart jas visas pavyko atgauti. Nuo tada liemenių tikrinimas tapo įprasta mūsų darbo procedūra“, – pasakojo skrydžių palydovas.

Kitas skrydžių palydovas, daugelį metų dirbęs „vienoje didžiausių Europos pigių skrydžių bendrovių“, paaiškino: „Kartais turėdavome vos 25 minutes, kad paruoštume lėktuvą kitam skrydžiui“.

„Per šį laiką turėdavome patikrinti, ar keleiviai nepaliko savo daiktų, išvalyti bei dezinfekuoti saloną“.

„Tačiau vėliau mums papildomai teko tikrinti, ar kišenėse už sėdynių yra visos saugos kortelės ir ar niekas iš po sėdynių nepasiėmė gelbėjimosi liemenių“.

„Nustebtumėte sužinoję, kiek daug žmonių vagia gelbėjimosi liemenes iš lėktuvų kaip suvenyrus!“ – teigė jis ir pridūrė: „Ar galite įsivaizduoti, kaip būtų rimta, jei kas nors neturėtų gelbėjimosi liemenės, kai jos prireiktų?“

Joyce K, kuri taip pat dirbo palydove vienoje JAV oro linijų bendrovėje, socialinės žiniasklaidos platformoje „Quora“ pasakojo, kad daug keleivių „prieš išlipdami iš lėktuvo pasigriebia po sėdynėmis gulinčias avarines plūduriavimo priemones“.

„Po kiekvieno skrydžio turėdavome patikrinti kiekvieną sėdynę, kad įsitikintume, jog visi turės liemenes“. Tačiau keleiviai mėgsta vogti ir kitus daiktus, pavyzdžiui, pagalvėles ir užklotus, ypač iš pirmosios klasės vietų.

Kai kurie keliautojai taip pat pasiima maišelius, skirtus pykinimo atvejui. Tarp jų yra ir kelionių tinklaraštininkas Clemensas Sehi, mėgstantis juos kolekcionuoti: „Tai tarsi mano tradicija – pasiimti šiuos maišelius su savimi kaip suvenyrą“.

Jis turi sukaupęs daugiau kaip 250 maišelių iš 50 šalių, sakė jis laikraščiui „The Washington Post“.

Plastikiniai peiliai ir šakutės, žinoma, yra vienkartiniai, ir juos panaudojus, būna išmetami, tačiau kai kuriuose lėktuvuose pirmos klasės keleiviai valgo su metaliniais stalo įrankiais.

Jie taip pat gali naudotis dailiomis druskinėmis bei pipirinėmis, kurios, kaip pranešama, yra dažniausiai vagiamas daiktas „Virgin Atlantic“ lėktuvuose.

Avariniams atvejams lėktuvai turi gelbėjimosi liemenes ir kitas plūduriuojančias priemones. Tolimųjų reisų lėktuvuose būna pripučiamų gelbėjimosi plaustų, o trumpųjų reisų lėktuvuose – tik po vieną gelbėjimosi liemenę vienam žmogui ir apie 20 papildomų gelbėjimosi liemenių.

Gelbėjimosi liemenės vagystė iš lėktuvo gali turėti labai rimtų pasekmių. Jei lėktuvui tektų tūpti ant vandens, kažkam iš keleivių gali neužtekti gelbėjimosi priemonių. Maža to, jei įgula pastebėtų, kad gelbėjimosi liemenių trūksta, skrydis gali būti atidėtas arba atšauktas, nes pagal galiojančias taisykles orlaivis negali pakilti be būtiniausios avarinės įrangos, įskaitant gelbėjimosi liemenes kiekvienam keleiviui.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją